Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ion Icue krakend geluid.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Als ik mijn ion icue aansluit op mijn pc en de gratis meegeleverde software (cue LE) gebruik, en ik een koptelefoon aansluit (geluid dus via 2 uitgangen, dan hoor ik een krakend geluid. Dat komt doordat de 'latency' veel te hoog is, Hoe kan ik dit verhelpen, waarbij ik zowel boxen als een koptelefoon heb aangesloten om goed te kunnen mixen?
 

Posted Thu 17 Feb 11 @ 7:19 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Staat in het CONFIG van VDJ de latency op AUTO ?
Voorts is het een feit dat je ICue géén eigen geluidskaart heeft, maar het geluid wordt afgespeeld via de "de geluidskaart" van je systeem.
En dan ben ik het even kwijt.
Ik weet niet WAAR je dan de latency dan kunt aanpassen. Normaliter zou je geluidskaart een CONTROLPANEL hebben.
Ik denk echter dat er genoeg techneuten op het forum rondzwerven die dat wel weten.
 

Posted Fri 18 Feb 11 @ 5:13 am
hervevanoosterhout wrote :
......Dat komt doordat de 'latency' veel te hoog is......


Te laag, bedoel je? Van een te hoog ingestelde latency gaat het geluid niet kraken. Het komt alleen wat later je speakers uit.
Als je geen ASIO bij de huidige kaart hebt, kun je altijd ASIO4ALL proberen. (even googlen) Handleiding wordt meegeleverd met de download.
 

Posted Fri 18 Feb 11 @ 7:33 pm
Ja sorry ik bedoel te laag, Ik heb net ASIO for All gedownload maar ik word er niet echt wijzer op. Hoe start ik het control panel van men geluidskaart op (ik heb ergens gelezen dat ASIO for All alleen werkt in combinatie met je geluidskaart), maar ik kan nergens een of ander control panel openen om mijn latency aan te passen. Ik vind het volgende in de gebruikershandleiding:

"Generally, you would always enter the audio
configuration menu and select ASIO -> ASIO4ALL v2.
There now should be a button to launch the ASIO control panel. How this button is labeled depends on your
particular software. Once you press this button, the ASIO4ALL control panel should appear. Please consult
the manual of your audio software for further assistance, if necessary!"

Ik vind echter nergens de optie: ASIO in mijn configuratiescherm>geluid...?
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 5:38 am
Het is nogal een verhaal met plaatjes enz, maar ik heb in een >>ANDER TOPIC<< (stukje naar beneden scrollen, laatste post met plaatjes) al eens uitgelegd hoe je ASIO4ALL kunt instellen.
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 6:24 am
Ik kan me vergissen, maar.......................
Er is "ergens" een post geschreven door iemand die het kraken had opgelost. Het bleek dat de boel niet goed geaard was. Hij kocht voor een tientje één of andere adaptor die het kraken de wereld uithielp.
Helaas kan ik die post niet meer terug vinden.
Echter, Martin waarschijnlijk wel............................
(hij heeft een satelliet-gestuurd radar-laser search system!)

 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 6:32 am
He, Bob,
Daytime post? Zijn we niet meer gewend van je ;)
Mijn super-geavanceerd zoeksysteem heet de Search-optie in dit forum :D (en m'n geheugen....)
De groundloop-isolator (heb ik zelf ook al eens het nodige over gepost) is een oplossing bij aardproblemen en de symptomen die daar bij komen kijken (HD hoorbaar over het geluid, brom, enz) maar omdat Herve zelf al aangaf dat een te strak ingestelde latency zijn probleem was, daar maar eerst op doorgegaan. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat een isolator een oplossing is voor dit probleem. Dan zou hij buiten VDJ ook problemen moeten hebben, omdat hij van de eigen geluidskaart gebruik maakt en voor de ION geen extra adapter nodig heeft. Je maakt dus geen extra lus.
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 7:09 am
Als je je control panel wult openen, moet je naar configuratiescherm -> geluid -> en bij mij staat daar helemaal vanonder het control panel waar je op moet klikken en dan krijg je het, of gebruik de zoekfunctie in je pc, als hij niets vind, moet je gewoon je drivers even opnieuw installeren, en dan wel zien waar je het opslaagt, in welke map dus.
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 11:27 am
Nee.
Het gaat hier niet om de configuratie van de geluidskaart maar om die van ASIO4ALL.
Ik trek mijn post weer naar beneden, want die verdwijnt langzaam uit het zicht.....

