Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Mix track pro Virtual dj voorbeluisteren HELP! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

shiineHome userMember since 2011
Hey,
ik weet dat er al veel topics zijn over je mengpaneel opstellen etc,
maar na veel zoeken helpt niets...


Ik heb de numark mix track pro met aparte soundcard, dit werkt met een usb die ik in de computer/laptop steek.
Ik krijg wel mijn boxen in gang, maar het voorbeluisteren lukt niet, ik kan de headset
in de numark mix track pro steken, maar ofwel heb ik geen geluid ofwel heb ik gewoon de front en niet de rear.


Gelieve wat hulp om voorbeluisteren in te stellen! :)
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 7:40 am
Ik begrijp je niet op een aantal punten:

- De Pro heeft een geluidskaart aan boord. Waarom het jezelf moeilijker maken met een andere geluidskaart?
- Als je de bijgevoegde VDJ installeert, hoef je niets in te stellen. Koptelefoon in de voorkant en met de Cue-knoppen het kanaal kiezen dat je wilt voorbeluisteren (als je de ingebouwde kaart gebruikt....)
- De bijgevoegde VDJ LE ondersteunt geen extra geluidskaart. Dat kan je probleem zijn. Ben je met een andere versie van VDJ bezig, dan is het handig te weten welke. Anders zijn er verschillende antwoorden mogelijk en ik ga ze niet bij voorbaat opsommen.
- Front? Rear? Hoe bedoel je? Verplaats je in onze positie: We weten hoe VDJ eruit ziet maar we kennen je setup niet. Graag meer uitleg over hoe je de zaak nu hebt aangesloten.

Als je de eerste post had gelezen op het NL-forum, had je gelezen dat je wordt gevraagd eerst te registreren. Het is wel zo netjes dat dan eerst te doen.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 9:17 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Martin FourS wrote :
- De bijgevoegde VDJ LE ondersteunt geen extra geluidskaart.


Ik dacht dat de 'Numark mix track pro' in Europa en Azie standaard met Traktor wordt geleverd, dus hier geen VDJ LE-versie.
Of is dit ondertussen veranderd ?
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 9:31 am
Ik quote dvmagazine

This is the top of two DJ units bearing the Numark Mixtrack name –
this ‘Pro’ model is identical to the standard model aside from the fact that the more expensive ‘Pro’ has a built-in souncard and works with Virtual DJ LE (as opposed to the standard Mixtrack, which uses [free] Traktor LE).


Unquote
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 9:50 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Hier http://www.numark.com/mixtrackpro staat toch echt bij de 'key features' :
# Virtual DJ LE, Audio/Video/Karaoke mixing software included in North/South America
# Native Instruments® TRAKTOR™ LE included in Europe and Asia

Werkt wel met een versie van VDJ LE, wordt alleen niet bij ons geleverd (volgens de site).
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 10:03 am
shiineHome userMember since 2011
Bedankt voor jullie reactie!

Ik vind vdj veel handiger om mee te werken.
Maar ik heb geen boxen momenteel daarom gebruik ik boxen van de pc.

Maar ik moet dus instellen dat ik geluid uit Headset hoor en boxen,
als ik dan cue druk kan ik voorbeluisteren? als ik headset als rear instel?

Want ik kan echter enkel Headset in paneel insteken, niet in de laptop.
Ik hoef enkel te weten hoe ik alles instel bij config.


Alvast bedankt
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 10:09 am
shiineHome userMember since 2011
Btw: ik heb momenteel Vdj 7 als trial.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 10:13 am
shiineHome userMember since 2011
Ik kan ofwel muziek in headset horen of uit de laptop.
(als ik headset aansluit op laptop dan hoor ik in headset, niet uit laptop/ als ik het eruit trek en in de Numark steek dan hoor ik uit laptop)

-Config:
*Input: none
*output: headphones
*Soundcard: kan ik kiezen (Numark, 4.1card, mono separated)

 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 10:19 am
Even voor de duidelijkheid: Je kunt beter eerst de soundcard kiezen en daarna pas de output. Is logisch, want de software weet pas welke uitgangen beschikbaar zijn als de goede kaart is gekozen.
Dat je niets hoort via de laptop als je je koptelefoon daarop aansluit is normaal (tenzij je daar ook meer uitgangen op hebt): De koptelefoon vervangt de speakers. Je speakers worden dus uitgeschakeld.

