Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Midi controller en VDJ.....!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb dus een hercules RMX en ik gebruik VDJ.
Probleem is dat VDJ stom genoeg niet eens reageert op "acties"die ik doe op de controller.

Voorbeeld:

Treble staat op 70 % op VDJ.
Deze kan ik dus niet veranderen op mijn Hercules RMX totdat ik de 70% haal via onder of boven. Het is moeilijk uit te leggen maar ik denk zelf dat de hercules RMX vergeet waar ik dus de laatste handeling heb gedaan.Het is vooral het probleem omdat ik de gain veel gebruik om het nummer dezelfde volume te geven maar het werkt niet omdat VDJ niet reageert totdat ik onder of boven het getal komt waar ik dus het laatste nummer mee heb gedraaid.

Snappen jullie dit?

Weet je hoe shitty het is als je nummer niet gelijk loopt en de pitch werkt niet?. Pitch werkt pas als ik het snel op en neer beweeg zodat VDJ herkent dat ik aan de pitch knop zit......damn....

Please help me :)


 

Posted Sat 23 Jul 11 @ 9:23 am
Is een gokje (heb dit nog niet eerder gehoord): Controleer eens in Config, tab Options of in het rechter deel de vinkjes uit zijn bij "Pitch reset on load" en "EQ reset on load". Het idee hierachter: Als beide instellingen aangevinkt staan, dan wordt bij het inladen van een nieuw nummer de instellingen (Pitch en EQ) softwarematig terug op 0 gezet. Je controller staat dan nog op een afwijkende waarde. Kan dus zijn dat de software de controller niet meer begrijpt.
 

Posted Sat 23 Jul 11 @ 8:00 pm
Hoe je dit heb uitgelegd lijkt het logisch dat dat het probleem zou kunnen wezen. Maar helaas is dit niet het geval. Ze staan uit.
 

Posted Sun 24 Jul 11 @ 3:35 am
Inmiddels erachter gekomen dat het dus niet aan VDJ ligt. Ik heb andere proggy's gebruikt en daar is het precies hetzelfde. Heb ik weer :(

 

Posted Sun 24 Jul 11 @ 6:24 am
Ik zou zeker even controleren of er verse druvers voor de RMX zijn. Anders hoop ik dat je nog in de garantie zit met de RMX..
 

Posted Sun 24 Jul 11 @ 10:20 am
Nieuwste drivers al geinstaleerd. En ook heb ik nog garantie. Ik heb de RMX pas een week. Daarvoor had ik de MK4 maar die was veelste klein.
 

Posted Sun 24 Jul 11 @ 10:28 am
Hallo,

Het is misschien maar een heel klein 'dingetje' maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de Hercules dj4 set 5 dagen geleden gekocht en er al veel profijt van gehad,

maar nu ben ik op een probleem gelopen: de pitch (schuif) werkt niet mee op de sofware,

dus als ik het op mijn controller helemaal naar beneden doe, doet ie dat niet op de software hoe kan ik dit oplossen?

Pitch reset on load" en "EQ reset on load staan al uit!

Hoop dat jullie mij kunne helpen
 

Posted Wed 15 Jan 14 @ 3:06 pm
 

Posted Wed 15 Jan 14 @ 5:50 pm


(Old topics and forums are automatically closed)