Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: static en digitale "storingen" koptelefoon uitgang mixtrack pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb sinds een aantal weken een "hinderlijk" probleem... ( gisteravond gebeurde het meerdere keren)
Indien ik "in de mix "ben en er 2 clips tegelijk draaien ( alle kanalen open , geen enkel effect toepassend )
Komt het voor dat in mijn koptelefoon een digitale warboel van bits en chunks aan geluid ontstaat:
(ik heb dan 2 spelers actief in mix op zowel headphone als live geluid)

Dit is om te laten zien hoe dat er ongeveer uit ziet
D it is o m te la ten zie n h oe d a t er ongeveer u it z iet

Mijn uitgaande signaal heeft er gelukkig geen last van dus publiek hoort het niet.

Ik kan het niet reproduceren ( en dat "frustreerd"me eerlijk gezegd )
Het lijkt compleet "random "op te treden.Ook zit er geen tijd spanne aan , de ene keer is het heel kort en weer weg, de volgende keer is het drie minuten) ( dan trek ik jacks los en plug ze weer in , draai high,mid,low, volumes volledig open en dicht, Menselijke paniek reactie want het helpt verder niets)

Ik heb al gekeken naar verschillende manieren om mijn geluids configuratie aan te passen maar dat bood nog geen Eureka momentje op ...
( laat nu de boel anders lopen, IPV geluid direct uit laptop ga ik vanavond de uitgangen op de controller gebruiken en de headphone eerst op de controller en daarna direct op de laptop)

Stiekum hoop ik dat iemand dit al herkend ( al is de contoller vrij nieuw ) en me op weg kan helpen om dat irritante gechunk weg te halen ...

setting in VDJ misschien die ik nog zou kunnen aanpassen ?


@ mods Sorry ik weet dat dit niet geheel 100% over VDJ gaat maar ik weet even niet waar ik mijn vraag anders moet laten.
zoals eerder door meerdere aangegeven support Numark is niet oke op het moment..

 

Posted Sat 11 Jun 11 @ 6:44 am
Hoi,

ik kan nu maar 2 dingen bedenken: Je USB-kabel is niet jofel of onvoldoende afgeschermd. Met 2 kanalen open en de koptelefoon ook nog aan het werk kun je je indenken dat er nogal wat data door dat kabeltje moet. Wordt dat signaal om wat voor reden dan ook verstoord, dan snapt de audio-decoder de aangeboden pakketjes bytes niet meer. Voor het idee: Een byte is 8 bits. 8x een 1 of een 0. Als er een bitje wegvalt, krijgt de decoder dus eigenlijk incomplete info. Omdat hij daaruit niet op kan maken wat hij dan moet weergeven, doet' ie maar wat hem goed lijkt. Dat dit voor jou niet om aan te horen is boeit niet zo......

2: Je PC kan de datastroom niet aan en raakt onderweg wel eens wat kwijt. Uitleg: zie boven..... ;)

Het is waarschijnlijk sowieso handiger om de geluidskaart van de Mixtrack te gebruiken. Daarmee ontlast je de PC een stukje en blijft de zaak misschien stabieler.
Hope this helps...
 

Posted Sat 11 Jun 11 @ 8:04 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Oke,
Eerst maar eens de kabel vervangen, en mijn geluid anders configureren dus zodat er minder data door de kabel gaat.

Dan verplaats ik mijn koptelefoon naar de laptop zodat ik alleen control en geluid uit via de kabel laat lopen ( zou al moeten schelen toch? )
Vanavond eens proberen ;)
 

Posted Sat 11 Jun 11 @ 10:48 am
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Waarom niet de koptelefoon ook in de Mixtrack? Hij zit er niet voor niets....
 

Posted Sat 11 Jun 11 @ 2:11 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Daar zat hij ook, werkt goed buiten de "storing"maar nu heb ik het anders (zoals eerder beschreven)en nog geen probleem ondervonden ;)
ben al goed 3 uurtjes bezig op het moment.
 

Posted Sat 11 Jun 11 @ 4:01 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Tijdens werk gisteravond niet meer voorgekomen,
Vanavond andere stijl van draaien, ben benieuwd... keep u informed ;)
 

Posted Sun 12 Jun 11 @ 10:33 am
Dozo10 wrote :
Daar zat hij ook, werkt goed buiten de "storing"maar nu heb ik het anders


Dat zag ik maar bedoelde ik niet... Waarom twee geluidskaarten gebruiken terwijl je alles via de Mixtrack kan laten lopen? Ik maak uit je verhaal op dat je in eerste instantie je laptop gebruikte als master-out en de mixtrack voor de koptelefoon. Als oplossing heb je dat nu omgedraaid. Waarom niet alles in de Mixtrack? 2 geluidskaarten belasten je systeem ook meer dan 1.
 

