Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: !!!!!!!!!!!!VDJ versie 7.05B release!!!!!!!!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blijkbaar zat er een bug in de 7.05 versie die te maken had met video,vandaar deze fix


1 nadeel, je moet eerst de 7.05 versie verwijderen waardoor het in een ongunstig geval mogelijk zou kunnen zijn dat alle instellingen en eventuele database verloren kunnen gaan.

http://www.virtualdj.com/download/updates.html
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 6:58 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Gebeurd dit ook als ik de vdj map onder mijn documenten en alle xml's backup van de diverse drives ?
Edit : ik lees mezelf terug en realiseer me dat ik een retorische vraag stel die wel heel erg veel NLU over zich heen heeft...
Zo zie je maar ook een Dozo heeft zijn "zwakkere" momenten .....
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 7:40 am
Ik heb 7.05 nog helemaal niet down-ge-loaded.
Dus ik hoef me nergens zorgen over te maken?
Wachten op 7.06?
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 8:01 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
klopt BoB... foutje zit in 705 indien je niets gedaan hebt, hoef je dat nu ook niet te doen ;)
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 8:04 am
Ben ik eens vlot, wordt dat meteen gestrafd.....
Ach, vrije tijd zat :s
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 11:01 am
ik had dus ook de laatste versie inmiddels al op mn systeem staan en heb inmiddels ook 7.05b erop gezet ( 705 eerst geheel verwijderd middels het configuratiescher)

Probleem nu, ik kan geen nummers meer op BPM scannen??
wie heeft ook dit probleem?
 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 6:47 am
Ik heb nu eerst een schone installatie gedaan op m'n desktop (Herinstallatie W7) Daar valt wel op, dat bij het toevoegen van mijn schijf de teller eerst oploopt (het aantal te scannen nummers, tellertjes staat in m'n skin) en zodra het popup-schermpje verdwijnt, de teller weer terug begint te lopen. Het scannen duurt nu ook aanzienlijk langer.
Op het Engelse forum is te lezen dat er o.a. problemen waren met het scannen van BPM's op o.a. oude Promo Only-clips. Ook daarom is de nieuwe release uitgebracht. Alles bij elkaar opgeteld zou er dus idd een nieuwe routine kunnen zijn gemaakt voor het scannen van tags.
 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 10:03 am
martin bedankt voor je input, maar bij mij helpt niets meer volgens mij, ik heb alles van mijn pc gegooit vervolgens 705b opnieuw geinstalleerd, maar ik kan niet eens meer `toevoegen aan seach database` doen. ik krijg het schermpje scan in beeld en vervolgens niets meer.???
alles wat met scannen te maken heeft werkt niet meer??
please help me.
 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 4:43 pm
Niet het antwoord wat je wilt horen, maar als 7.0.5 geen problemen gaf: Stapje terug en die weer installeren?
 

Posted Sun 21 Aug 11 @ 1:32 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
ED wil je je ervaring delen met ons,
ik bedoel : ik heb nu 7.05 A draaien .... ben VJ dus wil alles op video vlak in orde hebben.
Was al van plan om 7.05 B te installeren tot ik alle meldingen zag.
Nu wacht ik even tot ik hier lees dat ik veilig 7.05B kan installeren.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 1:29 am
ik heb geen problemen hier, maar gebruik alleen mp3's.
heb je het database bestand op je schijven al handmatig weggegooid.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 6:04 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb een aantal nieuwe clips binnen en bij het laden krijg ik alleen een melding error.
Verder niets.
Als ik dan een andere clip selecteer en rechtermuis laad naar deck A, staat daar aangegeven dat het deck leeg is ? terwijl in de titel wel de naam van de uitvoerende artiest staat en daar onder error.
Dit is met versie 7.05B op mijn backup machine.(binnenkort fresh instal en terug naar 7.04) Ik heb die backup echt nodig heeft me al 2 keer gered!
Op mijn main staat 7.05A en daar doen "ze " het wel ?
euh ... huh....euh ... hmm....
Zolang main nog niet raar doet laat ik het zo staan , indien die ook "omvalt" ga ik direct terug naar 7.04 aangezien ik daar helemaal geen problemen mee had en de compressie technieken aan kan die ik nu gebruik met de clips.



