Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Heb maar 2 usb uitgangen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Heb VDJ home free edition op mijn labtop geplaatst,en zou dit programma laten spelen op een externe versterker plus voorbeluisteren met hoofdtelefoon mijn muis zou nog moeten werken via usb poort plus er zou een externe usb stick of harde schijf op aangesloten worden.
Mijn labtop is een HP Pavilion dv4000 met 2usb poorten,er zitten ook nog 2 plugins voor hoofdtelefoon en micro.
Hoe krijg ik dit op de wereld?zonder dat het me teveel geld gaat kosten.
In de winkel hebben ze mij al een usb audio blaster(merk Eminent EM3751) dit is een splitter voor hoofdtelefoon en voor externe versterker volgens de verkoper,en een stereo-audio kabel meegegeven.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 5:48 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
In jouw geval zou ik een externe geluidskaart aanschaffen. Van daaruit kun je geluid uitsturen naar bv. een mixer(tje)
Deze sluit je aan op één USB poort.

Op je andere USB poort zet je een USB hub, zodat je daar een externe HD, stick en/of USB muis kunt aansluiten.

Het gaat altijd geld kosten.....
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 8:25 am
Ho! ;D
Extra externe geluidskaarten worden niet ondersteund in de Free Edition.
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat werkt helaas niet. Heeft je interne geluidskaart in je laptop twee uitgangen (Aux uit en een hoofdtelefoonuitgang) dan moet je proberen je configuratie vanuit Windows goed in te stellen. Er si vast wel iets te vinden waarmee je de basisinstellingen van je geluidskaart kan aanpassen. Dat is voor elke PC anders, dus dat moet je zelf uitzoeken.
Als enige optie kun je het master-signaal mono uitsturen (bv links) en op het andere kanaal (rechts) voorafluisteren. VDJ moet dan worden ingesteld in het config-menu als Mono Separated.

Lees de meegeleverde handleiding, kijk anders in de Wiki (onder Support/Help, Manuals in PDF) naar de Nederlandstalige handleidingen (Die zijn alleen wel voor de Pro-versie geschreven). Maar houd altijd in het achterhoofd dat je geen volledige werking van het gratis pakket kunt verwachten ten opzichte van de Pro-versie, die nu €238,- kost. Dat zou niet helemaal eerlijk zijn naar de mensen die wel het volle pond hebben betaald.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 11:55 am


(Old topics and forums are automatically closed)