Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ7, MAYA7.1, DN-HC4500, DJM-5000

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goedendag,

Tot voor heen had ik de bovenstaande set draaiende op een redelijk snelle laptop. Hierbij gebruikte ik de MAYA7.1 volledig als geluidskaart voor 4 stereo kanalen. Werkte redelijk goed met 4 decks.

Vervolgens kocht ik deze week een nieuwe laptop (2.7GH, 4 gig ram enz.) Waar ik probeerde de zelfde opstelling te maken. Alleen om de een of andere reden wil dit niet lukken. Met de MAYA doet kanaal 4 het niet. Met de Denon geluidskaart doet deck 2 het niet en met de Pioneer krijg ik al het geluid uit een kanaal.

Het enige wat werkt is als ik maar twee decks gebruik en dan de eerste twee stereo kanalen van de MAYA.

Ik heb al van alles geprobeerd, ook met ASIO drivers enz.
Iemand enig idee??

Ik hoor het graag, heb je vragen ter verduidelijking, ook!

B.v.d.
 

Posted Tue 01 Mar 11 @ 9:47 am
Hoi,

lastig verhaal.....
Zou je eens een screendump kunnen maken van je audio-setup? Ik bedoel dus het scherm. Ik neem aan (riskant...) dat je nu de geavanceerde setup gebruikt en mijn eerste verdenking gaat uit naar een setup-foutje. Het lijkt me stug dat er nu spontaan van alles kapot gaat....

Groet,
Martin.
 

Posted Tue 01 Mar 11 @ 1:22 pm
Hey Martin,

Bedankt voor je reactie. Het kan me ook niet voorstellen dat het een hardware-technisch probleem is.
Qua instellingen gebruik ik inderdaad de geavanceerde instellingen. Daarbij heb ik de vier decks apart geselecteerd, daar achter 4 x de maya en daar achter de 8 uitgangen van de maya.
Op mijn vorige laptop werkte deze instellingen prima. Kan het iets te maken hebben met andere instellingen of een mapper?

Ik hoor het graag.
 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 2:08 pm
'Plaatje?
Ik heb (uit eigen ervaring) wel gemerkt dat oudere geluidskaarten zich niet houden aan instellingen welke zijn gedaan in de geavanceerde configuratie. Ik heb een Maya EX7 (dacht ik) die na instellen via de geavanceerde configuratie steevast foutmeldingen geeft. Daar ben ik weer mee terug gegaan naar de audio-configuratie zoals die tot en met V6 werd gebruikt. En dat werkt wel. Het is alleen niet mogelijk 4 decks in te stellen.
Wat ik nog niet heb geprobeerd (omdat ik toch geen 4 decks gebruik) is om als alternatief ASIO4ALL erop te gooien en dan de geavanceerde config te gebruiken. Dat zou je ook eens kunnen proberen. Werkt het niet, dan verwijder je het gewoon weer.
 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 2:31 pm


Hierbij een printscreen. Volgens mij kan ik daar niets verkeerds aan doen. Asio heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik opeens krakend geluid...

Zijn er andere instellingen waar het aan kan liggen?

Erg bedankt voor je hulp en mee denken tot zo ver.
 

Posted Thu 03 Mar 11 @ 5:35 pm
heb je al gekeken in de audio instellingen in windows zelf, zorg dat daar de kaart ook op 7.1 staat, vaak worden geluidskaarten door windows standaard op 5.1 of stereo gezet.
 

Posted Fri 04 Mar 11 @ 3:18 am
Hallo,

Het lijkt wel of standaard deck 4 verkeerd wordt uitgestuurd. Of het signaal kraakt of wordt over de zelfde kanalen als deck 3 uitgezonden.

Beste kwaliteit krijg ik door 2 decks te gebruiken met Denon asio drivers, met de DN-HC4500. Dit klinkt super strak, maar wil graag naar 4 decks... Ik heb ook al elke mogelijke combinatie van geluidskaarten geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Hierbij heb ik ook al de kaart van mijn pioneer gebruikt.

Iemand een ander idee? In Windows 7 kan ik ook niets vinden...
 

Posted Fri 04 Mar 11 @ 6:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)