Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Combinatie CDJ 2000 + Virtual DJ 6.1 + standaard mengpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Hoi,

Is het mogelijk om VDJ 6.1 PRO te connecteren met 2 x CDJ 2000? (door gebruik te maken van een standaard (geen MIDI) mengpaneel?)

Ik heb gehoord dat dit problemen geeft. De combinatie CDJ 2000 en VDJ 6.1 gaat wel samen, helaas zou het geluid van beide decks uit in kanaal komen. Klopt dit?

Hoe kan dit probleem opgelost worden? (geluid deck 1 via channel 1; geluid deck 2 via channel 2)

Groeten,
B.
 

Posted Mon 04 Apr 11 @ 4:01 pm
ik denk dat je een externe geluidskaart dan zal moet aankopen gezien je mengpaneel niet over midi beschikt.
 

Posted Tue 05 Apr 11 @ 2:27 am
je hoeft geen externe geluidskaart te kopen,

in de cdj 2000 zit een geluidskaart.
ik snap alleen niet waarom je vdj 6.1 zou willen gebruiken. ( als ik geld zou hebben voor 2 cdj2000's dan zou ik ook geld uitgeven aan vdj pro licentie)

de cdj's aansluiten op pc via usb.
cdj's aansluiten op mengpaneel via rca.
in vdj zal je moeten kiezen voor externe mixer en als geluidskaart asio ( van de pioneer driver)
evt de crossover in vdj uitzetten
cdj's instellen op usb mode en gaan. ( wel eerst elke speler een apart midi kanaal toewijzen)
als je een mix wilt opnemen zal je een rca line uit naar een opnamebron (terug naar een geluidskaart in je pc) moeten gebruiken.


in princiepe staat hier hoe te handelen, voor jouw spullen is de aansluitwijze hetzelfde.
http://www.virtualdj.com/forums/128765/Dutch_Forum/CDJ_400_aansluiten_op_DJM_700_in_combinatie_met_VDJ.html
 

Posted Tue 05 Apr 11 @ 5:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)