Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Artiest/titel info gaat verloren in playlist

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Als ik in Virtual DJ Pro een playlist (gebaseerd op Netsearch muziek) heb gemaakt en opgeslagen, zijn de titels de volgende keer allemaal vervangen voor wat een tijdelijke titel lijkt; "gs000000". Ik kan vervolgens niets meer van elkaar onderscheiden. Hoe kan dit? En is dat te veranderen zonder dat ik ieder nummer een voor een hoef op te slaan?
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 2:06 pm
Zo....
Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf. Nogmaals: ik vind het een leuke zet om VDJ in een café te gebruiken.
Iets over de opbouw van de database:

De info daarvoor wordt uit de ID(3)-tags van de songs gehaald. Ontbreken die, dan zou de filename ook de nodige info moeten geven maar die is dan beperkt tot de info uit de filename. De titel zal dan wrs bestaan uit de titel én de artiest.
Normaal gesproken zou je eerst een database moeten aanmaken. Doe je dat niet dan haalt VDJ de gegevens naar de database de eerste keer dat je het nummer afspeelt.

In jouw geval kunnen er dus 2 dingen aan de hand zijn:
- Je hebt geen database gemaakt.
- Je hebt de nummers niet afgespeeld voordat je de playlist aanmaakte.

Je kunt het beste zelf de database aanmaken. Als VDJ de info uit het nummer moet halen bij de eerste keer inladen, gaat eht laden een stuk langzamer.

Klik met je rechter muisknop op de schijf waar je NetSearch-nummers opgeslagen zijn en kies dan voor "Add to search database". Doe dit niet tijdens openingstijd van je café, want VDJ heeft er redelijk werk aan.
Ik ga er even van uit dat je de playlist niet opnieuw aan hoeft te maken nadat je de database hebt aangemaakt.

Er zijn overigens programma's als Tag&Rename die dde ID3-tags voor je uit de naam kunnen halen, maar ik durf je niet te zeggen dat dat ook met NetSeach-nummers werkt
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 2:51 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Indien je die playlist hebt gemaakt, geef je vdj dan ook de tijd om alles te downloaden ?
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:01 pm
Bedankt voor jullie reacties. Kan ik misschien ergens de voortgang van de cache downloads zien?
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:07 pm
Martin FourS wrote :

In jouw geval kunnen er dus 2 dingen aan de hand zijn:
- Je hebt geen database gemaakt.
- Je hebt de nummers niet afgespeeld voordat je de playlist aanmaakte.


Wat bedoel je precies met het maken van een database? Nummer voor nummer in cache opslaan? Het voelt allemaal zo omslachtig aan. Had verwacht dat het beter/eenvoudiger zou werken.

Live draaien op een zaterdagavond zal geen probleem zijn, dan werk ik toch voornamelijk met top40 muziek die ik wel moet streamen. Tijdens de rustige uren wil ik echter gewoon playlisten draaien, maar die moeten dan wel complete info bevatten en snel in mekaar te draaien zijn. Dat laatste is nu echt niet het geval.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:28 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
de eerste keer zal je idd wat moeten samenstellen , maar eenmaal aangemaakt is het heel makkelijk.
Ik maak week , maand , genre , en opdrachtgever playlists.
Heb ik geen "zin "om te zoeken pak ik een lijst van vorige week en pluk de te spelen clips uit de diverse playlists.
Zodra je wat meer gebruik hebt gemaakt van de lijsten en netsearch krijg je meer en meer opties.
Ik ben nu in staat om met 1 klik op een playlist een automix van 4 uur te starten (lekker voor thuis als ik aan het studeren ben)

waar zit het cafe , komen we een keer een biertje doen en je VDJ vol gooien met playlists :)
Als we allemaal een list aan je geven ben je zo klaar ( wij hebben ze waarschijnlijk al ) en Netsearch hoeft alleen de daadwerkelijke nummers maar binnen te halen ;)




 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:46 pm
Dozo10 wrote :
waar zit het cafe , komen we een keer een biertje doen en je VDJ vol gooien met playlists :)
Als we allemaal een list aan je geven ben je zo klaar ( wij hebben ze waarschijnlijk al ) en Netsearch hoeft alleen de daadwerkelijke nummers maar binnen te halen ;)


Haha, goed plan! We zitten in Kampen. Maar begrijp ik nou uit je verhaal dat je dus eerst een playlist maakt en dan alle nummers in een keer binnen kan halen? Want volgens mij werk ik nu andersom; ik zoek een nummer in netsearch > klik op download naar cache > verplaats hem dan naar de playlist en zit dan vervolgens te wachten tot ie binnen is. Dat werkt erg langzaam. Als ik nou bijvoorbeeld van een artiest direct 10 nummers tegelijk kan downloaden, heb ik mijn playlist zo vol.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:57 pm
cafebaas wrote :

Wat bedoel je precies met het maken van een database? Nummer voor nummer in cache opslaan? Het voelt allemaal zo omslachtig aan. Had verwacht dat het beter/eenvoudiger zou werken.

Martin FourS wrote :

Klik met je rechter muisknop op de schijf waar je NetSearch-nummers opgeslagen zijn en kies dan voor "Add to search database". Doe dit niet tijdens openingstijd van je café, want VDJ heeft er redelijk werk aan.


Dat bedoel ik met een database aanmaken..... ;)
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 4:37 pm
Zou het niet handiger zijn als je bijvoorbeeld complete playlisten (bv. per genre) van Grooveshark kan inladen waarna je Virtual DJ de nummers in cache laat zetten? Scheelt flink wat zoekwerk.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 5:21 pm
Misschien wel, maar je bent straks de meest ervaren GrooveShark-gebruiker (er zijn er niet zoveel hier) Ik weet dus niet of die optie erin zit.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 5:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)