Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Cdj 850 & VDJ 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Z1ppoNLHome userMember since 2011
Hallo..

Ik probeerde het probleem van mono te fixen om het stereo te krijgen, helaas is me dat niet in me uppie gelukt en zou ik graag hier wat hulp bij willen hebben.

Ik heb asio voor cdj installed. De output staat op advanced config/

Deck 1/ pioneer CDJ ASIO (ASIO) / output 1&2 <- echter heb ik niet twee outputs gebruikt maar gewoon output van cdj naar mixer en mixer naar pc (usb rechtstreek naar pc).

Alles doet het perfect, alleen dat het mono is vind ik nogal behoorlijk irritant tijdens opnames/radio shows.

Hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 12:05 pm
ik ga ervan uit dat je het aangelsloten hebt zoals hier vermeld.

http://www.virtualdj.com/forums/128765/Dutch_Forum/CDJ_400_aansluiten_op_DJM_700_in_combinatie_met_VDJ.html

als er uiteindelijk een mono signaal uitkomt is dat wel raar.

controleer of de cdj's stereo uitgeven, je kan ze bijvoorbeeld direct op actieve speakers of versterker aansluiten en met cd of usb stick testen.
controleer daarna of je mixer niet ergens met een schuifje op mono staat


sluit de cdj via de line out en line ingangen aan op de mixer en controleer nu stereo met een cd of usb stick.

sluit nu de cdj aan op de pc via usb en gebruik vdj om stereo te bepalen.

geruik in de eerste instantie de instellingen:
input: none
output: external mixer
soundcard: asio

als dit werkt dan pas advanced config gebruiken en de instellingen handmatig maken

je zou er zo uit moeten komen waarom je signaal mono wordt

succes

 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:01 pm
Bas, je antwoord heb je onder de verkeerde account geplaatst. Het is niet zichtbaar......

@Z1ppoNL: Je info is wat beknopt, maar er zit een cruciaal regeltje in je verhaal:

"echter heb ik niet twee outputs gebruikt maar gewoon output van cdj naar mixer"
Hoe bedoel je dat? Stereo is altijd 2 x in/output. Output 1&2 staat voor Links en Rechts. Als je er maar 1 hebt aangesloten, is het sowieso mono.

De juiste manier zou zijn (er van uit gaande dat je maar 1 850 hebt): USB van de 850 in je PC, rode EN witte tulpaansluiting naar je mixer. (L + R) Dat je daarna je mixer terug stuurt naar je PC kan ook een punt zijn: Ook dat moet een stereo aansluiting zijn. Dus een rode en witte tulpstekker achter in je mixer en dan een 3,5 mm stereo Jack (mini koptelefoon) in je PC.
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:17 pm
ik denk dat hij bedoelt dat hij de cdj's in de mixer heeft gestopt, maar we hebben wel gekkere dingen gezien, misschien inderdaad maar 1 van de 2 pluggen gebruikt :)



Martin FourS wrote :
Bas, je antwoord heb je onder de verkeerde account geplaatst. Het is niet zichtbaar......



bedankt martin, het was een lange dag
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:20 pm
Is niet mijn favoriete antwoord, maar ik weet er (bijna) alles van......
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:25 pm
Z1ppoNLHome userMember since 2011
Oh tulp van cdj naar mixer,snapte het al even niet helemaal maar goed.

Weetje wat het is mixer is niet naar pc connected want het is maar een Reloop rmx-40 backfire.
CD is wel normaal in stereo, usb weet ik zo eventjes 1 2 3 niet, maar dat ga ik wel even testen.

Mixer staat altijd op stereo trouwens(mocht dit niet zo zijn dan herstel ik dat al vrijsnel)

Ik laat meer horen wanneer ik met usb het uit heb geprobeerd.

En nee ik heb niet die beschrijving gebruikt, ik heb de engelse versie gebruikt voor cdj 900 geloof ik.

