Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Processor piek probleem v7.0.3

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een raar probleem sinds de update van v6 naar v7. Ik draai voornamelijk met videoclips (.vob en .mpg). Wanneer ik een nieuwe videoclip inlaad, dan piekt de processor voor een fractie van een seconde waardoor af en toe het geluid even hapert. Ook de clip die op dat moment speelt vertoond een freeze voor een zeer korte periode. Met mp3 heb ik hier geen last van. Tijdens het draaien zelf werkt het perfect en heb ik nergens last van. Ook met versie 6 had ik geen problemen met dit verhaal.

Verder gebruikt Virtual dj veel processor power ook wanneer er niets wordt afgespeeld. Doorgaans gebruikt deze dan 5% van de processor en af en toe schiet deze door naar 50-60%.

Heeft iemand een idee waar deze problemen aan zouden kunnen liggen?

Specs:
Denon HC4500 (asio geïnstalleerd Denon Asio v2.1)
HP Pavilion DV7 Core 2 duo 2,2 Ghz
4 Gig werkgeheugen
Nvidea dedicated videokaart (met laatste drivers)
2 aparte interne hd's (300Gb en 640 Gb, beide 7200 rpm)
1e hd - systeemschijf
2e hd - muziek en video
Windows 7 6 bits

Verder is het een kale windows versie. Wel alle drivers geïnstalleerd maar verder geen andere programma's.
 

Posted Mon 04 Apr 11 @ 8:35 am
Ben wel even voor je op zoek geweest, maar ik kan ook geen eenduidige oplossing vinden. Op het General Forum wordt het probleem vaker aangekaart, maar nogmaals, zonder zinnige oplossing. Heb je de voorgaande versies bewaard? Ideetje niet van mezelf, maar ik heb meer posts gelezen waarbij gebruikers aangeven met de oudere versies geen problemen te hebben.
 

Posted Wed 06 Apr 11 @ 5:09 pm
Thanks Martin!

Ik heb gelukkig de oudere versies bewaard. De laatste van versie 6 die ik heb is 6.8 (uit mijn hoofd). Die heb ik gisteren geïnstalleerd en daar is het probleem mee verholpen. Wel jammer, want in versie 7 zitten meer mogelijkheden.

Als iemand nog ideeën heeft, dan hou ik mee aanbevolen.
 

Posted Thu 07 Apr 11 @ 2:59 am
Ik denk dat ik erachter ben. De DenonDj asio driver die ik gebruik is aan het rotzooien. Wanneer ik deze uitschakel of de latency verhoog dan is het probleem verholpen. Wel heel raar dat ik daar met versie 6 geen problemen mee heb. Ik zit dus nu op een latency van 10 ms terwijl ik met versie 6 op ca. 1ms zit.
 

Posted Sat 09 Apr 11 @ 3:46 am
Ah! En s toen schoot me ineens iets te binnen.....

In de releasenotes staat de volgende kreet:
s.waterreus wrote :
fixed compatibility with 48Khz-only ASIO drivers

Je zou eens kunnen proberen of de ASIO-driver om te schakelen is naar 44,1 Khz. Als Denon de driver standaard op 48 Khz zet, kan het zijn dat de procesgang van 48 naar 44,1 Khz in combinatie met je lage latency-instelling teveel van je computer vergt. Tenzij je idd de 48 Khz-only driver hebt. Dan houdt het een beetje op. Overigens is 10 ms helemaal niet zo verkeerd (tenzij je een scratcher bent, dan is elke ms er 1 teveel....)
 

Posted Sat 09 Apr 11 @ 6:28 pm
Thanks Martin,
Ik zal dat is even gaan bekijken.

Greetz
 

Posted Sun 17 Apr 11 @ 12:26 pm
Okay, ik ben eruit. Misschien dat dit ooit al eens in het forum heeft gestaan, maar dit is in ieder geval mijn oplossing.

Ik ben erachter gekomen dat mijn het Virtual Dj scherm gemaximaliseerd was. Hierdoor ging de CPU raar doen. Wanneer ik de native resolutie gebruik, wat ik normaliter eigenlijk altijd doe, is het probleem verholpen. Gemiddelde CPU ligt nu lager dan ca. 10% met een latency van 1ms. Tijdens het laden van een clip schiet ie door naar 40-50%. Al met al opgelost dus.

Grz
 

Posted Fri 22 Apr 11 @ 7:38 am
Thnx voor de feedback. Dom dat ik daar niet aan heb gedacht, maar je had het ook niet gemeld. ;)
Resizen van de skin is idd een bekend probleem. Heb je de mogelijkheid (lees: de juiste licentie) dan is het altijd raadzaam om een skin te zoeken die bij je scherm past.
 

Posted Fri 22 Apr 11 @ 5:10 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
qquizzzy wrote :
Okay, ik ben eruit. Misschien dat dit ooit al eens in het forum heeft gestaan, maar dit is in ieder geval mijn oplossing.

Ik ben erachter gekomen dat mijn het Virtual Dj scherm gemaximaliseerd was. Hierdoor ging de CPU raar doen. Wanneer ik de native resolutie gebruik, wat ik normaliter eigenlijk altijd doe, is het probleem verholpen. Gemiddelde CPU ligt nu lager dan ca. 10% met een latency van 1ms. Tijdens het laden van een clip schiet ie door naar 40-50%. Al met al opgelost dus.

Grz


Dat is ook even belangrijk om te weten, maar dan "doemt" meteen een ander probleem op:
Wat doe je wanneer de maximale resolutie van je beeldscherm 1280 X 1024 is (Neovo E17A) én je gewenste skin "groter" is ?
 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 6:47 am
Martin FourS wrote :
Thnx voor de feedback. Dom dat ik daar niet aan heb gedacht, maar je had het ook niet gemeld. ;)
Resizen van de skin is idd een bekend probleem. Heb je de mogelijkheid (lees: de juiste licentie) dan is het altijd raadzaam om een skin te zoeken die bij je scherm past.


No prob. We zijn er om elkaar te helpen toch?
Ik had inderdaad niet gemeld dat deze gemaximaliseerd was. Ik heb hoogstwaarschijnlijk een keer met een glaasje teveel het scherm gemaximaliseerd ;)

 

Posted Tue 26 Apr 11 @ 8:18 am
wilberg wrote :


Dat is ook even belangrijk om te weten, maar dan "doemt" meteen een ander probleem op:
Wat doe je wanneer de maximale resolutie van je beeldscherm 1280 X 1024 is (Neovo E17A) én je gewenste skin "groter" is ?


dan krijg je het probleem dat vdj onderin de taakbalk blijft staan en verder zie je alleen de desktop.
de skin resizer werkt redelijk goed, ik heb hem zelf geprobeerd met wat standaard skins, enkel het lettertype en dan de grootte ervan kan nog wat problemen geven, maar moet aan te passen zijn.

 

Posted Tue 26 Apr 11 @ 8:31 am


(Old topics and forums are automatically closed)