Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw in de scene! :')

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

mathycoHome userMember since 2011
Dag mede virtual DJ gebruikers

Ik ben sinds eergisteren trotse eigenaar van een hercules steel console en ben vandaag begonnen met alles zowaar in te stellen. Ik had eerst vooral een probleem met mijn gain-knop die kwam niet overeen met die op mijn console ( dit heb ik verholpen! ) maar nu blijf ik toch al van deze middag 12uur sukkelen met het instellen van het geluid op mijn speakers & op mijn headset.

Ja nu weet ik dat jullie mij allemaal gaan zeggen " gebruik aub de zoek-knop jouw probleem is al hier al 100x over de vloer geweest " maar sorry ik vind dan toch echt geen oplossing met deze zoek-knop

Dus het zit als volgt -> Hoe krijg ik het ingesteld dat ik mijn geluid van DECK A via mijn speakers hoor en dat ik het geluid van DECK B via mijn headset krijg , zodat ik via DECK B kan voor mixen en dan dus zo kan wisselen dat DECK A dan voor gemixt wordt en DECK B door mijn speakers

Geen grap ik ben hier al van 13 uur aant aan het proberen en lezen en zoeken..

speqs:

Ik beschik over
- hercules steel console
- virtual DJ 5 ( zat erbij geleverd )
- windows 7 ultimate 64-bit
- Geluidskaart ( Realtek high definition audio )
- 6 inputs vanachter waar ik mijn Logitech 5.1 heb aangesloten
- 2 inputs vanboven waar mijn headset is aangslote

mijn headset en speakers zijn beide aangeslote op mijn geluidskaart

Zo dus kan iemand mij helpen?..


Alvast bedankt!
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 1:01 pm
maulibuHome userMember since 2008
Misschien handig om eerst even de manual van zowel je controller als VDJ door te nemen? Als je al niet snapt hoe je je headphone functionerend krijgt, zal het mixen echt nooit wat worden.

Maar goed..
Settings - outputs: Headphones.
Settings - soundcard: Asio danwel je controller

En nu het moeilijkst: de crossfader naar links en je rechter deck aanzetten. SUCCES!
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 12:37 pm
mathycoHome userMember since 2011
Misschien handig om eerst even de manual van zowel je controller als VDJ door te nemen? Als je al niet snapt hoe je je headphone functionerend krijgt, zal het mixen echt nooit wat worden.

Maar goed..
Settings - outputs: Headphones.
Settings - soundcard: Asio danwel je controller

En nu het moeilijkst: de crossfader naar links en je rechter deck aanzetten. SUCCES!



bedankt voor je hulp alvast maar ik denk dat je het niet begrijp ik bedoel gewoon dat ik het niet krijg ingesteld dat ik ik bv Deck A speelt via mijn speakers en dat ik dan terwijl Deck B alleen door mijn headset voorbeluister <---- dat lukt me nu net niet!!
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 3:00 pm
ik denk dat je dit moet hebben



deze heb je bij elk deck, degene die oplicht is degene die door je headset klinkt, correspondeert met de cue select knoppen op de steel

 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 3:40 pm
mathycoHome userMember since 2011
@ watereus : ja klopt maar ik blijf hem door mijn boksen horen !en dat wil ik niet net begrijp je
bv -> DECK A speelt je hoort hem door de speakers ,, DECK B beluister ik voor maar die hoor ik dan ook nog door mijn speakers <- dat wil ik net vermijden!
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 3:46 pm
weet je zeker dat je geluidskaart in windows onder start/control panel/sound staat ingesteld op 5.1 ipv stereo
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 3:50 pm
mathycoHome userMember since 2011
Klopt hij staat op 5.1
en mijn headset steekt van boven in mijn pc!
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 1:28 pm
maulibuHome userMember since 2008
Heb je je tulp niet gewoon in de uitgang voor je monitor? Of zit er geen monitor-out op die Hercules?
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 6:16 pm
zou het kunnen zijn dat de output op single staat, en moet veranderen in headphone, dan puldownmenu Master op chan 1+2, headphone op 3+4
 

Posted Thu 17 Feb 11 @ 12:21 am
mathyco wrote :
Klopt hij staat op 5.1
en mijn headset steekt van boven in mijn pc!


anders gewoon even aansluiten achterin de geluidskaart naast de speakeruitgang
 

Posted Thu 17 Feb 11 @ 9:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)