Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ op Windows 7 Tablet ??

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Even hier mijn "dilemma"

Ik wil binnenkort een tablet kopen, waarbij mijn eerste keuze viel op een Android tablet.
Maar door de komst van de windows 7 tablets is dit nu ook een serieuze overweging aan het worden.

Zeker als ik VDJ erop kan draaien, maar daar twijfel ik dus nu aan.
Zijn de huidige processoren die in de tablets gebruikt worden krachtig genoeg om VDJ op je tablet te gebruiken ?
Als ik naar de systeem eisen kijk van VDJ (minimaal Pentium 4 of AMD Athlon) dan twijfel ik. Ik weet nl niet waar de huidige tablet processoren zich bevinden.

Ik heb overigens een laptop die ik nu gebruik, maar aangezien ik in mijn aanschaf nog alle kanten op kan ben ik benieuwd of ik dit moet overwegen of gewoon niet aan moet denken ?

Graag jullie reactie ;-)
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 12:08 pm
Da's geen dilemma: Niet doen.
Die dingen zijn er niet voor bedoeld: Scherm te klein, toetsenbord (best handig voor zoekopdrachten) moet je oproepen en bedekt je scherm dan deels, er zal een skin voor moeten worden gemaakt, als er al een geluidskaart in zo'n ding zit kun je dat ding dan aansluiten op een set speakers of mixer, er kan wrs geen controller op, met een goede tablet zit er hooguit een HDMI-video uitgang op (voor het geval je er een externe monitor of beamer op aan wilt sluiten) en het systeem is gebouwd op lang accugebruik, dus minimaal uitgevoerd.
Wil je later uitbreiden met controller, video, geluidskaart enz. dan kun je nergens meer heen.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 12:26 pm
Dank voor je reactie.

Ik ben het met je eens dat het scherm wellicht te klein is, maar vwb je andere opmerkingen:

* toetsenbord, is op te lossen met een docking met apart toetsenbord.
* er zit een usb 2.0 aansluiting op (sommige tablets hebben zelfs 2x usb), dus met een externe powered hub kun je je controller gewoon aansluiten. (dat heb ik nu ook op de laptop)
* mixer e.d. aansluiten gaat dan via de ASIO van Denon (in mijn geval)
* Kan dus midi mijn S3700 aansluiten via de usb
*skin hoeft denk ik niet apart gemaakt te worden, want resolutie is (dacht ik) 1024*768 en die is standaard aanwezig

Op zich zijn ze dus niet meer zo minimaal uitgevoerd, maar bieden ze bijna alle mogelijkheden van een "gewone" laptop / pc.
En omdat er Windows 7 op zit, kun je hem dus ook gebruiken als laptop en alle software erop installeren.
Enige nadeel zal zijn dat de HD die aanwezig is vaak erg klein is, maar dat is op te lossen dmv externe HD (die je dan toch bij je moet hebben ivm je muziek collectie)

Al met al komt het eigenlijk neer op 2 dingen:

is de processor krachtig genoeg om VDJ te draaien?
ga je geen kleine oogjes krijgen van het staren naar een klein scherm.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 2:40 pm
Rikketik wrote :
Al met al komt het eigenlijk neer op 2 dingen:
is de processor krachtig genoeg om VDJ te draaien?
ga je geen kleine oogjes krijgen van het staren naar een klein scherm.


Eigenlijk vraag je iets waar je zelf het antwoord al op weet of op z'n minst vermoedt.

Verder komt bij mij (en bij de meesten van ons, denk ik) de vraag op:
waarom wil je in godsvredesnaam met een tablet gaan draaien?
Het tablet zelf kan je misschien zo in je zak stoppen.
Echter, voor de hoeveelheid paraphernalia die je aan wilt sluiten heb je een extra flight case nodig.
Het voordeel van klein en handig is zodoende foetsie.

 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:40 pm
Mee eens. Je bent nu bezig een "gadget"-DJ te worden.Je gaat jezelf een hoop onnodig werk en bekabelen op je hals halen terwijl je voor hetzelfde geld (letterlijk) een laptop kunt kopen waar je geen randtoestanden als een toetsenbord, USB-hub enz. bij hoeft te kopen. En ik gaf al eerder aan: De tablets zijn gebouwd voor zuinig werken: een processor die minimaal is, poorten die regelmatig worden afgesloten om stroom te besparen, enz. Daarnaast moet je (in tegenstelling tot wat je zei) een skin hebben die touchscreen ondersteunt. Dat doet VDJ namelijk niet standaard.
Een direct antwoord op je vragen: Ja, je scherm is te klein (lijkt mij) en nee, ik denk niet dat de processor krachtig genoeg is.
Nogmaals: Kijk vooruit. Misschien dat je tablet nu werkt, maar als je straks groter, meer, beter wilt kom je tekort met dat ding.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:49 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Daarbuiten ,
stel dat ik een dj inhuur voor een paar honderd voor een avond , en de dj komt en trekt ..... een ipad of iets dergelijks .... dan ga ik heel hard twijfelen of ik die jongen uberhaupt wel ga betalen ...

aan de andere kant , ik maak me wel eens zorgen tijdens een optreden dat het best wel "lullig"overkomt ...
Laptop stand,laptop en controller .... meer gebruik ik niet .... en dat ziet er best wel "iel" uit, dus neem ik voor de aankleding de koffer met Denons mee ;)

Als ik dan alleen aan zou komen met een tablet , dan denken mensen helemaal dat je niets anders doet dan een bestand wat op de tablet staat
afspelen en word je idd niet als dj gezien.

want een tablet hebben we allemaal wel en mp3's ow die heeft neefje x nog wel ..

anyway , dit is mijn gedachten gang natuurlijk, denk jij er anders over .... schrijf het vooral neer ( zie nog steeds het nut niet in van die dingen ;)
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:56 pm
er is toch gewoon een iphone app waarmee je vdj kan besturen, kan je op deze site downloaden.(geregistreerd gebruiker)
ben het er zeker mee eens dat het een gadget is en geen serieuze overweging om aan te schaffen in plaats van \"echt \" spul.

je krijgt dan dit

 

Posted Thu 22 Sep 11 @ 5:24 am


(Old topics and forums are automatically closed)