 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 3:16 pm
Ik ben vandaag weer teruggegaan naar 7.04 maar de problemen met het scannen van nummers blijven nu. (als ik scan bpm selecteer komt het schermpje wel "opploppen" maar vervolgens zie ik geen actie) pas wanneer ik het hoofdblad van vdj met het minnetje rechtsbovenin wegklik dan begint het scannen van de bpm van het geselecteerde nummer pas???

Tot ik 7. 04 had draaien, nooit problemen met vdj gehad (draai veel clips etc) maar na het installeren van 705 zijn de problemen begonnen.
Vervolgens 705b geinstalleerd, maar ook geen succes, zelfde problemen.
nu dus weer 7.04 draaien maar dit gaat dus nog niet goed.
wat kan de oplossing nu zijn voor een stabiel systeem. (heb trouwens ook de indruk dat alles trager is geworden / iets minder snel reageert??)

 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 4:02 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
edmulder wrote :
pas wanneer ik het hoofdblad van vdj met het minnetje rechtsbovenin wegklik dan begint het scannen van de bpm van het geselecteerde nummer pas???


Hier had MartinFourS het ook al over....

Na het de-installeren van 7.05 heb je toen ook je registry nagelopen ?
(bekend feit dat er nog van alles in je registry "achterblijft" na de-installatie )

Kijk eens bij de tools ( http://www.virtualdj.com/addons/tools.html) en probeer de registry tool eens ;)

meer info over je reg :
http://www.virtualdj.com/wiki/RegistryValues.html
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 4:14 pm
registery tool eroverheen gezet in 705 705b en vervolgens in 7.04 echter zonder succes. baal baal!
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 4:23 pm
Dozo10 wrote :
Ik heb een aantal nieuwe clips binnen en bij het laden krijg ik alleen een melding error.
Verder niets.


Die krijg je alleen als je uit je zoekopdracht een nummer selecteert en inlaadt en de info uit de database komt niet overeen met de werkelijke locatie van het bestand. Pak je hem uit de map van je schijf heb je dat niet. Wat m.i. bevestigt dat er iets is veranderd in de opbouw van de database. (Of hij is bij installatie verdwenen......)
Ik heb over 2 weken pas weer een klus: Ik ga eens proberen wat mijn opties zijn bij een upgrade.
Overigens: In het uiterste geval probeer je wat Bas al aangaf: gooi je database eens weg. Misschien dat er dan wel een nieuwe opgebouwd kan worden. Uiteraard bewaar je eerst een kopie op een veilige plek. Werkt het niet, dan kun je hem altijd nog terug zetten.

@Ed: ook eens gekeken of dezelfde problemen werden gemeld op het General Discussion Forum. Niet, dus. Wel een ander interessant dingetje:
sclavel wrote :
You just need to do what the message says: uninstall VirtualDJ (but keep the settings when it asks so at the end of the uninstall), then reinstall 7.0.5b.
Don't worry, all your settings and databases will be kept as long as you ask so during uninstall.


Heb je dit ook gedaan?
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 4:45 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb betreffende clip opgezocht opnieuw laten scannen en probleem verholpen ;)
Dus bij mij speelt het spul weer...
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 5:10 pm
Vanavond de gok genomen: VDJ 7.0.5 verwijderd en 7.0.5b geïnstalleerd. Dit zoals beschreven, dus verwijderen, en aan het eind de vraag of de instellingen en database moeten worden verwijderd met "nee" beantwoord.
In de tussentijd 2 video's (MP4) op de externe schijf gezet. Na installatie VDJ opgestart en de map Video's laten scannen op tags en BPM's.

We hebben hier al eens zitten geinen of we niet eens problemen moeten verzinnen om ook eens een vraag te kunnen stellen, en helaas bevestigt de herinstallatie dit wel weer: Geen enkel probleem....... Add to search database: Done. Scan for tags: Done. Scan for BPM's: Done.
Ik ben dus helaas (of eigenlijk gelukkig) niet in staat het probleem te reproduceren.
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 7:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)