Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wie zou mij kunnen helpen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal.

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, mocht dit niet zo zijn mijn excuses.
Het gaat om het volgende. ik heb een mengtafel die ik volgens mij verkeerd heb aan gesloten op de pc..
Ik heb hem aangesloten volgens deze instructie's

Ik heb mijn behringer xenyx 1204 FX aangesloten op mijn pc.
ik heb dit gedaan met kabel waarvan de ene kant tulp is en de andere een kleine koptelefoon aansluiting. ik heb naar deze voorbeeld geluisterd en dus ook zo uit gevoerd



Word die muziek rechtstreeks vanaf je pc afgespeelt? Dat sluit je de uitgang (3.5mm) stereo jack naar je mengpaneel, in de LINE IN, voor dit heb je een kabel nodig waar je aan de ene zijde een 3.5mm stereo jack en aan andere zijde een rode en zwarte of witte RCA stekker hebt.

Dan moet het geluid terug naar pc via LINE OUT naar AUDIO IN van je geluidskaart in je pc. idem zelfde kabel.


Zo heb ik het dus aangesloten maar wat is het andere probleem,
Ik wil heel graag een nummer inzingen. dit heb ik ooit eens gezien bij iemand die dat deed met VDJ met de record functie.
Als ik dat doe, neemt hij alleen het instrumentale nummer op die ik op dat moment afspeel in VDJ. mijn stem is echter niet te horen..en dat is juist wel mijn bedoeling. ik heb nu een free versie home. als VDJ mij dus bevalt en ik ook zo op kan nemen dan zal ik uiteraard de betaalde versie overwegen.

Mijn pc stats:

Windows 7
Snelle pc ( game pc )
Mijn mengtafel is de Behringer XENYX 1204FX

Hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen. vraag echter wel het liefst makkelijke uitleg dit omdat ik niet zo snugger ben met dit soort dingen.

Mocht je meer info willen vraag het dan gewoon!
Groetjes CreeperNL
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 7:27 am
Ik moest eens even heeeeel erg goed lezen wat je nu precies hebt gedaan, maar ik denk dat ik het nu begrijp.
Je kunt 2 kanten op:
- Laat de mengtafel weg uit het hele verhaal en sluit een microfoon aan direct op je geluidskaart.
- Vergeet VDJ en zoek naar een opnamepakket wat hier voor bedoeld is. (Cubase, Cakewalk, ProTools, Ableton enz) Je kunt je stem dan achteraf nabewerken en een reverb toevoegen als je dat zou willen.

VDJ is een DJ-pakket. Wel redelijk allround maar nu niet direct bedoeld als studiosoftware. De Free Version ondersteunt daarnaast ook nog geen externe hardware, dus met je huidige setup ga je er niet komen.

Zet je muziek op een ander medium (CD, andere PC, enz) en gebruik dat alleen om af te spelen (dat zou VDJ dan weer prima kunnen doen) Gebruik je mengtafel als centrum, en je snelle PC als opname-apparaat. Microfoon in de mengtafel en klaar ben je.

 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 7:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)