Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ID3 Tags to read laden, duurt veel te lang.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

1)
Heb laast de nieuwe update 7 gedownloud van CUE, mijn probleem is nu dat ID3 Tags to read, veel te lang de nummers met teksten aan het laden zijn, in versie 6 was dat in een seconde geladen, nu in versie 7 duurt het zeker 15 minuten om te laden.
Wie kan mij helpen

Alvast Bedankt.

2)
in opties internet, wil ik mijn login gegevens ingeven, maar er staat ''NO INTERNET CONNECTION''
terwijl er wel internet aanwezig is op mijn PC.
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 5:27 am
ID3 Tags to read? Cue wijkt toch niet zoveel af van VDJ dat ze deze kreet hebben en VDJ niet? Mij ben je kwijt.
Het zou hooguit kunnen dat je nummers langzaam inladen, en dan zou je kunnen overwegen de database weg te mikken en hem opnieuw aan te maken.

Je inloggegevens invullen heeft alleen nut als je Premium Member bent, dus GrooveShark's Netsearch gebruikt. Iets anders kun je er niet mee.
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 10:08 pm
Ik heb de datebase verwijdert, in de map van CUE, maar het probleem blijft, hij blijft de nummers veel te lang laden als CUE opstart.....
Wat mij wel opviel is dat sommige nummers niet meer willen afspelen in de 2 decks.
Zijn er met Virtual DJ minder problmen of met CUE, of maakt het geen verschil?
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 12:31 pm
wat je internet probleem zou het kunnen zijn dat een firewall/virusprogramma of user account control de verbinding naar de server dicht houdt.
in princiepe is vdj gelijk aan cue, het enige verschil is de manier van distributie, vdj = internet, cue in winkel via numark distributie.
en de basis skin is anders.

de database van v6 is gelijk aan v7 behalve dat er in v7 meer velden zijn toegevoegd.
download in de tools sectie de registry tool en selecteer de speedload optie, mogelijk helpt dat je.
http://www.virtualdj.com/addons/2170/Registry_Tool.html
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 5:15 pm
Het internet prbleem heb ik gevonden, bedankt daarvoor.
maar die tools om sneller die tages te laden is niet gelukt, het blijft te lang duren tegen dat alle nummers geladen zijn.
Heb eens zitten denken, ik denk dat het probleem is opgekomen als ik mijn externe harde schijf een andere letter heb gegeven, daarvoor was het probleem met die tages nog niet.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 4:01 pm
dan is het logisch, vdj heeft alle nummer in de database zo gezet

- <Song FilePath="D:\media\Mp3\The Sunclub - Fiesta.mp3" FileSize="3122902">
<Display Title="Fiesta" Genre="Euro-Techno" Color="14088525" Cover="2" Tag="1" />
<Infos SongLength="8615808" FirstSeen="1010140004" Bitrate="128" BpmTag="18906" />
<BPM Bpm="18908" Phase="2286" />


als je de driveletter veranderd, dan klopt de database niet meer.
je kan de driveletter terugzetten naar zijn oude naam of proberen onder config/browser voor de opties clean en fix te kiezen.
doe dit bij meerdere drive letters want elke drive krijgt zijn eigen database opgeslagen in de root van die drive.
vdj zal ongetwijfeld in de war zijn door de letters.

werkt niets dan alle database xml bestanden op alle drives verwijderen en de hele database opnieuw inlezen.

succes
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 9:14 am
alles geprobeert, niks werkt.
 

Posted Sat 20 Nov 10 @ 2:34 pm
dan blijft er niets anders over dan alle database bestanden te verwijderen en opnieuw op te bouwen.

goed zoeken naar de database, er zijn er meerdere.
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 11:19 am
Alle database die ik kon vinden van CUE zijn verwijdert, het waren er 3 in totaal die verspreid stonden over 3 harde schijven,
1 daarvan is externe harde schijf.
Maar dit heeft het niet opgelost, het probleem blijft.
 

Posted Fri 26 Nov 10 @ 11:38 am
Je hebt er, denk ik, 1 gemist:
Elke harde schijf heeft zijn eigen database (in de root, dus onderaan de hele mapstuctuur) en daarnaast staat er nog 1 in de map Mijn Documenten/Cue (da's een gok, bij ons is dat Mijn Documenten/VDJ). Die database moet je er ook uit gooien, want daarin wordt onder andere bijgehouden welke database waar op welke schijf te vinden is.

