Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help !!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik wil beginnen met draaien, ik heb het vaak gedaan bij een vriend van me en het leek mij ook wel wat.
Nu heb ik dit gevonden, ik weet alleen niet of het goed materiaal is:

Reloop Draaitafel RP2000MK2 2x
Mixer RM1000 PRO

En dan nog de versterker + speakers, ik wil dus via me laptop de draaitafels bedienen.
Hoe kan ik dit aansluiten? Die vriend heeft een Traktor audio interface maar dat is voor mij te duur,

Ik heb 1 microfoon ingang en 1 audio uitgang in me laptop.

Groet Denzel
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 11:51 am
JivajoHome userMember since 2011
Hallo denzel, en welkom

Dit is een prima setup om mee te beginnen.

Je kan dit welliswaar alleen besturen als je vdj - pro full aanschaft en dan met tijdgestuurd vinyl gaat werken, oftewel timecoded vinyl.
Hierover zijn vele topics te vinden op het forum en vooral op onze grote vriend youtube.

Hier wordt alles uitgelegd over hoe het aangesloten en ingesteld dient te worden.

 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 12:19 pm
Hallo denzel, en welkom

Dit is een prima setup om mee te beginnen.

Je kan dit welliswaar alleen besturen als je vdj - pro full aanschaft en dan met tijdgestuurd vinyl gaat werken, oftewel timecoded vinyl.
Hierover zijn vele topics te vinden op het forum en vooral op onze grote vriend youtube.

Hier wordt alles uitgelegd over hoe het aangesloten en ingesteld dient te worden.




Ik snap hoe dat werkt met timecode, maar hoe sluit ik de draaitafels + mixer aan op me ?
Groet
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 12:37 pm
JivajoHome userMember since 2011
Dit doe je doormiddel van een USB geluidskaart.

Bijv de maya 44. (goedkoop en werkt super)

http://www.youtube.com/watch?v=YXr8mqVnUFQ&feature=related (bijvoorbeeld, het zoeken op youtube is nog niet zo lastig....)

EDIT: je kan eventueel ook een midicontroller ertussen hangen met ingebouwde geluidskaart. (hercules RMX) dan heb je direct een effect paneeltje.
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 1:10 pm
Dit doe je doormiddel van een USB geluidskaart.

Bijv de maya 44. (goedkoop en werkt super)

http://www.youtube.com/watch?v=YXr8mqVnUFQ&feature=related (bijvoorbeeld, het zoeken op youtube is nog niet zo lastig....)

EDIT: je kan eventueel ook een midicontroller ertussen hangen met ingebouwde geluidskaart. (hercules RMX) dan heb je direct een effect paneeltje.

Conrad HD-soundbox 7.1 USB is dit precies hetzelfde ?
Thanx
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 4:32 pm
JivajoHome userMember since 2011
Nee helaas voor je portemonnee niet.

Kijk maar naar deze statistieken:
Maya 44: 4 input channels and 4 output channels with RCA connectors
conrad : 1x Line-In (microfoon, 3,5 mm klinkstekker)
2x Mic-In (microfoon, 3,5 mm klinkstekker)
5x Line-Out (luidsprekers, 3,5 mm klinkstekker)
1x optische digitale ingang (SPDIF)
1x optische digitale uitgang (SPDIF)

Scheelt nogal, met de ingangen van de conrad wordt het naar mijn weten een stuk moeilijker om je draaitafels correct aan te sluiten.
Als je een goedkopere oplossing zoekt kijk dan eens naar de: http://www.shopping.com/Behringer-Behringer-U-CONTROL-UCA202-USB-Audio-Interface/info?sb=1

Hier heb je dan 2 stuks van nodig om het correct op vdj aan te sluiten.
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 4:54 pm
Ik had ook iemand gezien die had dit
Laptop (usb>) behringer
Behringer met jack naar tullip kabeltje (gewoon die headphones) naar ze mixer etc etc,
En dan had hij bij de uitgang van zijn laptop een kabeltje naar zijn mixer gedaan. Ik volgde het niet helemaal meer ik zend die link nog wel even als ik hem kan vinden!
Groet
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 5:05 pm
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 5:15 pm
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 2:45 am
@s.waterreus
Ja heb ik gedaan
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 7:29 am
niet goed genoeg

uit de regels:
"Stel geen vragen als wat is de beste hardware, of welke controller is beter. Dit is persoonlijk voor iedereen en dit soort vragen kunnen we daarom ook niet beantwoorden."
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 4:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)