Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Virtual Vinyl 0% quality, werkt slecht

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

duratekHome userMember since 2011
Hallo Alle,

Ik heb afgelopen week via marktplaats een Numark virtual vinyl set gekocht. De vorige eigenaar heeft zich hier al geregistreerd maar wist zijn inloggegevens niet meer en kon dus niet zijn serial nummer verwijderen. Ik ben dus wel in bezit van een origineel serial nummer, zie bewijs hier: http://img217.imageshack.us/img217/4684/vdjblack.jpg

Mijn vraag:
Ik heb mijn set aangesloten op mijn 2 draaitafels, aansluitingen meerdere malen gecontroleerd en deze zitten goed aangesloten.
Met virtual vinyl (en cue 7) reageren de platen zeer direct. elke beweging met de plaat zit hij ook gelijk op mijn computer.
Helaas is de kwaliteit van het geluid zeer bedroevend, bij de instellingen staat de kwaliteit ook vaak op 0% maar schiet ook steeds naar 100% en dan weer gelijk naar 0%. Ook komt er vaak pas geluid uit na het schakelen tussen absolute, smart en relatief en vaak werkt hij dan ineens als ik weer op absolute kom.
Zie hier onder een screen van zowel het linker als het rechter dek (links stond top 40 op, rechts hardstyle) ook heb ik een sampeltje geĆ¼pload van het geluid 1ste deck1 daarna deck2 en op het eind nog even beide tegelijk.
http://img3.imageshack.us/img3/1949/deck1top40.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/3298/deck2hardstyle.jpg
http://www36.zippy*******************edit moderator Geen zippyshare links plaatsen ivm slechte popups.

Heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn? Het klinkt alsof hij vele te hard binnen komt, maar als ik in het scherm bij de instellingen aan de gain draai veranderd er niks alleen de grote van de geluidscirckel erboven, ook het volume veranderd niet.
Zou super zijn als iemand mij opweg kan helpen!

Alvast enorm bedankt!
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 11:45 am
Hoi,

Helaas: Een licentie is niet overdraagbaar. Voor de duidelijkheid: Als je VDJ/Cue aanschaft, koop je de gebruikersrechten. Die mogen niet verkocht worden. Omdat de oorspronkelijke gebruiker zijn kopie hier heeft geregistreerd, ben je meteen de pineut: Geen updates, geen bereikbare downloadsectie, eigenlijk niets. Dat had hij/zij er wel even bij mogen vertellen toen je het spul over nam....

Ik heb eerst eens de plaatjes bekeken: Het signaal is veel te zacht. De bedoeling is dat je de gain openzet om de groene cirkels zo groot mogelijk te maken zonder dat ze platte kanten gaan krijgen. Dan ben je net te ver.
De link naar de sample levert me een .EXE-bestand op. Never nooit dat ik dat ga installeren. Zodra je me daarvoor een .MP3 kan leveren wil ik het best eens beluisteren. Executables, daar krijg ik buikpijn van.......

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 4:46 pm
duratekHome userMember since 2011
Hallo Martijn.

Als eerste bedankt voor je uitleg over de licentie, wel erg jammer en had hij inderdaad wel even mogen melden.
De link naar zippyshare is bij mij gewoon een mp3 bestaand dus denk dat je misschien iets fout hebt aangeklikt want een exe moet je inderdaad niet hebben.
De link even nog iets directer: http://www36.Edit moderator Als ik de gain hoger zet veranderd dit niks aan de geluidskwaliteit of volume, maar hij staat nu hoger ingesteld.

Alvast bedankt voor je moeite!
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 10:14 am
Martijn..... Nou, vooruit, voor deze keer.
Uit je antwoord blijkt dat je het concept van TimeCode niet helemaal begrijpt.
Als je de timecode-plaat op een gewone platenspeler zou leggen (Dus niet via een TimeCode geluidskaart) dan hoor je alleen maar een berg computergeneuzel. Wat VDJ doet is met dat signaal berekenen hoe dnel de plaat draait. Met die informatie wordt de MP3 die je op dat moment afspeelt op je PC aangestuurd. Die informatie moet wel goed binnen komen. Vandaar dat je de gain in het instelmenu verder open moest draaien. Dat staat volledig los van de MP3 die op dat moment speelt. De gain op je scherm bij het deck bepaalt daar het volume van. (Ook niet helemaal maar dan wordt het weer een roman)
Met de gain in het config-menu van de TimeCode zorg je dus alleen maar dat het timecode-signaal goed begrepen wordt door VDJ.
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 11:58 am
duratekHome userMember since 2011
Heej Martin,

Sorry voor dat foutje;)
Ik begrijp het concept van Timecode wel, ik wou alleen duidelijk maken dat door de gain te veranderen er hoorbaar niks veranderd ook niet de kwaliteit of iets anders, vandaar die opmerking erbij.
Ik weet dat wanneer je de plaat gewoon afspeelt je alleen hoop copmuter geneuzel hoord, het opgenomen bestand is dan ook een nummer dat via de pc op de timecode plaat wordt afgespeeld, de opname komt dan ook vanaf de master van mijn mengpaneel.

De vraag is dan ook waarom krijg ik niet een mooi helder signaal binnen, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel krijg?
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 5:03 pm
No problem...
het is geen eenvoudig verhaal om af te regelen. Het forum leent zich alleen niet voor uitgebreide verhalen. Als NLU heb je ook geen mogelijkheid tot het ontvangen van PM. Ik wel :) Klik op mijn naam, en daarna op het velletje papier met het potloodje. Zet daar je emailadres in, dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan betekenen.

Groet,
Martin.
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 5:35 pm
duratekHome userMember since 2011
Zo, druk werk weekendje achter de rug nu weer effe tijd om te kijken.
Ik kan volgens mij helaas zelf ook geen pm sturen aangezien ik nergens het icoontje daarvoor zie:(
nickv****Edit moderator NLU's mogen geen mail adressen plaatsen.
 

Posted Sat 15 Jan 11 @ 11:29 pm
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 5:34 am
Daarom nog niet gereageerd, die was te voorspellen..... ;)

Tip van Flip: de handleidingen zijn tegenwoordig te downloaden door iedereen. Rechts boven je muis op "Support/Help", klikken op "Wiki & Manuals" en daar naar de PDF/Download-sectie gaan. Ze zijn er zelfs in het NL. Hoe timecode in te regelen staat omschreven.
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 3:25 pm


(Old topics and forums are automatically closed)