Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VirtualDJ draaien op Ubuntu via Virtualbox?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

lastfmHome userMember since 2010
Hallo,

Ik werk al een lange tijd met Virtual DJ en een 3-kanaals usb mixer (die gekoppelt is met Virtual DJ, 2 geluidskaarten)
Alleen heb ik al een lange tijd dat ik graag over wil stappen op het besturingssysteem Ubuntu, een Linux distributie dus.
Alleen moet wel Virtual DJ blijven draaien. Nu is mijn vraag: Weet iemand of Virtual DJ kan draaien in VirtualBox (http://www.virtualbox.org/) voor Linux mét ook 2 geluidskaarten?

Alvast Bedankt!
 

Posted Mon 28 Feb 11 @ 10:47 am
Ben de vraag nog niet eerder tegengekomen, dus ga er van uit dat er niet veel geëxperimenteerd wordt in die richting. En waarom ook? We proberen gebruikers met problemen zo veel mogelijk ervan te weerhouden andere softwarezaken te laten draaien, en jij gaat het juist opzoeken?
Uiteraard staat het je vrij het te proberen, maar er zijn een paar zaken die je in de gaten moet houden:

- In VDJ wordt de info van de geluidskaarten uit Windows (en OSX) gehaald. Als VirtualBox die vertaalslag niet kan maken, zit je dus al zonder geluid (en werkend configuratiescherm)
- De database wordt op een vaste plaats opgeslagen. Onder Linux bestaat dat pad niet (Map Mijn Documenten) De kans is aanwezig dat je dus geen database hebt en dus een belachelijk traag systeem.
- Wil je ooit een controller gebruiken, dan ben je aangewezen op de Linux-gemeenschap om daar een werkende driver voor te maken. Is daar geen belang bij, gaat het niet gebeuren. Reken dan niet op VirtualBox om dat op te lossen. Daar is het waarschijnlijk nooit voor bedoeld geweest.

Eigenlijk is er een simpele keuze: Wil je draaien als DJ of wil je de grenzen van je software opzoeken? De meeste forumgebruikers hier zijn van de eerste categorie.

Succes met je plannen.

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 28 Feb 11 @ 3:13 pm
lastfmHome userMember since 2010
Ok, bedankt voor de info. Ik wou weten of het mogelijk was, en zo niet is het jammer. En ik wil de problemen helemaal niet opzoeken.
Maar bedankt voor het antwoord,
Sid
 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 10:19 am
Mixxx zegt dat het moet werken op Ubuntu, maar mijn Hercules Mk4 krijg ik er niet mee aan de praat.


Ik denk dat het een kwestie van geduld is tot er geschikte software voor is!
 

Posted Sat 05 Mar 11 @ 11:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)