Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hoe krijg ik een composiet (component) signaal uit een mac book

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goedemiddag,
Sinds kort ben ik in het bezit van VDJ. Ik heb de DJPRO7 aangeschaft. Werkt erg goed.
Het geheel draait op een macbook.
Ik ben al een tijdje aan het speuren maar ik heb nog geen oplossing gezien voor een werkend verloop
van de mini display adaptor naar een composiet (component) signaal.
Heeft iemand hier een werkende oplossing voor ??

Alvast bedankt.

Frits
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 8:25 am
Dag Frits,

je hebt daar een adapter voor nodig. Het blijkt alleen niet op alle Macbooks te werken, dus is het afhankelijk van je versie:

"Mini-DVI-video-uitvoerpoort
Sluit hierop een extern beeldscherm of projectie-apparaat aan met een DVI-, VGA-, composite- of S-video-aansluiting. Afhankelijk van het type externe apparaat dat u hier op aansluit, kunt u de volgende adapters gebruiken:

■Mini-DVI naar DVI
■Mini-DVI naar VGA
■Mini-DVI naar Video
Deze adapters zijn apart verkrijgbaar in de Apple Store.
De video-uitgang biedt een functie voor synchrone weergave, waardoor u hetzelfde beeld zowel op het beeldscherm van uw MacBook als op een externe monitor, een tv of een projector kunt zien. Ook een uitgebreid bureaublad is mogelijk. Hiermee geeft het tweede beeldscherm u extra bureaubladruimte. U kunt de MacBook in dichtgeklapte stand gebruiken als de computer is aangesloten op een extern beeldscherm en op een toetsenbord en muis.

Opmerking: de Mini-DVI-naar-video-adapter en zijn S-video en composite connector worden niet ondersteund bij MacBook-computers met grafische kaarten van NVIDIA zoals MacBook (13-inch, medio 2009) en MacBook (13-inch, begin 2009).
"

>>HIER<< vindt je de adapter.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 9:28 am
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 9:31 am
lol weer dubbele post
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 9:32 am
:D Eindelijk een keer gewonnen!
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 10:45 am
Dank u voor de info,

Het is macbook van november 2010, als ik jullie berichten lees is er dus geen rechtstreekse oplossing om van
een macbook een component signaal te krijgen.

Ik blijf zoeken en laat het weten als ik er een gevonden heb.

Groet

Frits
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 3:54 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Zat ik net te bedenken dat ik wel een mac book wil kopen... en hoe ik dan kan uitsturen naar een beamer... is dit gepost..
scheelt weer een hoop vragen.

zal eerst in de apple store maar even vragen of de mac-book die ik wil kopen hier geschikt voor is, dan is mijn probleem met pc en laptop die ik nu heb in 1x opgelost.

thanx maar weer
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 4:51 am
@Frits: Nee, er is geen directe oplossing. Er is geen composiet-aansluiting op je Mac aanwezig, dus zal je altijd met een adapter moeten werken. Dingetje kost €19,-. Zou ik niet te moeilijk voor gaan doen.

In de link naar de Apple Store staat exact aangegeven bij welke versies van de Mac-Book de adapter niet werkt. Het betreft 2 modellen met 13"scherm uit 2009. Als je hem nieuw koopt, zal er waarschijnlijk geen probleem zijn.

[EDIT] Het staat zelfs in de tekst in de post.....
Martin FourS wrote :
"Opmerking: de Mini-DVI-naar-video-adapter en zijn S-video en composite connector worden niet ondersteund bij MacBook-computers met grafische kaarten van NVIDIA zoals MacBook (13-inch, medio 2009) en MacBook (13-inch, begin 2009). "
>>HIER<< vindt je de adapter.


 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 6:21 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Net even gekeken in de apple store, maar alle soorte mac books (air / pro e.d.) die hebben NVDI kaarten..
hopelijk een nw versie, want dit zou voor mij DE oplossing zijn van alles.

neem nu pc mee als ik clips en karaoke doe, (laptop heeft VGA uit, en geen S-Vhs of Composiet). Ook al van die kasje geprobreed die het signaal omvormen, helaas geen goede ervaringen mee.

nu maar ff doorsparen of wachten totdat mediamarkt weer van die BTW vrije dagen heeft.

 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 4:37 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Net bij de MAC store geweest voor wat info.

composiet uit kun je vergeten met alle nw modellen.

VGA / HDMI / DV-I is wel mogelijk (met verloopjes).


 

Posted Wed 22 Dec 10 @ 6:14 am


(Old topics and forums are automatically closed)