Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: External Mixer, configuratie wil niet helemaal

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik gebruik al wat langer VDJ, en heb ook al een tijdje een gewoon normaal meng paneeltje. (Alleen maar voor audio)

Nou zat ik te kijken in de instellingen van VDJ en kwam erachter dat ik het mengpaneeltje ook zo aan kon sluiten dat ik bijv. Deck 1 op schuif A heb en Deck 2 op Schuif B. Nou had ik dus VDJ zo ingesteld dat ie deck 1 naar links stuurde en deck 2 naar rechts. (of andersom, doet er niet toe)

Nou had ik mijn meng paneel aangesloten en blijkt het dat ik als ik alleen schuif A open zet, ik ook deck 2 hoor, ook weer andersom.

Crossfader had ik op Disabled gezet.

Weet iemand hier raad mee?

Gr.
 

Posted Mon 19 Sep 11 @ 3:09 pm
Luuk (denk ik....)

geen registratie kan 2 dingen betekenen: Je werkt met de Free Edition, of je hebt je gewoon niet geregistreerd. Had je dat wel gedaan dan hadden we gezien met welke versie je werkte en ook gepast advies kunnen geven. Als zelfhulpmiddel kan ik je de handleidingen (ook in het Nederlands) aanbevelen.
In het eerste geval: Jammer. De Free edition ondersteunt geen meerkanaals geluidskaart en dan heeft een mixer helemaal geen nut.
 

Posted Mon 19 Sep 11 @ 4:21 pm
ik denk dat hij bedoelt dat hij een echt extern mengpaneel wilt aansluiten zonder geluidskaarten.
in princiepe heb je hier in vdj niets aan tenzij je losse spelers gaat gebruiken om de audio toe te voeren.
als je 2 decks hebt sluit je die gewoon aan op je mixer zoals altijd. je sluit de usb poorten van de decks aan op de pc.
vdj stuurt het geluid via usb naar de decks en van de decks (analoog) naar de mixer.
de mixer staat dus eigenlijk los van vdj.

alles hangt natuurlijk wel af van de gebruikte versie van vdj zoals martin al heeft omschreven
 

Posted Tue 20 Sep 11 @ 7:07 am
Hé! Misverstandje?
Met een meerkanaals geluidskaart koppel je deck 1 aan uitgang 1 en 2, deck 2 aan uitgang 3 en 4 en de sampler en PFL aan uitgang 5 en 6. Die uitgangen koppel je aan resp. kanaal 1, 2 en 3 van de externe mixer. Daar heb je dus geen spelers bij nodig ;)
De meerkanaals kaart is een goedkopere oplossing dan 2 spelers met ingebouwde kaart, vandaar mijn antwoord. een 5.1-kaartje zit tegenwoordig al in elke desktop.

Eigenlijk geeft hij te weinig info waardoor je zijn vraag op meerdere manieren kunt lezen......
 

Posted Tue 20 Sep 11 @ 9:26 am
ja, op die fiets, ik snap je uitleg, de meerkanaals geluidskaart stuurt het geluid aan naar een externe mixer.
daar zie ik het voordeel niet van in, kan je net zo goed de interne mixer in vdj gebruiken lijkt mij, scheelt een hoop kabels.
 

Posted Tue 20 Sep 11 @ 9:30 am
Je bent bij deze uitgenodigd om het eens bij mij te proberen (Niet zeggen: ik kom er nu aan, dat gaat hem niet worden ;) ) Je kunt met die setup voorbeluisteren via de mixer en daarbij simpel de niveaus van de verschillende ingangen aanpassen. Daarnaast hoef ik zo niet met de muis te werken. Deze setup (icm de DMC2 zonder crossfader en audio out) werkt dan veel simpeler dan via het scherm. En de kabels? Je kent mijn setup: 2 USB-kabels. 1 voor de controller, en 1 voor de kaart. Klaar..... ;)
Toch snap ik wel waar jij vandaan komt, want je bent gewend te werken met 2 spelers, waar ik juist weer gewend ben te werken met controller en meerkanaals kaart.
 

Posted Tue 20 Sep 11 @ 9:35 am
hoi martin,
ik snap je setup.

jij gebruikt een controller waar geen mixer in zit, ik snap dan het verlangen naar de mixer.
jij hebt dus eigenlijk ook de decks te sturen via de mixer, maar omdat die geen geluidskaart heeft, moet je het zo doen.
duidelijk. maar las je alleen een externe mixer hebt of een controller met ingebouwde mixer, heeft het geen nut naar mijn idee.
als je de decks vanuit de software bestuurt, dan heeft het weinig zin om alles buitenom te gaan aansluiten enkel voor de faders,dat was meer mijn punt.
maar ik kom zeker een keer langs


hoi
 

Posted Tue 20 Sep 11 @ 10:52 am
Ik snap :D
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 9:05 am
hallo, ik heb een hele tijd vdj kunnen gebruiken met mijn externe mixer van numark, en daar ook mijn mixen kunnen opnemen ik heb nu opnieuw vdj geinstaleerd en kan ik maar tien minute met m,n externe mixer mixen en dan stopt het ...
 

Posted Mon 26 May 14 @ 5:14 am
Graag de volgende keer je vraag in een relevant recent topic stellen opv in een 3 jaar oude. We (en jij ) zijn inmiddels over naar V8, dus dit topic is niet echt meer bij de tijd.
Voor zover ik kan nagaan, worden meerkanaals geluidskaarten niet (meer) ondersteund in de Home Free-versie van V8. (De vergelijkingstabel is verdwenen, maar deze pagina geeft aan dat de Home Free-versie bedoeld is voor beginnende thuisgebruikers. Simpel dus: http://www.virtualdj.com/products/virtualdj/price.html

Locked.
 

Posted Mon 26 May 14 @ 7:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)