Sorry, aanpassing: Je hebt hem al eens weggegooid, zie ik. Maar alle databases moeten in 1 keer weg voordat je een nieuwe aanmaakt. Ik denk dat je eerst die op de C:-schijf hebt verwijderd, daarna een nieuwe hebt aangemaakt, en daarna de andere databases weggemikt hebt. Degene in Mijn Documenten is dan toch nog gebaseerd op een deel oude gegevens. Dus nu alle 4 weggooien en daarna de nieuwe maken.
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 7:50 am
Het is mij onduidelijk waarom het woord formateren hier niet valt.
Zo één keer per jaar mag je laptop sowieso wel naar de computershop (of je doet het zelf) en je laat hem formateren.
Ik krijg een maagdeijke laptop terug, met alleen IE of Chrome of Firefox, wat je maar wilt, plus een antivirus. Ik install VDJ overnieuw, sluit mijn external harddisk met alle muziek aan, en alles valt vanzelf weer op zijn juiste plaats! Ik hoef er niets voor te doen.
Buitendat is ie weer als vanouds snel.

Gaat dat niet als je met CUE werkt of zo?
Of heb ik weer eens iets gemist?
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 1:20 pm
het zit er wel in dat dat de volgende stap gaat worden bob, als alles faalt dan opnieuw beginnen.
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 6:56 am
+1. Maar ik bewaar die echt tot het allerlaatst. Ik vind het een paardenmiddel. (Mijn huidige werklaptop is nu ruim 1,5 jaar oud en draait (met Vista) nog steeds op de originele installatie.)
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:05 am
paardenmiddel.... aan de ene kant wel, het lijkt veel werk, maar als je alle drivers hebt ben je er in een uurtje mee klaar en zijn je problemen meestal opgelost en dat is toch sneller opelost dan dagen lang prutsen en proberen.
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:09 am
Is ook zo. Ik weet alleen graag waarom er iets misgaat en hoe ik het op kan lossen. Eenmaal gevonden en opgelost trap je niet gauw meer in dezelfde val en kun je op locatie ook nog wat uitrichten. Daar is formatteren geen optie. Trial & Error kan ook een hobby zijn/worden... :)
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:28 am
@ Bas: prettig om te horen en zucht van opluchting!
@ Martin: deze actie wordt in diverse handleidingen/websites aanbevolen om jaarlijks te doen ook als je geen probelemen hebt. Buitendat raak je overbodige troep kwijt die je ooit uit nieuwsgierigheid of een één-keer-nodig-hebben had geinstalleerd.
Twee-en-een-half jaar geleden heb ik maanden lang met Ewout in de clinch gelegen om een probleem op te lossen dat helemaal geen VDJ probleem was maar een installatie fout van de zaak (Carrefour) waar ik hem splinternieuw (dacht ik) kocht.
Toen ik ten einde raad de laptop naar m'n computer shop bracht kreeg ik een perfect werkende computer met VDJ programma terug. 40 euro maar een hoop koppoijn minder.
Zo'n fout maak ik nooit weer. Als een laptop begint vreemd te doen, hup, geen gezeur, naar de doktor en formateren!
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:43 am
Dat gaat de beste oplossing zijn, PC herformateren, dan is het probleem opgelost, want de rest lukt niet.
 

Posted Thu 02 Dec 10 @ 11:56 am
Ik duim voor je...

[OFF TOPIC EN TOCH WEER NIET-MODUS ON]
Soms baal ik als een stekkert als mijn paardenmiddel-stelling uit komt.......
De bureau-machine (degene waar ik mijn mail mee ontvang, mijn briefjes typ, mijn bankzaken regel, VDJ op draait voor de plaatjes en de testmogelijkheden en waarmee ik dit forum vervuil) deed al een tijdje nukkig. Dit was helaas niet anders op te lossen dan een volledige, complete en ook nog eens absolute format C:/herinstallatie.com.
Zondagavond begonnen en gisteravond eindelijk het ding weer stabiel draaiend (nukkige moederborddrivers). Nu de hele pestbende terug installeren, backups terugplaatsen, accountgegevens opzoeken voor de mail (sukkel had het bestandje op z'n C-schijf laten staan.....)
Wat een pret....

[/OFF]
 

Posted Thu 02 Dec 10 @ 1:44 pm
Ok, thx, toch zeker bedankt voor jullie hulp.

Grt
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 6:49 am


(Old topics and forums are automatically closed)