Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ervaringen met VDJ i.c.m. Windows 7 64 bits

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het zal best wel eens ergens voorbij gekomen zijn, maar ik kan het niet vinden.....
Is er iemand die ervaring heeft met VDJ i.c.m. Windows 7 64 bits en daarnaast ook kan aangeven "wat" er dan concreet beter is dan het werken met de 32 bits versie ?!

Ik draai nu met Windows 7 32 bits (op een laptop met 4 GB intern), maar ben gewoon NIET tevreden wanneer ik met video draai.
Nu lees ik "links en rechts" dat de 64 bits versie sowieso de 4 GB intern volledig kan aansturen (mijn 32 bits versie spreekt slechts 3 GB aan) en beter omgaat met zwaardere programma's als videobewerkingsprogramma's.

Loont een overstap of is hier sprake van vergeefse moeite ?
 

Posted Thu 03 Mar 11 @ 1:53 pm
William,

64 Bits is ook niet helemaal zaligmakend. Geen ervaring met W7, maar ik draai thuis wel 64-bits (Windows Server 2003, oftewel XP64)
32-bits OS kan maximaal 4 GB geheugen aansturen, geen 3. Die info is dus niet correct. Als je, zoals je aangeeft, met bewerkingspakketten aan de slag gaat, is de winst met een 64 bits systeem alleen als het ook 64 bits software is. (of als je 8 GB geheugen hebt gestoken) De verdere toegevoegde waarde van een 64 bits systeem heb ik verder nog niet echt kunnen ontdekken.
Je kunt overigens niet klakkeloos overstappen: je processor moet ook een 64 bits zijn. Is het dat niet, dan kun je niet eens overstappen. Windows zal simpelweg niet eens geïnstalleerd kunnen worden.
 

Posted Thu 03 Mar 11 @ 2:00 pm
bij mij werkt vdj al een hele tijd vlekkeloos met w7 64 bit, nooit een probleem gehad waarbij ik de schuld kon geven aan het 64 bit gedeelte.
als je niet meer geheugen hebt dan 3 gb heeft het geen zin om over te stappen, en ja w7 geeft bij 4 gb aan dat er maar 3 gb in zit.
komt omdat de geheugenadressen bij een 32 bit systeem nu eenmaal op zijn bij 3 gb en een beetje.
in theorie is een 64 bit systeem waar 32 bit programma's op draaien zelfs iets langzamer vanwege de 32 bit emulatie, maar daar merk je weinig van. ik vind w7 64 bit een fijn stabiele omgeving om in te werken
 

Posted Thu 03 Mar 11 @ 2:18 pm
Ik werk met windows 7 (64 bits) latop met harde schijf van 640 gig en daar staat de muziek op er zit 4 gigb geheugen in ik heb er ook een SDHC geheugen kaart ingestoken van 4 gigb en dat toegewezen met readyboost en dat verschil merk ik wel dat de latop nog sneller werkt,als ge werkt met 4 decks dan weet ge toch ook dat er 4 liedjes in het geheugen wordt geladen,en dat is een serieuse belasting van de laptop en als ge dan nog gaat werken met film of clipjes dan mag je er zeker van zijn dat er haperingen in voorkomen,daarom gebruik ik steeds twee decks.
Een 64 bits kan meer geheugen verwerken en geheugen dat heb je nooit te veel.
Tot nu toe ben ik tevreden met VDJ 7.03 en met mijn VMS4.Jja ik klaag niet ik ben een tevreden gebruiker
 

Posted Sat 12 Mar 11 @ 1:03 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik werk met w7 ultimate 64 bit met 8 gig intern.

Het grote voordeel:
mp3 wordt supersnel geladen.
grote files (clips en karaoke) van 200mb moeiteloos en snel geladen.

Dat is ook de reden dat ik met 64bit draait.

 

Posted Sat 12 Mar 11 @ 10:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)