Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aantal liedjes in virtual dj verschilt met het aantal in map muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, als ik in mijn map van house op eigenschappen klik staat dat er 217 bestanden instaan, terwijl dat er in virtual dj maar 159 files instaan. Weet er iemand hoe dat komt?
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 5:48 am
Hoi,

2 mogeljkheden: Niet alle bestanden in die map zijn bestanden waarmee VDJ kan werken (gebeurt bij mij bv als ik een nummer nabewerk. Het pakket zet dan een extra bestand erbij met de eigenschappen van het nummer) of je hebt nummers toegevoegd en daana niet opnieuw je map laten scannen in VDJ.
Het makkelijkst vergelijken is VDJ openen en dan verkleinen zodat het de helft van je scherm beslaat en daarnaast je verkenner openen met de bewuste map. Je kunt dan precies zien wat mist. Aan de hand daarvan kun je misschien bepalen waarom ze in VDJ ontbreken.
(Zet ze bv eens in je browser op volgorde Datum. Zijn de laatste nieuwe niet zichtbaar in VDJ dan even je map opnieuw laten scannen)
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 6:31 am
Ok, en hoe kan ik mijn map opnieuw laten scannen in virtual dj?
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 8:07 am
Staat in de handleiding.....
Aangezien je deze vraag stelt, denk ik dat hetgeen je nu ziet in VDJ puur toeval is..... Je hebt dus nog nooit iets toegevoegd aan de DB.
In VDJ, links onderin het browserscherm met je rechter muisknop op de map klikken. Kiezen voor Add to Search Database en daarna ook nog maar eens de BPM's en de Tags doen. Hebbie ineens een berg info.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 8:30 am
Alle liedjes die in de map virtual dj staan kan ik afspelen en ik heb gescand, maar zonder resultaat. Ik wil de 2 mappen vergelijken, maar ik kan virtual dj niet kleiner maken. Als ik op de knop minimaliseren/maximaliseren klik, gebeurt er niks.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 8:46 am
[
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 8:48 am
het is heel normaal dat er verschil in zit, windows telt namelijk het aantal BESTANDEN, vdj telt het aantal LIEDJES.
in een windows map zitten standaard al een paar verborgen bestanden die meegetelt worden en mogelijk zitten er nog wat jpg bestanden tussen van bijvoorbeeld hoezen, die worden wel getelt door windows, maar niet door vdj, eigenlijk logisch.
ik heb ook in iedere map wel verschil zitten tussen wat windows zegt en wat vdj zegt, maar ik mis geen enkel nummer in de database.
als je alle verborgen bestanden wilt zien zal je instellingen moeten veranderen in configuratie/folder options.


als de skin die je gebruikt dezelfde resolutie heeft als je scherm zal er ook weinig gebeuren als je op[] klikt.
als je de muis rechts of links onderin zet (niet in full screen mode) krijg je zo'n zwart schuin streepje met 2 pijltjes aan de uiteinden, je kan dan slepen met je schermformaat.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 10:24 am
Ok, dank u wel voor de moeite.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 2:43 pm
ik kan geen liedjes afspelen die ik op mijn map heb kan iemand mij helpen
 

Posted Fri 06 Jul 12 @ 7:03 am
graag een nieuw topic openen, met meer uitleg over je vraag, tevens versie vdj en dergelijke info vermelden,

dit topic is 2 jaar oud en gaat dicht
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 9:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)