Wat je wilt bereiken kan alleen met de Advanced Audio Setup. Pak die handleiding er even bij, want het gaat me te ver dat verhaal hier (nogmaals) uit te tikken. Je kunt met Advanced Audio Setup precies aangeven wat je wilt horen via welke uitgang. Flexibeler kan haast niet.

Je weet overigens dat je console en externe geluidskaart(en) na 10 minuten stoppen met werken in de Free Version? (de trial kun je niet meer downloaden)
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 10:55 am
pepeis wrote :
Hier http://www.numark.com/mixtrackpro staat toch echt bij de 'key features' :
# Virtual DJ LE, Audio/Video/Karaoke mixing software included in North/South America
# Native Instruments® TRAKTOR™ LE included in Europe and Asia

Werkt wel met een versie van VDJ LE, wordt alleen niet bij ons geleverd (volgens de site).


Ik ben gestopt te proberen dit bij te houden. Deels vanwege tegenstrijdige info hier op het forum, deels vanwege steeds wijzigende marktstrategieën. ik heb ook het idee dat overstock gedumpt wordt op de Europese markt omdat het hier misschien wel loopt.
Ik had overigens de NL-handleiding van de Mixtrack Pro erbij gepakt en daarin wordt weer vrolijk over VDJ gesproken.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 11:01 am
shiineHome userMember since 2011
Alvast bedankt voor de info,
ik weet als ik headset aansluit de speakers niet meer werken,
maar er moet toch een oplossing zijn om geluid uit je laptop te horen + de headset aan te sluiten op mengpaneel voor het voorbeluisteren?

Zo niet, moeten er boxen aangesloten worden op de Numark mix track pro?

Met de advanged settings kan ik enkel zorgen dat de speakers voor het mengpaneel werken.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 11:05 am
Ja, dat kan, maar....

Martin FourS wrote :
Wat je wilt bereiken kan alleen met de Advanced Audio Setup. Pak die handleiding er even bij, want het gaat me te ver dat verhaal hier (nogmaals) uit te tikken.


Nogmaals: Als je met de Free Edition werkt, dan werken je Mixtrack en externe geluidskaart na 10 minuten niet meer. Je moet VDJ dan opnieuw opstarten.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 11:30 am
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 11:33 am
shiineHome userMember since 2011
Ik ga de betaalde versie kopen vanaf ik weet dat dit in orde is.

En ik zal inderdaad ik zal de handleiding erbij nemen en kijken of het werkt.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 11:39 am
shiineHome userMember since 2011
Ik heb denk ik alles geprobeerd, en nog werkt het niet, ik denk dat ik me boxen moet aanschaffen om aan te sluiten op de Numark Mix Track Pro, heeft iemand een suggestie, liefst kleine goedkope boxen.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 12:08 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
shiine wrote :
Ik heb denk ik alles geprobeerd, en nog werkt het niet, ik denk dat ik me boxen moet aanschaffen om aan te sluiten op de Numark Mix Track Pro, heeft iemand een suggestie, liefst kleine goedkope boxen.


Hou er dan wel erg in dat je ook een versterker nodig hebt!!
De mixtrack (pro) geeft alleen een signaal en heeft absoluut geen versterker deel.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:26 pm
Zit ik je weer op je lip: Een set PC-speakertjes hebben geen extra versterker nodig. En klein/goedkoop: Vraag het dan niet. Elke PC-zaak verkoopt dat soort speakertjes. Ga langs en luister zelf. Alle waar naar z'n geld.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:52 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
je hebt gelijk qua pc speakers .....
maar hij heeft het over boxen ....en dan ga ik uit van "het echte werk" en geef een heads up ....
zo'n teleurstelling als er voor een bedrag van een paar honderd speakers gekocht worden en dan moet er nog voor het dubbele bedrag een versterker bij....


 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 4:07 pm
:D
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 4:14 pm
kan ik dan met de bijgeleverde VDJ LE wel gewoon oneindig mixen met de numark mixtrack pro (duurdere) of moet je dan altijd VDJ pro kopen?
 

Posted Tue 27 Sep 11 @ 1:15 pm
47%