Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cdj 1000 mk3+bcd2000+timecode

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb 2 cdj 1000mk2 en een mk3,een bcd 2000,en timecode cd's,virtual dj 7

nu wil ik deze laten draaien met de timecode cd's hoe kan ik dit het beste aansluiten
op mijn vaste pc,moet ik asio gebruiken of ondersteunt mijn bcd 2000 dit niet,

Ik voorheen ook timecode gehad met de hercules rmx maar dit werkte niet super,
vaak na 2 minuten stopte mijn timecode met reageren,hier heb ik eerder een topic voor
geplaats en helaas is dat probleem nooit opgelost en heb ik het hele zooitje maar verkocht,

het blijft toch kriebelen dus vandaar dat ik het weer opnieuw ga proberen,
misschien beter om toch iets anders te kopen voor de timecode,

graag reacties aub,,ik word hier gekkkkk
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 5:26 am
waarom heb je in godsnaam weer iets gekocht waar je timecode voor nodig hebt??
ik had zeker gekozen voor een cdj met midi/hid ondersteuning zoals de cdj 400 of de nieuwe cdj 850/900 of 2000.
als je de timecode wilt laten werken zal je moeten aansluiten op een kwalitatieve 4x in 4x out geluidskaart, via goedkope consoles met ingebouwde geluidskaart zal het nooit lekker werken.
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 7:53 am
De reden waarom ik dit gekocht heb is omdat ik het redelijk goedkoop over heb kunnen kopen,
de andere spelers zijn me te duur nieuw en als ze al 2dehands te koop zijn is het boven mijn budget helaas,
dus als ik het goed begrijp gaat het niet werken zoals ik het nu doe,misschien dat dit de oplossing is de Hercules Deejay Trim met 2
timecode cd's,maar graag zou ik willen weten of dit wel gaat werken anders ben ik weer 150 euro lichter,heb namelijk de pro timecode
van de website gedownload en gebrand maar krijg het niet ingesteld in vdj 7,of het nummer gaat te snel of te sloom,wat doe
ik toch allemaal verkeerd,graag zou ik het deze x wel werkende zien
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 11:34 am
Misschien een domme vraag, maar heb je de handleiding al eens doorgenomen en je instellingen gedaan zoals daar aangegeven?
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 11:58 am
die vraag mag altijd gesteld worden,..domme vragen bestaan niet.maar natuurlijk heb ik alles gelezen,en ik heb ook gelezen dat het bij meerdere mensen niet soepeltjes loopt,en daarbij ben ik al eens eerder tegen dit probleem aangelopen,nu heb ik net nog gelezen dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je timecode te hard door de cdj's gaan en ik de gain lager moet zetten en de mp3 opnieuw moet branden en dat zou al heel veel problemen oplossen,nou heb ik dit natuurlijk nog niet geprobeerd,maar dat ga ik zeker ff doen,want in een reply werd verteld dat het bij hem nu super werkt,dus ik heb even wat te doen,en anders toch maar even een Hercules Deejay Trim aanschaffen en dat proberen
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 12:10 pm
ik weet niet zeker of het met een trim beter gaat werken hoor, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, weet alleen dat veel mensen timecode problemen hebben met goedkope geluidskaarten en het is opvallen hoe weinig mensen problemen hebben als ze wat professionelere kaarten gebruiken. voor je weer wat nieuws gaat aanschaffen zou ik toch zeker eerst blijven proberen de instellingen dusdanig te maken dat het wel gaat werken, ik weet dat je geen vreemde bent met de timecode instellingen, maar pak de handleiding erbij en probeer rustig alle instellingen zo te krijgen dat de cirkels rond zijn en er geen ruis meer optreed. krijg je het echt niet werken, kan je altijd nog proberen of het met een andere geluidskaart beter gaat.
ik zou het ook eens gaan testen met een ander programma dat timecode ondersteunt, al is het alleen maar om te kijken of het zou moeten kunnen werken.
succes in ieder geval
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 2:53 pm


(Old topics and forums are automatically closed)