Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VirtualDJ geeft error "invalid skin file (error line %i in the xml)" HELP mij plzz

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DoppiHome userMember since 2011
Hallo Mensen,

Ik heb sinds kort een hercules RMX controller gekocht. Kort na aankoop heb ik de bijgeleverde "virtual dj 5 djc" en de drivers geinstalleerd.
Nu geeft het programma bij opstarten de errror "invalid skin file (error line %i in the xml)".
Ik weet dat het iets te maken heeft met de skins.. maar, krijg het niet opgelost.
Handige info: Ik maak gebruik van een imac met versie mac os x 10.6.6
Dus als iemand mij kan helpen.. graag.

grtjes Rolf
 

Posted Sun 27 Mar 11 @ 11:07 am
hallo, dat komt omdat je mengpaneel niet overeenkomt met je aantal lijnen van de skin, zo moet je een skin kiezen die de lijnen beschikbaar heeft voor je mengpaneel, heb je bv een flightcase met 8 audio inputs dan kun je een skin gebruiken met 8 in/uitgangen;, anders gaat het niet.

Succes

Dj_Deftronic
 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 4:24 am
Toch maar eens op antwoorden:

@Doppi: tik je foutmelding eens in in de zoekbalk hier rechts boven. Er is al voldoende over gezegd. Ik gok dat je een skin gebruikt die niet voor de Mac is geschreven.

@Deftronic: Foutmeldingen vrij vertalen werkt niet. "Error line X in the XML" betekent alleen maar dat in regel X van het XML-bestand, dat wordt gebruikt voor de skin, een fout zit of een code die de computer niet begrijpt. Je kunt elke skin, geschikt voor de computer (Mac of PC dus) gebruiken. Het maakt daarbij niets uit wat er aan mengtafels of geluidskaarten op de PC zijn aangesloten. Een skin met 99 decks kun je prima laten lopen over een simpele stereo geluidskaart. (of het nut heeft is een ander verhaal.....)
BTW: Een flightcase is een kist om je apparatuur in te bouwen of je spullen in op te bergen. Die hebben geen in- of uitgangen....
 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 6:16 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hij zal bedoelen 8 aansluitingen doorgetrokken en of werwerkt in de flightcase(Neem ik aan).
Kunnen de mods van de veelvoorkomende "trend"vragen niet tijdelijk een sticky maken ?
er is een hoop nieuw matriaal op de markt en dat zal idd veelvuldig dezelfde vragen opleveren.
zodra de "trend"eraf is en de vragen niet zo vaak meer voorkomen de sticky weer tot een normaal bericht degraderen.
scheelt ook een hoop "nieuwe" berichten.

 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 6:27 am
Ik begrijp natuurlijk best wat hij bedoelt. Het is alleen wel handig om de juiste termen te gebruiken om beginnende gebruikers niet op een verkeerd been te zetten. Is een beetje l*llig als iemand met een beetje geld naar de winkel rent voor apparatuur en met een lege kist de winkel uit komt.....
 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 6:33 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Whahaha lol ik snap wat je bedoeld
leeg kissie van 550,- geheheh
Maar dan kan die wel op slot! ;-)
 

Posted Mon 25 Apr 11 @ 6:38 am
Dozo10 wrote :
Kunnen de mods van de veelvoorkomende "trend"vragen niet tijdelijk een sticky maken ?
er is een hoop nieuw matriaal op de markt en dat zal idd veelvuldig dezelfde vragen opleveren.


nee, er is al een speciaal hercules vragen topic en het eerste sticky wordt blijkbaar al niet eens gelezen. zolang mensen niet zelf lezen op dit forum of de zoekfunctie gebruiken zullen er altijd dezelfde vragen gesteld worden, dit is helaas al jaren zo en er veranderd niets aan, hoeveel sticky's je er ook voor maakt.

zoals martin al aangeeft, ook deze foutmelding is al veelvuldig besproken, even zoeken en het probleem was opgelost.
 

Posted Tue 26 Apr 11 @ 8:37 am
HalloHallo,

Ik heb net mijn hercules mp3 aangesloten en heb hetzelfde probleem, hoe heb jij het opgelost? alvast bedankt Paul
 

Posted Wed 22 Jun 11 @ 12:14 pm
Martin FourS wrote :
tik je foutmelding eens in in de zoekbalk hier rechts boven. Er is al voldoende over gezegd


Er is in die paar maanden niets veranderd....
 

Posted Wed 22 Jun 11 @ 1:14 pm
Hey heb net een mk4 gekocht maar als ik de virtual dj software wil openen krijg ik: invalid skin file (error line %i in the xml) weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Heb osx 10.8
 

Posted Thu 16 May 13 @ 3:03 pm
Beste Teelker,

De website heeft alle antwoorden, als je de zoekfunctie gebruikt. Daarnaast is er ook een FAQ-sectie (Bovenaan op support/help klikken, even zoeken in de eerste kolom naar Frequently Asked Questions en rustig kijken of je vraag erbij staat) en daarin staat de volgende pagina:
http://www.virtualdj.com/wiki/Invalid%20Skin%20Error%20Mac.html
 

Posted Thu 16 May 13 @ 4:09 pm
Doppi wrote :
Hallo Mensen,

Ik heb sinds kort een hercules RMX controller gekocht. Kort na aankoop heb ik de bijgeleverde "virtual dj 5 djc" en de drivers geinstalleerd.
Nu geeft het programma bij opstarten de errror "invalid skin file (error line %i in the xml)".
Ik weet dat het iets te maken heeft met de skins.. maar, krijg het niet opgelost.
Handige info: Ik maak gebruik van een imac met versie mac os x 10.6.6
Dus als iemand mij kan helpen.. graag.

grtjes Rolf


dat is een proef versie
je moet er een kopen
maar al een heb gekocht pro fun
dan is er ook een probleemke u line 1/2 moet maunweel in geven
ook koptelefoon
 

Posted Fri 31 May 13 @ 2:26 pm
Yves, waar slaat dat op?
a) die vraag was van 27 maart 2011 (tweeduizend elf!) !!!
b) aan je antwoord is geen touw aan vast te knopen. (met google vertaald uit het Frans?)
 

Posted Fri 31 May 13 @ 3:19 pm


(Old topics and forums are automatically closed)