Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tags werken niet

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey ben ik weer met een vraagje... Ik heb met Tagger alle tags gewijzigd zodat ik met mijn recordbox alles makkelijk kan vinden, zoals Album titels zijn de stijl+maand, maar binnen VDJ krijg ik ze niet te zien... Hoe zou dit kunnen?
 

Posted Wed 10 Nov 10 @ 8:30 am
Dat kiomt omdat VDJ zijn eigen database gebruikt. Je moet je schijf dus opnieuw scannen vanuit VDJ om de gewijzigde tags zichtbaar te maken.
 

Posted Wed 10 Nov 10 @ 10:59 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Da's raar.
Wanneer ik nieuw getagede (is dat een goed woord ?) toevoeg aan mijn map met MP3's worden deze in VDJ meteen "goed" weergegeven wanneer ik de map (in VDJ) even sluit en weer open.
Ik hoef dan dus niet de hele map opnieuw te laten scannen.
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 7:34 am
Dan staat er bij jou in het Config-menu "Automatisch scannen" aan. Feit blijft, dat je dan wel (zoals je zelf aangeeft) eerst de map een keer moet openen. Opnieuw scannen heeft de voorkeur, omdat je database dan bijgewerkt wordt met o.a. de analyse van het nummer (de waveform) Resultaat is dat je muziek sneller inlaad, omdat VDJ die analyse dan niet meer hoeft te doen.
Daarnaast zorgt een nieuwe scan ervoor dat je search-database meteen bijgewerkt is. Zonder dan eerst de map te moeten openen kun je meteen de nieuwe nummers zoeken.

Overigens: Als je de hele schijf opnieuw hebt getagd zoals Ed heeft gedaan, zul je, om de automatische scan zijn werk te laten doen, alle mappen op je harde schijf open moeten trekken. Toch maar scannen....... ;)
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 9:44 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Duidelijk.
Het is dus beter om de map opnieuw te laten scannen i.p.v. automatisch te laten scannen.
Duurt wel wat langer.
Ik werk namelijk met één grote map met MP3's (ongeveer 25.000 nummers) en één grote map met videoclips (ongeveer 3500 videoclips).
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 5:00 pm
wilberg wrote :
........... één grote map met MP3's (ongeveer 25.000 nummers) en één grote map met videoclips (ongeveer 3500 videoclips).


William, als je die aan één stuk door gaat draaien kom je in het Guiness Book of Records!
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 7:28 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik draai al door......
Ja Bob, da's heel veel herrie bij elkaar.
Ik doe dat om te voorkomen dat ik nummers van nieuw geripte CD's 15 keer in verschillende mappen tegenkom.
Nu weet ik meteen of een nummer al op de harde schijf staat.
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 7:46 am
Niet helemaal probleem wat ik heb... het scannen gaat goed, waveforms en bpm is allemaal geladen, maar ik zie geen albuminfo. Wel de hoes bij cover flow, maar niet de info onder het kopje album... Maar ik blijf verder prutsen
 

Posted Sat 13 Nov 10 @ 11:54 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Voor alle duidelijkheid:
Het kopje "album" staat er wel, maar er staat geen albuminfo ?
Of.....
Mis je het kopje "album" ?
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 4:56 am
het kopje staat er wel, maar de info niet.

Maar ik ben er uit. Ik gebruik op mn windows computer het programma ID3 Tagg-It, en dat maakt onderscheid in ID3 tags versie 1 & versie 2.

Met mijn Mac maak ik dus tags met "The Tagger", en als ik die bekijk in ID3 Tagg-It dan zie ik ze ook staan... als versie 2

ECHTER VDJ leest Versie 1!! Dus als ik versie 2 naar versie 2 kopieer dan is het goed!.


Dus wat ik nu doe is als de tags gewijzigd zijn, even op stickje zetten en bij de windows pc omzetten. Vervolgens inladen in RecordBox & VDJ en ik ben klaar om te knallen!

Snappez-Vous?
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 12:24 pm


(Old topics and forums are automatically closed)