Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ik heb toch iets geks... - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb al talloze mixen opgenomen en vandaag weer eentje. Ik dus klaar en ben het gaan beluisteren.
Elke keer als ik dus een nummer gelijk zet neemt VDJ dit ook op terwijl mijn volume fader omlaag staat.! En het is bij elk liedje wat ik dus inlaad in deck 1 of 2. Ik heb een VMS4 maar ik heb dit nooit eerder gehad :( Was een mix van 2.5 uur haha. Pats weg 2.5 uur :(

Als ik beide volume faders omlaag doe en ik druk op play (allebei) en daarna record neemt die het nog op.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Thanks

Miguel

***EDIT***

Ik zie dat ik bij sound setup de VMS4 heb gekozen ipv ASIO..zou dat het kunnen wezen?

***EDIT2***
Nee dat was het niet. Ik heb al een stukje opgenomen met asio :(:(
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 12:01 pm
welke versie gebruik je?
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 12:45 pm
versie 7.04
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 1:15 pm
maak een advanced config aan met een reloopplayback line in. de kaart die het geluid opneemt moet bij de line in komen.
als je hier een setting verkeerd zet of dit niet aanmaakt hoor je alle decks door elkaar heen met opnemen.
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 2:14 pm
 

Posted Fri 05 Aug 11 @ 3:34 pm
*off*

Kan blijkbaar je post niet editten na een aantal uren of zo?

*on*

Het is echt frustrerend dit. Al veel mixen gemaakt en zomaar ineens neemt vdj alles op wat je doet.

Het enigste wat ik dus tussendoor de mixen heb gedaan op mijn PC is de installatie cd van mijn HD camera geinstaleerd. Daar zaten rare mediaprogramma's op die ik had geinstalleerd maar intussen weer eraf heb gehaald en pc schoongemaakt van verdwaalde bestanden.
Ook heb ik mijn pc opengemaakt om het stofvrij te maken.

Meer is er niet gebeurt en voor de rest niks geinstaleerd. Heeft iemand een VMS4 die screenshots kan posten (als u tijd heeft ervoor) van de instellingen?
Verschillende versies van VDJ gedaan maar niks hielp.
Bestaat er een WYSIWYG maar dan voor geluid?

Alvast bedankt.

Miguel
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 3:38 am
Nogmaals een update. Asio v2 werkt ook niet.
Mijn broertje heeft precies dezelfde setup als mij (pc,VMS4,VDJ) en ik heb zijn instellingen overgenomen en bij mij werkt het nog niet.
Nu snap ik er helemaal niks meer van...HELP!!!!!!!!!!
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 9:22 am
Post editen kan tot ong. een uur na publicatie. Daarna idd niet meer.

Je probleem zit m.i. niet in VDJ maar in de installatie / configuratie in Windows zelf. Je geïnstalleerde en weer verwijderde programma's kunnen je driver overhoop hebben gehaald. Het lijkt erop dat je VMS nu wordt gezien als een enkele stereo geluidskaart. Je kunt dit controleren door het ding aan te sluiten, in te schakelen maar VDJ niet op te starten. Door nu de mixer te openen (in de system tray. rechter muisknop op het symbool van het speakertje, openen (of Eigenschappen o.i.d.)) kun je zien of je een meerkanaals geluidskaart hebt of niet.
Als dat niet goed is, dan zou ik de drivers verwijderen (via configuratie / hardware en geluiden / apparaatbeheer) en opnieuw installeren.

Een ander dingetje: staan je schakelaars op de achterzijde op USB?
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 11:07 am
De schakelaartjes staan goed :)

Ik heb gekeken in de system tray en het volgende staat er.

