Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Waar halen jullie LEGALE muziek vandaan?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik ben van plan alles te vernieuwen, en ook Virtual DJ Pro aan te kopen. Maar eerst wil ik weten waar ik mijn muziek vandaan kan halen:
Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de muziek met een Membership en Grooveshark niet optimaal is. En als ik zou overschakelen op cd's, ben ik dan niet beter met cd-spelers enzovoort i.p.v. Macbook met Virtual DJ Pro te kopen? Daarom dacht ik aan Itunes: één probleem: de prijs.
Nu is mijn vraag: Zijn er alternatieven voor Itunes (goedkoper) of andere manieren om muziek te KOPEN.
Ik wil niet beboet worden door Sabam maar ik wil me ook niet rot betalen aan mijn muziek.

Mvg.
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 11:44 am
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 5:26 am
Wat dacht je van Beatport....
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 12:56 pm
In NL hebben de meeste grote platenzaken ook een downloadsectie waar je muziek tegen betaling kunt downloaden. Dit is meestal flink goedkoper dan een CD.
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 1:11 pm
Bedankt voor de reacties. Maar ik doe feestjes voor alle leeftijden, ik heb ook wat klassiekers enzo nodig en ook wat meezingers en oldies:
die vind ik niet op Dance-Tunes en Beatport (: . Albums online kopen bij Free Record Shop lijkt me ook een goed idee.
En in de kringloopwinkel om de hoek staan bakken vol cd's. Als ik die koop een rip op mijn pc, dan ben ik toch hopelijk in orde met auteursrechten???
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 2:13 pm
VDJUSER01 wrote :
Bedankt voor de reacties. Maar ik doe feestjes voor alle leeftijden, ik heb ook wat klassiekers enzo nodig en ook wat meezingers en oldies:
die vind ik niet op Dance-Tunes en Beatport (: . Albums online kopen bij Free Record Shop lijkt me ook een goed idee.
En in de kringloopwinkel om de hoek staan bakken vol cd's. Als ik die koop een rip op mijn pc, dan ben ik toch hopelijk in orde met auteursrechten???


Klopt.....maar je moet dan altijd de orginele cd's in bezit hebben.
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 6:27 pm
ik gebruik

dance tunes
beatport

voor het zoeken van vette tracks
en ik download ze op ************ (let wel op 320 kbps)

en als je zoals jij allround wil laat maar zeggen
is maybe ************** wel een goeie
kan je gewoon in de zoekbalk typen welke track je wil
(let wel weer op 320kbps)

edit moderator, geen links of suggesties naar illegale muziekbronnen aub
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 7:34 am
Heb je ook een link naar legale muziek?
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 3:26 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik neem aan dat je zelf ook "het één en ander" op CD dan wel Vinyl hebt ?
Begin dan maar eerst eens die te rippen (hoogste kwaliteit). Noteer daarna WAT je dan nog mist en ga daarnaar op zoek.
Niks is meer frustrerend dan (oude) CD's aan te schaffen voor dat ene nummer dat je zoekt.
Ik adviseer dus om echt gericht op zoek te gaan. Trek daar maar wat tijd voor uit.
Ik ben nu zo'n 25 jaar bezig met DJ-en en heb naast een enorme collectie vinyl, ook veel CD's. Het grootste deel hiervan staat inmiddels op de PC....
 

Posted Fri 25 Feb 11 @ 4:38 am
Ik loop toch de rommel markten af en heb daar al superkoopjes kunnen doen,ik weet er is veel werk aan om alles te rippen en op de pc te zetten.
De externe schijven kosten toch zoveel niet meer tegen woordig vb.1 terabyte voor 69€ maar dit is toch mijn keuze
 

Posted Tue 01 Mar 11 @ 1:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)