Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: configuratie pc/laptop met 2x cdj 2000 en nexus 900

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Weet iemand hoe ik deze setup moet configureren. Het is zeker niet plug and play.....meer pruts and play. Alle aansluitingen zijn zoals het hoort. Af en toe verandert speler 1 "zomaar" naar speler 2 n(adat ik tussendoor een cd had gedraaid). De mixer en de CDJ's zijn via een USB hub met de PC verbonden. De PC heeft maar 2 USB ingangen......VDJ loopt ook steeds vast. Het scherm wordt wit. Zo valt echt niet te werken. Hebben meer mensen hier problemen mee? Ik heb een Dell Notebook met windows 7 ultimate 64 bit. Met intel Cire i5 CPU. M520 @2.40 Ghz 2.40 Ghz en 8 Gb Ram. Dat moet ruim voldoende zijn..............
Het probleem is dus dat het af en toe goed werkt, maar als het niet goed is ben je zomaar een paar uur bezig.
Begrijp niet hoe Pioneer zo'n slecht ontwerp kan maken. Er liggen nu 2 hubs (1 netwerk en 1 USB) in mijn flightcase met ieder een eigen voeding. Zoals iedereen weet is de voeding de zwakste schakel; daar is het vaakst storing aan. Deze hubs hadden toch in de mixer ingebouwd moeten zitten voor zoveel geld?
Wat kan de oplossing zijn? Ik heb nu een paar keer omgeschakeld van link/controller naar CD en dan speelt het nummer op VDJ door, maar als je de speler waar eerder de CD in zat ook weer als midi controller wilt gebruiken dan verandert de speler volgorde en speelt speler 2 plotseling op kanaal 1 van de mixer.
Alvast bedankt
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 3:28 pm
Ik denk dat je iets te hoog hebt ingezet door alles via hubs aan elkaar te koppelen. Daarnaast werk je met de mixer erbij met 3 controllers.
Om de stabiliteit te testen zou ik in jouw geval de USB-hub eens laten vallen, de 2 CDJ's een eigen USB-poort geven op de laptop en de mixer alleen als mixer te gebruiken. Verder zou ik de LAN-link in eerste instantie afkoppelen en kijken hoe de zaak dan draait.

Uitleg: Het gebruik van hubs (met of zonder voeding) is al vaker een oorzaak van ellende gebleken. Waarschijnlijk juist daarom heeft Pioneer die niet in de apparatuur verwerkt. in jouw opstelling moet de data van 3 apparaten uiteindelijk door 1 datakabel naar de PC. Een bitje gemist en de PC weet niet meer van welk apparaat de instructie komt.
Met de LAN-verbinding stuur je data van het ene apparaat naar het andere. Je begrijpt dat de instructies naar bv de andere speler ook weer invloed heeft op de data die via de USB-kabel naar de PC gaat. Da's best wel dubbel-op.
Misschien vertel ik je niets nieuws, maar met de Eject-knop in controller-mode switch je de 2 spelers. Linker deck wordt rechts en andersom. Als je de CD dus uitneemt nadat je de speler hebt omgeschakeld, wordt deck 1 dus 2 en moet je in spiegelschrift werken. Voordeel: nu je dat weet kun je door nogmaals op Eject te drukken de spelers weer op hun oorspronkelijke plek zetten.

Dat VDJ vast loopt is redelijk uniek, maar m.i. te wijten aan het bovenstaande verhaal. Daarom dus: minimaal opzetten en testen. Je kunt daarna uitbreiden totdat de problemen weer beginnen. Dan weet je iig waar de grens ligt en kun je je setup daarop aanpassen.
Mocht je boor veiliger willen gaan dan zou ik de aanschaf van een andere laptop met meer USB-poorten overwegen.
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 11:54 am
Pioneer heeft in de DJM 2000 de Lan hub wel ingebouwd overigens. Volgens Pioneer was de DJM 900 helemaal vol gebouwd. De plastic voorkant was echter leeg en wanneer die er af is is de mixer bijna exact even groot als de DJM 800. Wanneer het ingebouwd zou zijn is voor alles dezelfde voeding te gebruiken. Inmiddels heb ik de hele set up werkend met de CDJ 2000's als controllers en de DJM 900 als geluidskaart. Door op "EJECT" te drukken verandert de CDJ van Kanaal. Daar moet je dus goed opletten als je tussendoor een CD hebt gedraaid. Het zou toch te gek zijn als je 3 kabels naar je laptop moet laten lopen om de boel aan te sturen. Technisch had Pioneer het beter moeten doen vind ik, maar dat komt misschien met de volgende mixer. Inmiddels werkt VDJ weer prima.
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 2:13 pm
Overigens kun je niet tegelijkertijd de netwerkkabel en usb kabel aangesloten hebben dan komt er een metaalachtig geluid uit de geluidskaart.
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 2:16 pm
Plak de kabel met ductape vast aan de USB-Hub: ze gaan dan minder makkelijk los en je PC herkent het direct weer als je de "main"usb kabel weer verbindt.
Wanneer de aansluitingen altijd op dezelfde plek zitten van je USB hub hoeft de PC niet steeds te zoeken naar de drivers.
 

Posted Sat 23 Jul 11 @ 2:14 am
Het is weer mis gegaan nadat de Laptop was afgesloten..... Let er goed op bij de tab mappers......hier zit een heel klein "knopje" waar je aan moet geven welke CDJ's je gebruikt. In dit geval 1 & 2. Heb er urenlang naar gezocht, maar na hulp van de helpdesk van Atomix werkt alles nu perfect en weet ik ook hoe het moet. Dat het voorheen goed heeft gewerkt is puur toeval geweest.
 

Posted Tue 26 Jul 11 @ 3:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)