Afspelen : LUIDSPREKER ** 4-VMS4 Audio MIDI device ** gereed
Opnemen: LIJN ** 4-VMS4 Audio MIDI device ** standaard apparaat

Dit is zeker niet goed dan?
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 11:18 am
Tja nu werkt mijn geluid helemaal niet meer. Ik had dus alles verwijdert in apparaatbeheer en nu no sounds at all.
Ik ga even een serietje kijken en dan is een dl klaar en kan ik ff herstarten. Wat een gedoe allemaal :p
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 1:21 pm
Aah mijn geluid werkt weer. Back to the beginning :(
 

Posted Sat 06 Aug 11 @ 3:02 pm
Ok VDJ neemt het nu wel op als ik met mijn muis VDJ bedien op de PC. Maar als ik het bedien via mijn VMS4 dan weer niet.

Ik heb ook een record loopback aangemaakt maar dat werkt niet. Dus daar ligt het probleem.




 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 3:57 am
ChaseDubz wrote :
Tja nu werkt mijn geluid helemaal niet meer. Ik had dus alles verwijdert in apparaatbeheer en nu no sounds at all.


Heb je de drivers opnieuw geïnstalleerd? Als je ze verwijderd, komen ze niet uit zichzelf terug... ;) Als de drivers bij installatie niet naar een map op je harde schijf zijn gekopieerd, zijn ze er ook echt niet meer en zal Windows proberen met eigen drivers de zaak te redden. En dat zijn zelden de goede. Je bent iig op de goede weg, lijkt het.

De omslachtige methode:
- VDJ verwijderen, installatie vanaf CD volledig opnieuw uitvoeren.

De technische methode:
- Via apparaatbeheer de drivers updaten. Zelf bepalen welke drivers moeten worden geinstalleerd en dan verwijzen naar de eigen PC / de CD en dan de map waar de drivers op de CD staan.

Ja. 't Is idd een berg gedoe, maar daarom adviseren we regelmatig de PC die je voor VDJ gebruikt alleen voor VDJ te gebruiken, juist om dit soort problemen te voorkomen.
 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 5:36 am
Ja alles is weer zoals het hoort alleen het opnemen als ik vms gebruik werkt niet. Wel als ik met mijn muis vdj aanstuurt dan wel.
Ja ik ga maar eens een laptoppie aanschaffen hiervoor haha.

 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 5:41 am
Daarom verwees ik naar de driverkit op de CD. De geluidskaart(en) zijn nu wrs met een Windows-driver op gang geholpen, maar voor de bediening van de VMS heb je de drivers van AD nodig. Die heeft Windows niet aan boord. Staat er in Apparaatbeheer nu niet een apparaat met een geel driehoekje erachter? (AKA geen drivers?)
 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 5:51 am
De driver van de VMS gebruik ik en nee alles in apparaatbeheer klopt.
Het was iig geval wel goed dat ik alles verwijdert had en overnieuw ben begonnen.
 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 6:08 am
boopsyPRO InfinityMember since 2007
Hallo,heb juist de vms4 aangekocht en heb eigenlijk hetzelfde probleem bij opname word alles opgenomen,het voorbeluisteren,als schuiven dichtstaan, kortom als er muziek speelt word dit opgenomen.
Daarom had ik graag geweten hoe e.e.a. bij u is verlopen
 

Posted Mon 03 Oct 11 @ 3:15 am
als je alles opneemt hebt je de instellingen voor opnemen niet goed gedaan.
je moet kiezen voor advanced config en daar reloopplayback selecteren met de juiste uitgang
 

Posted Mon 03 Oct 11 @ 6:02 am
Ik gebruik nu audacity voor t opnemen. Zorg er wel voor dat je de Line-In van je pc staat aangesloten op je VMS.
 

Posted Mon 03 Oct 11 @ 6:08 am
boopsyPRO InfinityMember since 2007
Ik geraak er niet wijs uit.
Aansluiting is als volgt:VMS4 master output naar versterker en laptop via usb verbinding
Ben er ook een totale leek in
 

Posted Mon 03 Oct 11 @ 6:46 am
87%