Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Waar is een omzettingstabel van de Key chart te vinden ? Bijv.VDJ geeft keycode AM aan dat is 8A (Mixed in Key)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Waar is een omzettingstabel van de Key chart te vinden ?
Bijv.VDJ geeft keycode AM aan dat is 8A (Mixed in Key)

Al jaren gebruik ik het programma Mixed in Key voor het scannen van mijn muziekverzameling.

Ik heb gemerkt dat VDJ veel accurater is in het scannen van Bpm's dan Mixed in Key.
In mijn nieuwe VDJ 7 Pro Full zie ik ook dat VDJ de muziek key bepaald.

Alleen VDJ geeft de bijv. code "Dm" dat zou 7A moeten zijn in Mixed in Key.

Mijn gehele muziek verzameling staat als volgt ingedeeld : "8A - 128 - Artist - Track"
Ik wil deze indeling graag aanhouden,dus daarom mijn vraag om een omzettings tabel hiervoor.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 8:06 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik dacht dat je in de browser het veld "Key (number)" kon selecteren. Neem dit ipv "Key" en je probleem is opgelost.
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 8:26 am
Welke browser ? Bij het Config scherm of Playlist ?

Oja. ik heb VDJ 7.04 Pro Full
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 8:41 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Zowel in het gedeelte waarin je zoekt, als het gedeelte waarin je playlist staat, kan je selecteren welke velden je wilt zien/verbergen.
Daar kan je het veranderen.
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 8:45 am
Ik heb het meermalen geprobeerd.
Zie alleen bij Muziek browser de term "Key" staan en kan dit niet veranderen in "Number" bijv 8A i.p.v Am.
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 9:02 am
Makkelijker: Klik eens op de key-aanduiding zelf in het deck. Bij elke klik verandert de notatie.
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 9:18 am
Dank je voor de gouden tip Martin FourS.

Hier kan ik tenminste wat mee ! Meteen geprobeerd & ... Voila !
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 12:17 pm
YW ;)
 

Posted Fri 26 Aug 11 @ 3:19 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Nochtans is het niet zo moeilijk
 

Posted Sat 27 Aug 11 @ 1:51 pm
YES!! Kan ik ook eens wat vragen: Pepeis, ik kan die bewuste lijst wel opvragen in de browser (rechter muisknop in de titelbalk) en daar "Key" selecteren. Helaas daarmee alleen dat de key moet worden weergegeven, maar niet hoe. Jij lijkt de lijst idd uit de speler te selecteren maar ik krijg dat niet voor elkaar. Waar klik je precies? (Ik heb zelfs dezelfde skin geïnstalleerd omdat sommige trucjes skinafhankelijk zijn, maar ik zie het ook niet in die VMS-skin)

[EDIT] Niet goed gelezen..... We hebben allebei naar een andere oplossing verwezen. De mijne past de key-notatie aan in de speler, de jouwe in de browser / playlist.
@Neonglass: als je met de rechter muisknop in de browser klikt op de titelbalk (mag op Title, artist, enz) dan kun je idd "Key (Numeric)" toevoegen aan de balk. Je ziet de resultaten daarvan pas als je die nummers hebt gescand op BPM's. Klik hiertoe in de browser aan de linker kant op de schijf (of map) waar je de keys van wilt zien met je rechter muisknop en klik op "Scan for BPMs". Doe dat wel als je de muziek een hele tijd niet nodig hebt, want het kost flink wat tijd om een hele schijf te scannen. Daarna zijn de keys zichtbaar in de browser.
 

Posted Sat 27 Aug 11 @ 3:12 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hierbij meerdere overzicht kaarten:









Ik post deze even gewoon voor het gemak :)
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 8:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)