Martin FourS wrote :
Het is nogal een verhaal met plaatjes enz, maar ik heb in een >>ANDER TOPIC<< (stukje naar beneden scrollen, laatste post met plaatjes) al eens uitgelegd hoe je ASIO4ALL kunt instellen.


 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 11:38 am
Het lukt nu om in het asio for all panel te komen, maar als ik als sound card in VDJ asio aanklik, dan heb ik geen geluid?, welke opties moet ik aan passen?
 

Posted Sun 20 Feb 11 @ 8:07 am
Ik heb geen flauw idee met welke versie je werkt. Ik gok:

 

Posted Sun 20 Feb 11 @ 3:48 pm
Ik was het zat om de hele tijd uit te moeten zoeken wat het probleem was enz. daarom heb ik een IDJ2 gekocht, mijn ion icue staat bij deze te koop en ik hoef geen antwoord meer op mijn vragen ;)
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 3:52 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Lijkt wel een beetje op mij....
Als het niet werkt "gewoon afscheid nemen" !
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 4:31 am
Ik zie dat de iDJ2 voor $ 399,00 wordt verkocht.
Was het niet snuggerder geweest voor rond 350 $ VDJ Pro te kopen?
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 4:37 am
@William: Jij hebt alleen meer uithoudingsvermogen... TS haakt na een week al af ;)

Nadeel van de IDJ2 is, dat als je staat te werken en iemand loopt / trekt (grappig bedoeld) je iPod van het ding, je set meteen stil ligt. Daarnaast loop je de kans dat de bestanden beschadigen, waardoor je een nog veel groter probleem hebt. Gelukkig kan er ook gewoon een harde schijf aan (USB) hoewel er dan mooiere oplossingen zijn dan de IDJ2. (En het ding kan niet met VDJ werken.......)
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 6:20 am
@martin: Ik zit al een jaar of 2 met dit krakende geluid probleem, feit is dat ik geen dj ben, maar het gewoon leuk vind om in men vrije tijd mijn muziek te mixen. Ik stoorde me eraan iedere keer als ik weer eens ging mixen waarna ik vervolgens een tijd lang het apparaat niet meer uit de kast trok om het dan weer wel te doen en me weer te storen enz. enz. xD, aangezien ik niet op feesten draai, is het 'ipod jack' geval bij mij niet van toepassing.

@bob: Ik heb bij een vriend met VDJ pro geprobeert of het krakende geluid ook daar aanwezig was en dat bleek het geval te zijn...

Ik had de IDJ2 al beschouwd 4 jaar geleden in een winkelcentrum in malesie, Ik vond het (zeker voor de 'soort gebruiker' die ik ben) een geniaal apparaat, maar de hoge prijs (+/- 600 euro) schrok mij af.

Ik heb echter een paar dagen geleden voor 250 euro een (tweedehands) IDJ2 in perfecte staat gekocht op ebay. Het feit dat je slechts een ipod/USB/hardeschijf nodig hebt i.c.m. de IDJ2 spreekt mij zeer aan en ik ben daarom ook blij met mijn nieuwe aankoop.

groeten, (wellicht is dit topic handig voor de koper van mijn ion icue die wellicht op hetzelfde probleem zal stuiten xD)

p.s. en bedankt voor het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem ;)
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 12:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)