Posted Sun 12 Jun 11 @ 12:59 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
hmmm zo had ik er nog niet naar gekeken,
morgen eens zien wat er gebeurd als ik idd alles via de mixtrack laat lopen.
Heerlijk als er mensen meedenken... ;)
 

Posted Sun 12 Jun 11 @ 2:20 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
nu loopt idd alles via de mixtrack , klinkt en loopt goed. ben benieuwd hoe het klinkt als ik het aan de installaties van de "werkgevers" hang ...
kaartjes die in de laptops zitten zijn volgens mij een "midden"klasse en dat klonk tot nu toe goed.
Morgenavond weet ik meer ...
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 12:24 pm
:0
Kaartjes in de laptop zijn bedoeld om geluid weer te geven door speakertjes van 2 cm....
Bijna altijd een budgetchip van AC of Realtek. Het werkt wel, maar verwacht er niets van. En misschien blijkt dat nu ook wel.
(Ben nog geen laptop tegen gekomen met standaard een optische of coaxiale digitale uitgang......)
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 5:03 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Martin FourS wrote :
:0
(Ben nog geen laptop tegen gekomen met standaard een optische of coaxiale digitale uitgang......)


Hmm daarin heb je gelijk als je zegt standaard,
ik maak gebruik van een dockingbase waar een digitale uitgang (SPDIF) opzit.
Die operationeel is ;)
daar kunnen mijn geluidskaarten wel wat mee ... ( dus helemaal crap kan het ook weer niet zijn :)

 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 5:19 pm
Martin FourS wrote :
:0

(Ben nog geen laptop tegen gekomen met standaard een optische of coaxiale digitale uitgang......)


vergeet de hdmi uitgang niet, dat is ook een digitale audio uitgang, wel lastig aansluiten op een normale versterker.
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 5:58 pm
Da's een listige: Ik heb van de week een nieuwe videokaart in m'n vaste PC gezet. Sinds die tijd gemekker met de matige Realtek onboard kaart. Wat blijkt: De HDMI-uitgang op de nieuwe kaart heeft zichzelf tot standaard verheven en overruled nu de Realtek. Zodoende erachter gekomen dat die digitale uitgang niet door de audio-kaart maar door de videokaart wordt geleverd. Ben nog aan het uitvinden hoe ik dat kan omzetten. Nu moet ik na iedere start van de PC de drivers opnieuw installeren. (Ben nog niet echt blij met W7......)

Je SP-DIF poort in je docking station is ook een externe kaart welke via de USB-aansluiting van het dockingstation (of de directe link achter op de laptop) wordt aangestuurd. Heeft dus eigenlijk weer niets met je interne kaart te maken.
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 6:16 pm
op de nieuwe generatie videokjaarten met een hdmi uitgang zit een geluidskaart op de videokaart geprikt, dit om te zorgen dat je audio en video over dezelfde kabel naar je tv kan transporteren, logisch want dat is het voordeel van hdmi.

de geluidskaart op de videokaart kan je "uitzetten" op een paar manieren.
1: bij het installeren van je videokaart gebruik je de custom of advanced optie, je kan er nu voor kiezen wat je wel en niet wilt installeren. vink de audio kaart uit.
2: onder device manager (deze computer/eigenschappen) staat onder sound,video en game devices een rij met geluidskaarten, 1 daarvan is degene in de videokaart, zet deze op disable.
3: ga naar start/config/sound, dan tabblad playback. hier staat ook de geluidskaart tussen die op de videokaart zit. ook hier kan je deze op disable zetten of een andere geluidskaart als default bestempelen. ik zet ze altijd hier op disable, dan heb je er geen last meer van.
 

Posted Fri 17 Jun 11 @ 4:01 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Goedemiddag heren,
Met het laten lopen van het geluid via de mixtrack ben ik gelijk ook van een ander hinderlijk probleempje af.
Mijn samples speelde altijd veel harder (ECHT VEEL HARDER) af dan mijn decks.(hierdoor kon ik die niet echt gebruiken).
Nu die ook via de mixtrack lopen werkt het gelikt.... bedankt voor de hulp en het meedenken!
 

Posted Sun 19 Jun 11 @ 6:04 am
Niets dan goede berichten! Horen we graag.
Graag gedaan.
Maaruh: ook de bijgeluiden zijn weg en je systeem is stabieler?
 

Posted Sun 19 Jun 11 @ 6:37 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ja, scheelt toch wel hoor ... systeem is stabieler en de bits en chunks vertokken richting BOB (Spanje)
de vele opties tot het anders instellen van VDJ vind ik toch wel erg goed!
Oke je kan net als ik kleine "schoonheidsfoutjes" tegen komen maar verder ....
LOVING IT !!!!!!

Owjah en de support hier is natuurlijk heerlijk!

Hulde aan zowel Martin Fours alsmede s.waterreus!!

Jullie verdienen een gouden support cup ( of zo iets )

 

Posted Sun 19 Jun 11 @ 7:51 am
Heb ik al gehad. Kijk maar onder m'n naam.... ;)
 

Posted Sun 19 Jun 11 @ 8:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)