Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: legaal of niet?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,

Ik gebruik videoclips om te draaien. Ik zou graag www.videotoolz.com willen gebruiken. Maar ik vraag me af of deze legaal zijn of niet.
Kan iemand me hierbij helpen.

groeten,
swento
 

Posted Wed 10 Nov 10 @ 3:35 pm
Het lijkt me van niet. Je betaalt voor het gebruik van de site, zodoende betaal je geen copyright.
Vergelijk het ermee dat je een cd/dvd shop binnenloopt en alleen een klein bedrag mee betaalt aan de huur van de zaak, terwijl ze je clips op een blanke dvd zetten.

Succes

 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 2:20 am

het lijkt allemaal wel legaal te zijn,maar dat is wel vaker op internet. in de copyright sectie staan wat leuke dwalingen, zo zeggen ze dat al hun inkomsten voor promotie doeleinden gebruikt gaan worden, maar dat betekent niet dat alle nummers die ze beschikbaar stellen ook voor dat doel daar staan.
tevens zeggen ze dat, mocht je toch copyright materiaal op hun site aantreffen, dat je contact met ze kan opnemen. hiermee proberen ze zichzelf al in te dekken.
ook zeggen ze dat er geen liedjes op hun eigen servers staan, volgens hun om kosten te drukken. maar dit is al vaker als excuus gebruikt om niet aansprakelijk te zijn voor de data die gedownload wordt. Tevens weet je als eindgebruiker niet zeker waar je data vandaan komt.

als leek lijkt het niet goed mogelijk te zijn om in te schatten of dit legaal is of niet, als je hierover zekerheid wilt hebben kun je contact opnemen met buma stemra.
http://www.bumastemra.nl/nl-NL/Service/Contact.htm

mocht je dit gaan doen, laat de uitslag dan even weten.

 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 2:22 am
leuk bob, gelijktijdige post.

ps op het duitse forum is hier ook al naar gevraagd en ook daar kwamen ze tot de conclusie dat het geen legale bedoeling zou zijn.

ook dit was het oordeel van gebruikers, maar ik denk dat het antwoord op je vraag wel vorm begint te krijgen :)
 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 2:28 am


(Old topics and forums are automatically closed)