Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: heel wat vragen omtrend wat nieuwe appartuur...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps,hier ben ik weer met heeeeeeeel veel vragen deze keer :)
na een goed jaar mixen en zeker te weten dat ik toch graag verder wil gaan met mijn hobby is het tijd voor een nieuwe setup...
een beetje uitgekeken op de rmx dus...

ik heb het forum en de site zelf wat afgezocht,hier en daar een antwoord gevonden maar toch niet allemaal even duidelijk voor me.

owkay,here goes
ik heb mijn oog dus laten vallen op 2 denon sc-2000 controllers en een denon x1600 mixer(ja ik heb graag alles van hetzelfde merk)
maar nu zit ik met veel vragen omtrend deze controllers en mixer.

http://www.denondj.com/DN-SC2000-P126.aspx
http://www.denondj.com/DN-X1600-P123.aspx#

eerst en vooral...
de mixer is digitaal(met audio interface,wat de sc-2000 mist,ideaal dus...)en midi compatible...
maar is de mixer dan volledig midi compatible(maw kan ik elke knop en fader noem maar op mappen zoals ik het wil?het staat er wel bij maar toch even zeker willen weten..)?
er zitten effecten in zowel de mixer als de software van virtual dj.
kan ik bijv de loop buttons van de controller instellen als effect buttons,en dan de interne effecten van vdj bedienen met de dry/wet knoppen van de controller(key learn?)?
en dan de interne effecten van de mixer gebruiken met de dry/wet faders die op de mixer zitten?
of is het of effecten van vdj,of die van de interne mixer?
er zit ook een send/return functie op voor externe apparaten,wil dit dan ook zeggen dat ik er evt nog eens een externe effecten unit en een midi keyboard kan bijvoegen?

bij de product omschrijving zie ik dat er een rewire support is voor ableton(great,hier ga ik binnenkort ook mee aan de slag^^).
wil dit zeggen dat ik bij het mixen met vdj zelf live op mijn keyboard kan spelen of live remixen en dergelijke?via ableton naar vdj dan ofzo?(hier ken ik dus helemaal niks van...)
via de audio interface van de mixer?of is er hier toch een externe geluidskaart voor nodig om dit te willen doen?
een beetje dezelfde vraag als hierboven,maar ik weet niet of het te maken heeft met rewire of send/return...

ik dacht dat ik op het forum eens gelezen had dat de rmx kan diennen als mixer,maar ik kon het niet terug vinden...
maar zou ik bijv 2 denon sc-2000 kunnen gebruiken en dan enkel de rmx erbij voor het mix gedeelte?(equalizers en faders,en met dezeflde geluidskaart?)

and last but not least...
mijn dj laptop heeft maar 3 usb ingangen,rmx,muis,en externe HD...volzet dus...
als ik via een usb hub werk heeft dit dan invloed op de snelheid van vdj?(mixer,2 controllers,muis,externe hd en evt optioneel midi keyboard+effecten unit)7 ingangen nodig dus...
let wel,de laptop is volledig gestripped van alles,dus enkel vdj 7 staat er op.

hopelijk wil iemand toch de tijd nemen om dit even voor me op te klaren?ik zie namelijk het bos niet meer door de bomen(voornamelijk door mijn gebrek aan kennis...)


mvg,lesley


 

Posted Mon 17 Jan 11 @ 10:28 am
hoi lesley,

de rmx is iets waar je uitgroeit of mee stopt als dj.
leuk dat je aan het zoeken bent naar wat anders.

antwoord op vraag 1:
alle mic/effecten/eq en faders zijn midi, dus alles wat je nodig hebt, dit is bij deze mixer volgens mij ook alles, er zijn ook een paar knoppen rechtsonderin die alleen in midi mode werken.
in princiepe zal je de midi functie van de mixer weinig gebruiken tenzij je video wilt mixen.
vergeet niet dat er nog wel een midi interface kabel tussen de mixer en je pc moet komen, iets als dit http://www.esi-audio.com/products/midimate2/

je gebruikt of de midi of de mixer los, je kan wel "live" schakelen bij deze mixer, maar niet combineren, in ieder geval niet het effecten deel.
maar de effecten in de mixer zijn veel beter dan de software effecten.
sent return stuurt het signaal en weer terug, hiertussen kan bijvoorbeeld een extra effectenbak gezet worden, maar dit staat los van midi.

vraag 2:
rewire zorgt dat verschillende softwarepakketten kunnen samenwerken. bij een 4 decks setup kan je rewire gebruiken om ableton te koppelen aan bijvoorbeeld deck 4. alles wat je in ableton doet zal door deck 4 worden afgespeeld in vdj.
je kan natuurlijk ook de geluidskaart waar ableton mee werkt via een draad in de mixer stoppen op je 4e deck.

vraag 3:

de rmx moet inderdaad als losse mixer te gebruiken zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee. ik ga ervanuit dat het een kwastie is van de decks aansluiten op line 1 en 2 in. en klaar is kees. natuurlijk zal de matige kwaliteit van de rmx geen concurentie zijn voor de denon.

vraag 4:
gebruik van usb hubs is van merk tot merk verschillend. pioneer kan zonder probleem meerdere decks in 1 hub stoppen. andere merken gaan al problemen geven als je niet iedere keer dezelfde usb poort gebruikt.
het aansluiten van een externe harde schijf icm met decks geeft vaak wel problemen.
het aansluiten van al die apparaten op 1 of 2 hubs zal waarschijnlijk problemen gaan geven, maar je kan het altijd proberen.

de mixer kan je natuurlijk zonder midi gewoon gebruiken icm vdj zonder dat er een usb poort voor nodig is.
 

