Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ laad,ziet geen foto's meer? (ineens tijdens gig!!!)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Goedemiddag ;)
Ik ben goed geluimd maar zou het eigenlijk niet moeten zijn.
Reden:
Tijdens optreden Vrijdagavond wil ik tijdens een Beat makers battle wat foto's laten zien(dezelfde die ik een paar uur eerder had getest tijdens opbouw).Ik activeer mijn slideshow en "boink" helemaal niets ....
Alles herstart zonder verder effect, machine verwijderd en back up aangezet show hervat zonder al te grote gevolgen.

Machine gaf geen error codes, alleen could not load. in windows zijn de bestanden oke.
vanavond vannacht herinstallatie van de software.
Iemand eerder dit soort probleem tegen gekomen?

P.S. tweede keer dat mijn backup mijn werk redde!!!! (I LOVE MY BACKUP!!), en yep uit het optreden van vrijdag zijn er weer 2 extra boekingen voor volgende maand gekomen ;)
 

Posted Sun 26 Jun 11 @ 10:56 am
Dozo (blijf het toch wazig vinden je zo aan te spreken....;) )
controleer onder de Effects-tab / slideshow of er nog naar de goede map wordt verwezen als alles aangesloten is. Ik kan me indenken dat die map onder een andere driveletter komt te hangen als je er een externe schijf aan hangt. Dat kun je overigens voorkomen door de foto's op je C:\-schijf te zetten. Die blijft gelukkig altijd C:
Mocht het een schrale troost zijn: Gisteravond iep bij mij de zaak vast op een Sonique-effect, dat al een aantal keren voorbij was gekomen zonder problemen. En dat op de eerste avond dat ik volledig op VDJ heb vertrouwd. Ik heb een MD met muziek opgezet, maar herstarten van VDJ was alles dat ik moest doen, en dat is in 30 sec. geregeld. Geen paniekmoment dus...
Zal van de week nog wat pics posten. Heb lekker uitgepakt :)

Goed te horen dat je probleem iig geen effect heeft gehad op je publiek (gezien de vervolgklussen)
 

Posted Sun 26 Jun 11 @ 11:25 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hallo Martin,
De verwijzingen stonden goed, (na opbouw getest en verder niets meer gewijzigd door mijzelf)
Verse installatie erop en "probleem " komt niet meer voor , tig keer van alles en nog wat gestart en loopt zoals vanouds.
Ik blijf het raar vinden. ik heb ook gebrobeerd door log files te gaan maar die boden me geen verder antwoord eerder meer vragen.

anyway , am stil a happy chappy with VDJ.

 

Posted Tue 28 Jun 11 @ 8:44 am
Dito, maar ik wil toch altijd graag weten wat het probleem veroorzaakt. Na mijn geintje van zaterdag staat mijn lappie 24/7 met Sonique, afgewisseld met clips, te draaien, maar ook hier geen enkel probleem meer. Happy, maar nog niet helemaal.....
 

Posted Tue 28 Jun 11 @ 1:30 pm
"Mijn" probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Uiteraard.
Over 2 weken heb ik een 50-jarige verjaardag van een vriendin. Is al jaren zangeres en actrice en ik heb de afgelopen weken aardig wat foto's en filmpjes toegestuurd gekregen van haar vrienden- en kennissenkring. Maar eens kijken of ik jouw probleem kan reproduceren.....
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 6:02 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
heb vanavond iets "gezien"waar ik even mee ga expirimenteren zondag,
Bij gebruik van mijn externe hd ( als ik hem niet direct aan blijf spreken) heeft wat moeite om weer "wakker"te worden...
mischien heeft dat een time out veroorzaakt...
Vanavond nog aan de slag dus zondag is probeermiddag ;)
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 9:46 pm
Hola,
weet niet wat voor merk je gebruikt, maar sommigen (Zoals mijn Maxtor) hebben een mogelijkheid om de slaapstand, na langer niet te zijn aangesproken, uit te schakelen. Was namelijk al eens tegen dat probleem aangelopen met die schijf aan mijn Numark D2. Heel vervelend als je de orkestband van 1 van je vaste klanten (die heb ik dus op schijf, dat werkt makkelijker dan MiniDisc) wilt opstarten en het duurt 15 sec. voordat je respons krijgt. Kan me levendig indenken dat dit idd je probleem kan hebben veroorzaakt. Ik heb nog niet geprobeerd wat VDJ doet als het bestand even niet bereikbaar is: stoppen met weergeven of doorgaan met proberen.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 9:09 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
is een Western Digital ( 1TB ) heb zitten kijken naar "downtime"en hybernation(slaapstand) beide volledig uitgeschakeld.
Morgen eens zien wat het doet als ik de complete set een uur niet gebruik en dan ineens vol clips,foto's en overige ga laden.
(ik kom niet meer aan testen toe vanavond, ben net gebeld voor "een tussendoortje" tot 01.00 ;)

Vrijdag en zaterdag avond gewoon mijn vaste 4uurtjes per avond gedaan en geen probs gehad..
 

Posted Sun 03 Jul 11 @ 1:19 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
dit lijkt opgelost, nu had ik gisteravond weer wat anders, zomaar ineens deed mijn autogain het niet meer met als gevolg of onhoorbare songs ( handmatig alle zeilen bij i.v.m. volumes) of dove bezoekers.
Heb het weer opgevangen en na een reboot probleem weer weg , maar dit soort "geintjes" begin ik een beetje zat te worden .... bleghhh zo gelijk ff mijn gal gespuugd... ;)
 

Posted Sat 09 Jul 11 @ 12:51 pm
Wat ik mis in je verhaal is of je de instellingen hebt gecontroleerd voordat je de reboot hebt gedaan. Een idee dat bij me op kwam is dat je een skin hebt waarmee je de autogain (per ongeluk) kunt uitschakelen in de skin zelf. De basisinstellingen worden weer geladen bij een reboot, dus back to basic.
Je maakt mij niet wijs dat je je door dit soort kleine dingetjes op je kop laat zitten ;)
 

Posted Sun 10 Jul 11 @ 11:40 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Goedemorgen Martin,
ik had op het moment van...... even geen tijd om er uitgebreid naar te kijken, dansvloer vol, tent behoorlijk druk....
Ik gebruikte de standaard 4 deck skin re-sized naar 1280x800..
Natuurlijk laat ik me niet zomaar uit het veld slaan....... ;)
maak gemiddeld 20 uur door de week zonder problemen, vrijdag is "feest"dag om de een of andere reden ?
 

Posted Sun 10 Jul 11 @ 10:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)