Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: een paar vraagjes over dj'ing

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo iedereen

ik ben heel geinterseerd in dj'ing en ik zou er dus graag mee willen beginnen daarom heb ik een paar vraagjes.

1)Ik zou graag een mengpaneel kopen om zelf te mixen.
ik weet er nog niet zo veel van maar hebben jullie misschien een paar typs.
Ik heb wel maar een klein budget van zo een 250 euro misschien later als ik er goed in ben koop ik iets duurder materiaal

2)weet iemand misschien een goeie website waar ze alles stap voor stap uitleggen over dj'ing?

greetz dj bing (;
 

Posted Sat 04 Dec 10 @ 1:07 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Jeetje mina...... Dat is wel een erg ruime vraag.
WAT heb je WEL in je bezit ?
Laptop met ..... ?
PC met ...... ?

Ik neem aan dat je IETS wil met Virtual DJ ??!!
 

Posted Sat 04 Dec 10 @ 2:16 pm
ik heb een laptop en ik ga virtual dj broadcaster kopen
 

Posted Sat 04 Dec 10 @ 2:20 pm
Van de 5 posts die hierboven staan, zijn er vier van jou, klakkeloos herhaald en onnodig gekopiëerd.
(edit moderator: opgeruimd staat netjes)
Kopiëren is meestal zinloos aangezien we de voorgaande posts heus zelf wel kunnen lezen.
Op de vraag van William waar je mee werkt, geef je geen duidelijk antwoord /Ik heb een laptop/ waar niemand iets mee kan beginnen.
Met een budget van 250 € kan je ook weinig beginnen, zeker als je ook nog van dat geld een VDJ programma zoudt willen kopen.
Het enige VDJ programma waarmee je ongelimiteerd met diverse controllers en consoles kunt werken is VDJ pro en dat kost je rond € 240. Dan heb je met jouw budget geen mixer maar je kunt met muis en toetsendbord ook goede muziek maken. Het voordeel hiervan is dat je op je gemak kunt leren te dj-en en dan weet je ook beter wat voor een controller je echt nodig hebt en wat dus je volgende stap wordt.
De enige andere oplossing is één of ander Hercules playmobiel van 175 €, daar zit dan een uitgeklede versie van VDJ bij. Echter géén geluidskaart. Daarmee wordt je volgende vraag op dit forum hoe je kan voorbeluisteren, wat dus niet gaat. Tenzij je een aparte 4.0 geluidskaart koopt.
Voor een échte controller met ingebouwde geluidskaart moet je 400 € op tafel leggen.

Om je tweede vraag te beantwoorden:
een website over dj-ing staat bovenaan voor je neus. Je gaat naar Community en daar klik je Wiki & Manuals aan, dan kom je vanzelf bij Want to be a DJ? terecht.
Op die site staat ook veel info over conrollers/consoles/mixers.

Succes

 

Posted Sat 04 Dec 10 @ 8:35 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Even ervan uitgaande dat je een redelijke laptop hebt, zonder allerlei andere programma's als Office, (ant)virusprogramma's, software van de Hema, de bloemschik cursus van je vrouw e.d. erop........ moet je dus gewoon beginnen met Virtual DJ PRO te kopen.
Dan even sparen voor een externe geluidskaart (100,-) en een mixertje (zonder veel poespas een 200,-).

Even sparen dus nog !
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 12:37 am
we hebben wel een duidelijke vraagstelling nodig om je te kunnen helpen.
bekijk tevens eerst eens hoe het forum werkt om onnodige vervuiling tegen te gaan.
iemand quoten kan je doen door het blauwe ballonntje aan te klikken, maar het is vaak niet nodig omdat we wel begrijpen waar je antwoord op geeft. dit is alleen handig in hele drukke topics waar tientallen mensen per dag reageren op zaken.

waarom heb je al besloten om de broadcaster versie te gaan kopen? hiermee kan je geen controller of mengpaneel bedienen en daarom is of je vraagstelling niet goed of je vdj versie keuze is niet goed.

ga eerst eens rustig bekijken wat je nu eigenlijk wilt zonder in 7 sloten tegelijk te springen en bekijk daarna op je gemak welke versie van vdj je daarvoor nodig hebt. als je een controller of een externe mengpaneel wilt gaan gebruiken zal je al snel aan de pro versie zitten of aan de versie van vdj die bij je controller komt.

vergelijk hier de verschillende versies.

http://www.virtualdj.com/products/comparison.html

de eeuwige vraag welke hardware de beste is kan niet beantwoord worden, dit is hetzelfde als vragen welke vrouw past het best bij mij. daar kunnen wij niet over oordelen. ga eens naar feedback of naar bax shop. die hebben veel staan om te proberen en zo kan je voor jezelf bepalen wat het beste bij je past. ga daarna kijken welke software je nodig hebt.

let er wel op dat als je perse software wilt gebruiken bij je hardware, dat de hardware ook midi of hid ondersteuning heeft.


succes
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 4:41 am
;D
s.waterreus wrote :
iemand quoten kan je doen door het blauwe ballonntje aan te klikken, maar het is vaak niet nodig omdat we wel begrijpen waar je antwoord op geeft. dit is alleen handig in hele drukke topics waar tientallen mensen per dag reageren op zaken.

Antwoorden doe je dus door op de afbeelding van het velletje papier met het potlood onderaan de pagina te klikken.
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 4:47 am


(Old topics and forums are automatically closed)