Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Muziekbestanden raken link kwijt door knippen/kopieëren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

arievdpHome userMember since 2009
Hallo,

Ik heb nu een nog niet legale versie van Virtual DJ. Ik wil deze erg graag aanschaffen maar mijn interne harde schijven zitten vol. En deze moet ik gaan vervangen door grotere. Daarom moeten al mijn muziekbestanden opgepakt worden en plakken op een externe harde schijf. Dan de c en d schijf vervangen en deze alles weer op dezelfde plekken terug zetten zodat mijn i-tunes library alles kan hervinden. Alleen Virtual DJ ziet daarna de bestanden niet meer... En daarom durf ik mijn bestanden nu niet te kopieëren en mijn schijven vervangen.

De legale versie ziet deze links wel hoop ik, dus wil ik deze graag aanschaffen maar moet dit zeker weten. Wie kan mij hier antwoord opgeven. Ik sta op het punt om de versie legaal te kopen, maar moet zeker weten dat deze werkt, en dus de links niet verliest. Help!

Groet

Arievdp
 

Posted Mon 11 Apr 11 @ 2:10 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dit heb ik nog nooit gehoord......
Ikzelf ben in het bezit van een LEGALE versie en heb mijn muziek en videobestanden op mijn thuis PC staan. Van daaruit kopieer ik ze naar een externe harde schijf en sluit deze aan op mijn laptop met VDJ.
Laptop opstarten, VDJ openen en externe HD zoeken. KLAAR.

Wat jij doet en waar het precies misgaat is me een raadsel. Het ligt denk ik niet aan VDJ.
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:01 am
Dat komt omdat je de database niet mee kopieert. In de root van de C- en D- schijf staat een .XML-bestand (Virtual_DJ_Database_V6.XML o.i.d.) Dit is de index van je muziekbestanden. VDJ gebruikt deze om te weten waar je muziek staat. Als je die niet mee kopieert, dan is het niet vreemd dat VDJ de weg kwijt raakt.
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 3:16 am
Martin, ik heb dit data-base verhaal al vaker gelezen en, eerlijk gezegd, ik begrijp het niet helemaal.
D.w.z. ik begrijp wel wat er staat, ik heb er alleen nog nooit gebruik van hoeven maken.
Zover ik weet.............................lol
Ik doe het net zo als William: copy/paste en heb nog nooit een database willens en wetens mee hoeven te kopiëren.
Daarbij koop ik ieder jaar een nieuwe laptop voor de zaak (één wordt er dan uit de roulatie genomen).
Mijn \"centrale\" is een externe hard disk en vandaar kopiëer ik naar de nieuwe laptop.
Verder update ik nieuwe muziek naar laptops op de zaak via een usb stikkie. No problem.
Maar goed, ik gebruik geen i-Tunes- Mss ligt het daaraan dat alles zo vlot verloopt.

 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 11:35 am
Harde werker,

als je zelf geen moeite doet je database bij te werken, doet VDJ dat wel voor je. Door de (nieuwe) nummers af te spelen, wordt de bijbehorende data door VDJ in de database bijgewerkt. Dat gebeurt dan wel "on the fly" en is daarom trager. Een beetje PC kan daar best mee overweg, maar de meesten hier willen toch graag een snelle laadtijd van de nummers. En ikke hoor daar ook bij.
In jouw geval is je laptop blijkbaar snel genoeg om tijdens autoplay de data bij te werken zonder dat het de afspeellijst verstoort. Een zoekopdracht kost, bij niet eerder afgespeelde nummers, wel veel tijd, of het nummer wordt helemaal niet gevonden. Mijn algemeen advies is dan ook altijd een database aan te maken en, zo nodig, bij te werken. Het kan je problemen schelen.
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:11 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Op het moment dat ik mijn MP3's en videoclips op mijn PC synchroniseer (met Syncback) met die op de externe HD, kopieer ik NOOIT de database.
Ik sluit de HD aan op mijn laptop en laat VDJ de database updaten voordat ik met draaien begin.
Net zo makkelijk.....
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:50 pm
Precies. Maar dan heb je al een database. In het geval van de TS is er geen DB dus zal die óf eerst gemaakt moeten worden, óf gekopieerd en later bijgewerkt (zoals jij nu doet)
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:54 pm
wiliam, er komt in jou geval een extra database op de externe harde schijf te staan, iedere aparte drive krijgt zijn eigen database die allemaal worden gelezen en gekoppeld bij opstarten van vdj, zo lijkt het net alsof er 1 grote database is.

ik vraag me trouwens af wat voor een versie arie nu gebruikt?
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:54 pm
Martin FourS wrote :
In jouw geval is je laptop blijkbaar snel genoeg om tijdens autoplay de data bij te werken zonder dat het de afspeellijst verstoort. Een zoekopdracht kost, bij niet eerder afgespeelde nummers, wel veel tijd, of het nummer wordt helemaal niet gevonden.


Idd - terwijl song A draait, scant VDJ song B........... inzoverre dat niet al geberd was.

Idd continued: een algemene zoekopdracht naar een nog niet gescanned nummer geeft zero-nix-nul-niente. Je moet daarvoor eerst naar de betreffende folder gaan waar het ding is opgeslagen. In het algemeen het lopende jaar i.e. 2011.
Leuk wordt het uiteraard als de mensen 4 jaar later naar een nog nooit gedraaid nummer vragen. Je dénkt dat je het hebt, maar weet niet meer van welke jaargang het was.............

Off topic: zaterdag 16 april gaan we open, dus vroeg op ivm grote schoonmaak, reparaties, nieuwe subwoofers, muziek aansluiten en.........
.......het kopiëren van de 2011 songs naar de werklaptop. Zonder data base.............

 

Posted Wed 13 Apr 11 @ 1:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)