Posted Mon 17 Jan 11 @ 2:08 pm
Bijzaak: In de NL-handleiding Geavanceerde Audio-setup staat al een stuk omschreven wat je met ReWire kunt doen.
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 2:52 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
thanks martin,was me er niet van bewust.
ik heb zelf nog een oude handleiding liggen...
maar eens ik die rewire functie gebruik zal ik hier zeker nog op terugkomen via het forum :)
niet dat het voor direct is though.

waterreus,bedankt voor de toelichting,ik ben al wat wijzer geworden,toch nog een vraagje...
als ik de mixer gebruik zonder midi of usb aansluiting,hoe word deze dan aangesloten?

maw als ik het goed begrijp zijn de 2 controllers via usb aangesloten op de laptop...in elke controller een kabel die naar de mixer loopt?
waardoor ik alsnog gebruik kan maken van de ingebouwde audio interface?
zijn de opties van de interne mixer van vdj dan nog van toepassing?(autogain enz...)
of moet ik dan gewoon zelf alles regelen via de hardware mixer en de interne mxier met rust laten?
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 5:37 pm
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 11:08 pm
Bas, de DN-SC2000 is alleen maar een controller, en ook nog zonder audio. Het aansluittopic waar je naar verwijst is dus helemaal niet relevant.

Lesley, als je de mixer gebruikt zonder USB heb je in ieder geval nog een meer-kanaals geluidskaart nodig, dus met een stereo out voor het linker deck, een stereo out voor het rechter deck en het liefst nog 1 voor de samples. Uiteraard kun je ook een enkele stereo out gebruiken, maar dan heeft de mixer (op de interne effecten na) geen nut meer. Het kost je dus wrs toch nog een USB-poort. Kun je beter de X1600 inprikken.... ;)

Met het oorspronkelijke idee (2x SC2000 en de X1600) heb je dus 3x USB nodig. De muis zou ik laten vervallen. Je kunt met de meeste controllers goed door de mappen bladeren dmv knoppen. Voor noodgevallen kun je altijd de touchpad van de laptop nog gebruiken. (Hebbie die trouwens?)
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 6:11 am
Martin FourS wrote :
Bas, de DN-SC2000 is alleen maar een controller, en ook nog zonder audio. Het aansluittopic waar je naar verwijst is dus helemaal niet relevant.



oeps helemaal gelijk martin, dan zie ik ook het gebruik van een dure externe mixer ineens niet meer zo in, als je dan de effecten haalt uit vdj, is het eigenlijk alleen nog een crossfader.

lesley. zou je niet liever gewoon echte decks kopen die je ook los kan gebruiken?
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:14 pm
Ik zie Lesley's punt wel: De X1600 heeft een 8 kanaals geluidskaart via USB aan boord. In combinatie met de SC2000's zou dat niet eens zo'n gekke combinatie zijn. Daarnaast is de kwaliteit van de geluidskaart dermate goed, dat je met een goede identieke geluidskaart en een fatsoenlijke mixer waarschijnlijk meer geld kwijt bent.
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 1:22 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
daar heb je helemaal gelijk in martin :)
voor de 2 controllers en de mixer ben ik samen 1409 euro kwijt :)
als ik cd spelers koop dan moet het gewoon pioneer zijn(we weten allemaal dat pioneer de beste cd spelers heeft...)
en aangezien ik niet in het club cirquit zit zie ik echt het nut niet in om hier pioneers enzo neer te zetten ter waarde van 2500 euro ofzo?
voor 1409 euro heb je zelfs nog geen deftige set pioneers(zelfs nog geen nieuwe djm 800...)
dan investeer ik de rest liever in ableton met een deftig midi keyboard.

ik denk dat ik indd gewoon de controllers en de mixer ga gebruiken via usb,en mijn muziek op de laptop zetten met de externe HD als backup mocht er ooit iets misgaan met de laptop.
heeft trouwens ook een touch muis,dus komt wel goed martin!

de effecten van vdj gebruik ik trouwens niet veel,enkel de echo en het wahwah effect...
dus een groot gemis zal dat wel niet zijn :)

wat denken jullie trouwens van de x600 tov de x1600?


lesley
 

Posted Wed 19 Jan 11 @ 9:03 pm
dan is het goed als je er maar over nagedacht hebt, zou toch zonde zijn als je al dat geld uitgeeft en wat mist.
ik zou in ieder geval voor de 4 kanaals mixer gaan, dan kan je in ieder geval nog uitbreiden, zeker als je misschien nog andere software wilt gaan gebruiken, dan kan je die als ahrdwarematige line ingangen gebruiken met de faders.

ben benieuwd wat je ervan vind als je het hebt aangeschaft
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 7:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)