Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 7 - externe mixer geen sound input ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

AniminePRO InfinityMember since 2010
Hi,

Ik heb sinds kort de volgende setup

laptop windows 7 64bit met VDJ 7
audio8dj
2 x denon sc2000
djm800 mixer

Ik heb problemen met de setup, om precies te zijn, ik krijg het geluid tot in m\'n geluidskaart, maar de output hiervan blijkt niet binnen te komen op het mengpaneel zelf. Hier is hetgeen ik al gedaan heb:

Audio8dj is aangesloten via usb op de laptop en de noodzakelijke drivers geinstalleerd. De 8 outputs (4 kanalen x 2 connectors) zijn aangesloten op de 4 inputs van de kanalen op het mengpaneel, op de CD/Line In connectors. De kabels zijn goed, zijn nieuw en ook al andere geprobeerd, aan de hand van de leds op de geluidskaart kan ik zien dat er signaal komt als ik op 1 van de 4 decks iets afspeel in VDJ. Maar ik krijg dus geen input op het mengpaneel.

Op de afbeelding kun je zien hoe ik m'n geluid gerouteerd heb binnen VDJ. De record loopback is voor het broadcasten of opnemen binnen VDJ.



Het rare is dat als ik de kabels van het mengpaneel afhaal en deze in een paar actieve speakers steek, dat ik dan wel geluid heb?? Volgens mij zie ik iets heel eenvoudigs over het hoofd, maar ik weet het ff niet meer. Iemand met wijze woorden die kunnen helpen?
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 7:23 am
Fotootje bekeken van de achterzijde van de tafel: Je hebt toch niet per ongeluk de keuzeschakelaars achterop allemaal op Digital staan? Is niet goed.
Daarnaast de ingangs keuzeschakelaars bovenop op de goede ingang gezet?
 

Posted Mon 14 Feb 11 @ 8:49 pm
Ik heb dit probleem ook een keer gehad, bij mij was toen het geval dat ik de geluiidskaart via een heb had aangesloten, sluit deze maar eens rechtstreeks op je computer aan zonder hub ertussen, bij mij werkte het toen meteen.'
Hopelijk is dit de oplossing voor jou.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 1:59 am
"heb" moet natuurlijk hub zijn
foutje
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 2:00 am
AniminePRO InfinityMember since 2010
Bedankt voor de tip, daar dacht ik gisteren ook nog aan, maar of de geluidskaart nu aangesloten zat op een usb hub of rechtstreeks maakte bij mij geen verschil. Morgen met mengpaneel naar de winkel hier in de stad, daar laten uitproberen, indien ie dan niet werkt, laten terugsturen.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 2:15 am
Dat de kaart werkt is duidelijk, anders had die het ook niet gedaan op de speakers.

Martin FourS wrote :
Fotootje bekeken van de achterzijde van de tafel: Je hebt toch niet per ongeluk de keuzeschakelaars achterop allemaal op Digital staan? Is niet goed.
Daarnaast de ingangs keuzeschakelaars bovenop op de goede ingang gezet?


Heb je hier nu naar gekeken?
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 4:19 am
AniminePRO InfinityMember since 2010
Ja heb het nagekeken en ben blij te zeggen dat ik de oorzaak gevonden heb... Trim pots stonden volledig dicht, stom van mezelf natuurlijk, deze in al het enthousiasme vergeten te bekijken..., topic mag op slot.

grtz!
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 6:06 am
Scheelt je weer een ritje naar de winkel ;)
Bedankt voor de terugkoppeling.
 

Posted Tue 15 Feb 11 @ 6:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)