-edit-

20:56: Ik heb het op single OUTPUT ingesteld omdat external mixer een error geeft. ASIO zegt:ERROR: in the asio sound driver: Not enough channels, en dan dus een crash guard en moet ik recover klikken. Druk op recover, start opnieuw op krijg je dat gerotzooi weer met errors. Met single output wil het wel (maar of het dan stereo is geen idee).

Usb lijkt ook gewoon stereo alleen pc niet..
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:45 pm
de instellingen in vdj MOETEN op external mixer staan, je zegt het zelf al, er is geen verbindign tussen de mixer en de pc ( niet via usb in ieder geval).

de asoi error krijg je als er dingen staan ingesteld die niet aanwezig zijn.

sluit alle cdj's aan op de pc en kijk onder start/alle programma's/pioneer/ asio en onder config.
staan hier alle cdj's bij?

hoe neem je nu dingen op, de juiste manier is een tulp draad van de master/booth of rec out van de mixer naar een line in van een geluidskaart te laten lopen, die geluidskaart stel je in als recordplayback in advanced config met channel 1&2 in.

volg gewoon de aansluithandelingen zoals eerder aangegeven.

vul trouwens meteen even je registratiegegevens aan zodat je als pro staat geregistreerd
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 7:45 am
Z1ppoNLHome userMember since 2011
Mixer is aangesloten zoals het hoort want ik mix al 2 jaar nu op internet radio met cd spelers.

Pioneer staat aangesloten @ asio.
Zoals je zonet aangaf cdj's, ik heb echter maar 1, en geen twee, wellicht is dat het probleem? Want hij zegt: deck 1 en deck 2, maar heb maar 1 deck die ik ingesteld wil hebben, vandaar.

zodat je als pro staat geregistreerd
Dat hoeft van mij niet.
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 12:12 pm
Z1ppoNL wrote :
Dat hoeft van mij niet.


OK. Dus je hoeft ook geen updates, geen skins, geen effecten, geen tools, helemaal niets..... Je betaalt ruim €200,- voor je software en je wilt niet profiteren van alle voordelen die dat geeft.
Je hebt gelijk.

Back on track: Gebruik je nog een geluidskaart of loopt alles via de 850? Want dan is het duidelijk: Je moet GEEN externe mixer instellen, maar als Single output en onderaan de ASIO:



Heb je nog een (interne) geluidskaart (bv voor je koptelefoon) dan kies je voor Headphones en rechts daarvan welke kaart (de 850) je voor de Master gebruikt en welke (de interne kaart) voor de koptelefoon.

De foutmelding krijg je, omdat de 850 maar 1 stereo uitgang heeft en bij de instelling External Mixer verwacht hij er meer. Fout dus.
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 2:44 pm
Z1ppoNLHome userMember since 2011
Had het wel goed dus.

OK. Dus je hoeft ook geen updates, geen skins, geen effecten, geen tools, helemaal niets..... Je betaalt ruim €200,- voor je software en je wilt niet profiteren van alle voordelen die dat geeft.
Waarom zou ik skins nodig hebben om enkel tracks in te laden? thats all i need, tracks in laden en draaien maar via cdj 850 :D


Uhm ik gebruik een geluidskaart van pc (dus niet van cdj 850) om zo alles uit te zenden van af de mixer met de tulp naar de pc.

-edit-
Iig probleem is opgelost, het is eindelijk stereo.

Ik u allen hartelijk!
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 3:45 pm
misschien wel handig geweest om te vermelden dat je de geluidskaarten van de cdj's niet gebruikt, is namelijk logisch om die wel te gebruiken en dan kom je wel degelijk op externe mixer uit bij outputs, nu je een andere manier van aansturen kiest krijg je logisch ook andere instellingen.

als je in het vervolg nog hulp nodig hebt op dit forum zal je toch even moeten registreren. dit is namelijk de regel

succes
 

Posted Fri 21 Jan 11 @ 9:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)