Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hoe de toon of gedeelte woord uitrekken met behulp van hercules rmx-console?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Jongens ik heb een vraag voor de meer ervaren DJ's onder ons

Ik gebruik een Hercules rmx-console met behulp van Virtual dj pro. Kan iemand mij vertellen hoe ik tijdens een mix een bepaalde toon in een liedje kan aanhouden.
zal het even uitleggen aan de hand van een voorbeeld om mijn vraag te verduidelijken.
ik speel onder mijn set meestel een keer op een avond het liedje "Mexico" van de "zangeres zonder naam" Op een bepaald moment haalt zij uit tijdens het woord mexicooooooooo. Ik wil graag die ooooo nog langer maken. Maar weet echt niet hoe ik eraan moet beginnen.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Met vriendelijke groeten,
Wim
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 4:16 pm
Ik kan op dit moment eigenlijk maar 1 ding bedenken: Maak van de oooooo een sample. Pauzeer het nummer tijdens de ooo en vul dit uit met de sample. Loop hem desnoods zodat je hem net zo lang kan maken als je wilt. Sample uit, nummer door laten lopen. Omdat de toon hetzelfde blijft, kan het geen kwaad als de sample en het nummer elkaar iets overlappen.

Een andere optie (dus toch een 2e idee) is om het nummer buiten VDJ om te bewerken. Hierin de ooo verlengen (kopieren / plakken) tot de gewenste lengte.

Live gaat het je op een andere manier volgens mij niet lukken.
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 5:49 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Indien de toon en beat gelijk blijven kan je er ook een loop van maken ( je kunt live je loops langer en korter laten lopen door gebruik te maken van de 2-4-8-16 beat loops die in vdj zitten)
Zo kan ik een toon en beat van 3 seconden 4 minuten laten duren ( vervelend voor het publiek maar het kan)
het lekker live plaatsen van een loop blijft een handigheidje waar je thuis rustig uren op kunt oefenen.
(ik maak op dit moment ook gebruik van de cue positie's om loopjes vooraf te markeren ;) zodat ik alleen maar hoef op te letten wanneer mijn cue eraan komt om dan mijn loop te activeren...

 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 9:55 pm
ik zat inderdaad ook met het idee te spelen om vooraf een cue punt te plaatsen. Ik ga het alvast eens proberen deze namiddag.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 7:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)