Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: External Mixer Probleem...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

dj sjanHome userMember since 2009
Hallo,

Ik ben VirtualDJ 7 aan het uit proberen en wil kijken of dit experiment werkt.
Deze mixer heb ik tot mijn beschikking: IMG Stage Line - MPX-206/SW (6 kanaals).
Nou zal ik de 2 decks van Virtuald DJ alllebei op een apart kanaal.
Bijvoorbeeld: Deck 1: Kanaal 1
Deck 2: Kanaal 2
Dit moet toch vast kunnen met Virtual DJ??

Gr, Jorn Bijen

PS:
Mijn PC is een: HP Pavillion DV9500
Heb 2 hoofdtelefooningangen en 1 mic.. ingang..
Neem dus aan dat het kan...
 

Posted Sun 10 Jul 11 @ 1:54 pm
dj sjanHome userMember since 2009
Nog een keer beste allemaal,

Het is me een beetje gelukt met een andere USB geluidskaart erbij (20,- Euro) alleen dan doet die het 10 sec.. en dan valt de geluidskaart (USB) weg en het andere DECK werkt wel op het KANAAL.
De USB geluidskaart is nieuw dus...
Ik ga anders probereren om even te kunnen ruilen ofzo...
 

Posted Sun 10 Jul 11 @ 2:25 pm
een esterne mixer gebruiken met vdj is alleen handig als je ook 2 losse decks hebt, anders heb je er niet veel aan, enkel je geluid laten verlopen via aparte geluidskaarten is het teniet doen van de software.
 

Posted Sun 10 Jul 11 @ 5:43 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
s.waterreus wrote :
... het teniet doen van de software.

Ik begrijp je opmerking niet dat dit de software teniet doet ???
Ik gebruikte ook altijd een externe mixer (Desk a = kanaal 1, Desk b = kanaal 2 en samples = kanaal 3). Je kan dan oa de effecten van de mixer (die beter klinken dan deze van VDJ) erop loslaten, makkelijker voorbeluisteren (via mixer), en eventueel nog andere externe players gebruiken.
Het correct zetten van de beat, loops, samples, je kan alles nog steeds blijven gebruiken. Software wordt dus niet teniet gedaan.

dj sjan wrote :
... Dit moet toch vast kunnen met Virtual DJ? ...

Ja maar enkel met de VDJ PRO Full of VDJ LE, kijk hier eens naar
http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 3:32 am
dus je gebruikt dan de mixer voor effecten die ook al in de software zitten en je gebrukt dan de faders die ook al in de software zitten,
als je enkel een controller gebruikt die deze faders via de software kan aansturen zie ik het nut van een externe mixer niet in, maar is slechts mijn menig, als jij er goed mee kan werken hoor je mij niet.
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 6:56 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Waarom zit dan de optie 'externe mixer' in VDJ PRO Full, als het de software zou teniet doen ;-)
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 8:01 am
dj sjanHome userMember since 2009
Beste allemaal,

Ik heb VirtualDJ Pro van mijn vriend gekregen maar ik kan de serial niet invoeren....
Hier baal ik van want nou wil niemand me helpen.
Maar het lukt me, Maar naar de 5 seconden valt de USB geluid weg terwijl die nieuw is.
Ik ruil hem vandaag denk ik even......


Gr, Jorn
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 9:33 am
pepeis wrote :
Waarom zit dan de optie 'externe mixer' in VDJ PRO Full, als het de software zou teniet doen ;-)


omdat je een extern paneel specifiek gebruikt als je ook externe decks gebruikt, zoals bij timecode of bij losse decks met een eigen geluidskaart waarbij je wel gebruik wilt maken van het deck gedeelt van vdj,lijkt me logisch want bij de optie externe mixer werkt de interne mixer ook niet meer, tenzij je een externe mixer met midi ondersteuning hebt, dan is het gebruikt van de externe mixer met vdj wel begrijplijk.
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 11:39 am
dj sjan wrote :
Beste allemaal,

Ik heb VirtualDJ Pro van mijn vriend gekregen maar ik kan de serial niet invoeren....
Hier baal ik van want nou wil niemand me helpen.
Maar het lukt me, Maar naar de 5 seconden valt de USB geluid weg terwijl die nieuw is.
Ik ruil hem vandaag denk ik even......


Gr, Jorn


je geeft dus eigenlijk toe dat je een illegale gebruiker bent, maar verwacht nu hulp van mensen die wel 300 euro hebben uitgegeven voor vdj?
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 11:40 am
Was eigenlijk ook wel benieuwd naar je antwoord ;) Ook omdat ik me er niet in kon vinden. Ik begrijp je uitleg, maar denk wel dat je in stappen moet denken. Ik heb een wat "dommere" controller, zonder crossfader en onboard audio. Dan is een externe mixer best prettig werken. Temeer omdat een aantal functies anders met de muis moeten worden bediend, en daar heb ik nu net geen controller voor.

 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 1:02 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ook ik werk met een controller (M-Audio XPonent) en een externe Mixer (Dateq LPM 7.2). Dit alles in coimbinatie met een externe geluidskaart (Native Instruments Audio 8 DJ)
Voorheen werkte ik met "slechts" de controller (met een eigen geluidskaart) maar dan was het niet mogelijk om bv. samples uit te sturen, anders dan via het "normale' geluidspoor. Hier ben ik dus vanaf gestapt door een losse geluidskaart aan te schaffen.

Los van het feit of deze jongeman nu WEL of NIET illegaal bezig is (een licentie is NIET overdraagbaar, dus vul maar in...) zal hij met zijn wensen een goede externe geluidskaart nodig hebben én de juiste versie van VDJ nodig hebben.

Succes ermee !

 

Posted Wed 13 Jul 11 @ 4:51 am
Ik heb een vraag, Ik heb sinds vandaag de Numark mixtrack pro en daar heb je ook een crossfader bij, maar die werkt niet bij mij. Is deze kapot of hebben meerdere mensen daar last van?
xx Carmen
 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 11:59 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
CarmenxGruson wrote :
Ik heb een vraag, Ik heb sinds vandaag de Numark mixtrack pro en daar heb je ook een crossfader bij, maar die werkt niet bij mij. Is deze kapot of hebben meerdere mensen daar last van?
xx Carmen


ik heb je vraag al beantwoord op het andere toppic met dezelfde vraag.
we lezen het echt wel hoor, dus je hoeft geen post dubbel neer te zetten ;)
 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 1:41 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Nu zie ik je post niet meer staan ?( waarschijnlijk door een van de mods aangepast/verwijderd)

kijk in je configuratie van VDJ naar je options.
Achter cross fader moet geselecteerd staan full. ( ik heb het idee dat er nu "disabled "staat aangezien hij het helemaal niet doet.)
 

Posted Mon 18 Jul 11 @ 6:39 pm
Alleen Bas kan aanpassen en die is er even tussenuit. Post staat er ook nog steeds (Laatste post in topic "Mixtrack Pro geluidskaart". Staat nu nog 2 posts hier onder.... ;)
 

Posted Tue 19 Jul 11 @ 2:33 am
dan doen we deze toch dicht :)
 

Posted Wed 27 Jul 11 @ 1:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)