Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: waar haal je videoclips vandaan?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heb dit een tijdje via de netsearch gedaan, maar toch daarna geen abonnement genomen.
Waar halen jullie ze vandaan?

gr dj ed
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 3:35 pm
als je een schotel of hd televisie hebt kan je ze opnemen van de diverse muziekzenders.
vraag het anders aan gebruiker wilberg, die heeft er veel
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 4:18 am
Hallo Wilberg,

Ik draai professioneel al 15 jaar, heb t een tijdje via netsarch geprobeerd, maar ik denk dat er wel betere (event betaalde) mogelijkheden zijn?? Hoe pak jij het momenteel aan?
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 9:11 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
dvd's van promo only en leuke reeks: back to the 80's.
heel veel hitzone cd's hebben een xtra DVD en ga zo maar door.
er is genoeg te krijgen.

 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 1:51 pm
mooi, dankjewel vast.
nog meer opties??
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 2:10 pm
Legale DVDs, die je dus in de winkel koopt, hebben de neiging copyright geblocked te zijn en je kan ze niet overzetten op VDJ.
Er ís een trick om dat wel te doen, echter redelijk gecompliceerd en het lukt niet echt goed. Ik was vooral geinteresseerd aan karaoke clips en ben er jaren zonder succes mee bezig geweest. Tenslotte was het voor mij eenvoudiger een complete karaoke set incl hard disk met 2.500 songs en 2 microfoons in de Philippines te kopen voor 350 €!
Het leuke aan dit besluit is dat het in de praktijk een stuk makkelijker is om mee te werken dan met VDJ. VDJ heb je nl ook nodig om tussendoor dansmuziek te draaien.
Een ander ironisch feit is dat de video clips die je illegaal downloadt, wél op VDJ overgenomen kunnen worden aangezien die uiteraard niet geblockeerd zijn.
Wat je verder kunt doen is een zoekopdracht op je search machine geven bv "download video clips" en daar snuffel je wat verder.

 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 6:27 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Voorheen deed ik karaoke met DVD's en speelde dit af via draagbare dvd's speler, met extra scherm gekoppeld aan beamer of tv.
maar ik kreeg de ingeving om de karaoke dvd's die ik had op de pc te zetten. dat gedaan kwam ik erachter dat vdj maar 1 audiospoor afspeelde (net de verkeerde) met stem..
na wat gesneup heb ik met DVD shrink alle tracks los geript met de juiste audio instelling (met melodielijn) het is wat werk, maar het resultaat is dat ik nu heel veel karaoke heb op mijn pc.. grote voordeel dat je achterelkaar karaoke kan draaien zonder pauzemuziekje..

 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 3:18 am
Bob, dank je voor je input, had zelf ook al even gekeken op google maar je komt toch vaak weer op sites terecht welke vervolgens weer naar youtube verwijzen, en dat is iets wat ik niet wil. (kwaliteit slecht etc)

Ik heb in het verleden ook wel dvd 's gekocht (voor zover het aanbod van videoclips op dvd laag is) en deze dan gerippt met DVD schrink,
programmaatje zoals Sikko ook hierboven beschrijft.
Feit blijft echter dat je om dit in VDJ te gebruiken dus iedere dvd moet rippen, een tijdrovend klusje, het mooiste en makkelijkste zou het dus zijn om legaal clips te kunnen downloaden in een formaat wat VDJ ondersteunt.
De vraag blijft echter, waar zijn goede kwaliteit (top40) clips te downloaden?


Sikko wat jij overigens beschrijft doe ik precies hetzelfde, heb inmiddels al behoorlijk wat karaoke dvd's gerippt met Schrink, werkt perfect als je inderdaad de vinkjes bij het rippen wel op de juiste manier zet.


 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 8:01 am
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 11:48 am
johansPRO InfinityMember since 2005
Voor het recentere werk kan je soms terecht op youtube, enkel de 720p en 1080p clips zijn al behoorlijk, alhoewel er hier en daar een opname van uit de jaren stillekes tussen zit en ze dit claimen als 720p. dus altijd visueel checken vbóór het downloaden.
Ik zoek dus alleen op 720 & 1080p clips, speel ze af op een 23 inch monitor full screen en als dan de kwaliteit goed is (zit er dan wel met mijn neus op) dan start ik de download.
Gebruik firefox en wat plugins. (1 click videodownloader of video downloadhelper)
een goede plug in om de kwaliteit van iedere clip te achterhalen is de youtube HD suite. (zie foto)

Als de kwaliteit van het geluid te slecht is, zet ik er met pinnacle studio nieuwe audio in.

Verder ga ik naar de bib en rip de muziek DVD's, soms ook van TV. DVD's uiteraard rippen via schrink DVD, is de beste DVD ripper.

1 uur TV opname ( op rewritable) kost al gauw 3-4 uurtjes werk om om te zetten maar het resultaat mag er best wezen.

- Clips opsplitsen en rippen naar VOB
- één voor één hernoemen want met een naam als VTS1.VOB wordt je niet veel wijzer
- VOB omzetten naar MP4 (any video converter of soms pinnacle studio)
- Videotags toevoegen (Tag&Rename)
- BPM berekenen in VDJ en opnemen in je search database + het hoesje downloaden als jpg en verdere file info toevoegen....

Kruipt allemaal wat werk in, maar het loont wel. en nu met mijn i7-930 met 6Gb RAM en 1GB video RAM gaat alles plots wat sneller.

 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 2:43 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Er werd een vraag aan mij gesteld:

Ik download en koop nu veel Promo Only DVD's.
Deze laad ik in Pinnacle Studio als MPEG en "knip" ze in stukken.
Elk stuk is een videoclip.

Daarnaast heb ik aan mijn PC een digitale ontvanger gekoppeld. Dan neem ik vooral VH1 classics op.
Veel muziek uit de 80's en 90's, met goede kwaliteit.
Ik zit nu op zo'n 3500 clips. Het blijft eel werk.

Kwam ITunes maar met een goede oplossing hiervoor....
 

Posted Wed 22 Dec 10 @ 7:49 am
dank je wilberg, ik ga ook eens wat bij deze engelse toko bestellen, volgens mij hebben ze daar wel veel.
Hoe zijn jouw ervaringen daar met bestellen/ leveren?
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 1:58 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb daar nog niets besteld.
Ik kom de dvd's tegen wanneer ik in Londen ben bij die grote muziek keten HMV.
Verwacht géén problemen. ook wanneer ik Hed Kandi cd's bestel in Engeland, gaat dat correct en vlug. Levering is niet duur.
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 7:00 am
wilberg wrote :
....wanneer ik Hed Kandi cd's bestel......

Maak me gek. Ik ga je steeds aardiger vinden.... ;)
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 11:35 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ook Hed Kandi "Fan" ?
Martin FourS wrote :
Maak me gek. Ik ga je steeds aardiger vinden.... ;)


 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 5:27 pm
Nogal. Is een logisch vervolg: Als je 70's en 80's draait maar een beetje mee wilt lopen met de tegenwoordige tijd, kom je daar vanzelf op uit.
 

Posted Tue 28 Dec 10 @ 5:52 am
Voor de promo only dvd's is er een importeur in Belgie

Denny Marshall

Jules Frérelaan 35 Tongeren 3700

Tell : 0495/30.25.35

Fax : 012/39.10.20

Ik koop ze daar, en zitten keurig elke maand in mijn brievenbus.
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 6:04 am
Õk bedankt, we gaan eens ff bellen.
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 1:50 pm


(Old topics and forums are automatically closed)