Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DMC2 aansluiten op 2 aparte schuivers op mengpaneel.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Weet er iemand als je de Numark DMC2 kan aansluiten op 2 aparte schuivers van je mengpaneel (Rodec),
ik werk met Numark Cue en zou graag deck 1 op een aparte schuiver steken en deck 2 op een aparte schuiver.
Wie weet raad?
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 2:12 pm
volgens mij heeft dit apparaat gewoon 2 aparte uitgangen, 1 voor elk deck, je kan dus deck 1 via line uit op de line in van een kanaal zetten en het andere deck op dezelfde wijze op het 2e kanaal van je mixer
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 2:47 pm
Echt niet ;)
Een DMC2 is alleen een controller. Geen ingebouwde geluidskaart, geen schuiven die corresponderen met wat voor volume (standaard dan) De 2 schuiven zijn pitchsliders. Er zit alleen een USB-poort op voor koppeling met de PC. That's it. Hoe je ook je best doet, je kunt dit alleen oplossen door een extra geluidskaart te gebruiken (of je huidige zo instellen dat je je decks apart kunt aansluiten. Daarvoor heb je wel een 4-out kaart nodig)
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 3:57 pm
Martin FourS wrote :
Echt niet ;)
Een DMC2 is alleen een controller. Geen ingebouwde geluidskaart, geen schuiven die corresponderen met wat voor volume (standaard dan) De 2 schuiven zijn pitchsliders. Er zit alleen een USB-poort op voor koppeling met de PC. That's it. Hoe je ook je best doet, je kunt dit alleen oplossen door een extra geluidskaart te gebruiken (of je huidige zo instellen dat je je decks apart kunt aansluiten. Daarvoor heb je wel een 4-out kaart nodig)


Wat moet ik dan eventueel nog aanschaffen om te kunnen werken, om de DMC2 te kunnen aansluiten op mengpaneel,
zodat deck a op een aparte schuiver kan werken, en deck b op een aparte schuiver
zou dat lukken met de Numark STEREO|iO of de DJ|iO, of een andere mogelijkheid?
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 4:37 pm
Dat idee moet je even loslaten. Met de DMC2 bedien je alleen de software. Wat je wilt kan ook zonder controller, alleen doe je dan alles met je muis en toetsenbord. Dat is dus wat de DMC2 van je computer overneemt.
Ja, dit kun je bereiken met de Stereo|io of de DJ|io. Welke je neemt hangt af van je budget en wat je er verder mee wilt. De Stereo|io is ook in staat om bv draaitafels aan te sluiten zodat je ook met TimeCode kunt werken.

En:Oh, ja: Om te antwoorden hof je niet op de Quote-knop te klikken. Het symbooltje hieronder (in het midden) is voldoende. Anders loopt deze pagina zo snel vol..... ;)
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 5:02 pm
thx, Dus als ik het goed begrijp zou de mogelijkheid er zijn om de 2 decks elk op een apart kanaal te kunnen aansluiten,
ofwel moet ik een andere controler nemen die er speciaal voor is gemaakt voor mengpaneel.
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 5:18 pm
Ja / nee.
Ja: De mogelijkheid om de 2 signalen van de afzonderlijke spelers naar je mengtafel te krijgen is er. Via de 2 door jou genoemde geluidskaarten.
Nee: Een controller speciaal voor je mengtafel is er niet echt. Nogmaals: Met een controller bedien je alleen de software. Er zijn wel controllers met ingebouwde geluidskaart, maar dan heb je meestal je mengtafel niet meer nodig, omdat die zit ingebouwd in de controller. Met elke geluidskaart die 4 uitgangen heeft (is 2x stereo) kun je jouw probleem oplossen.
Voor de duidelijkheid: Ik werk zelf ook met een DMC2.
 

Posted Sun 03 Oct 10 @ 7:22 pm
mijn excuus, ik heb mij voor mijn antwoord laten leiden door een site die een verkeerde handleiding had geplaatst bij dit apparaat, die had wel 2x line out
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 1:59 am
Heb nu Total Control staan, heb zitten denken om die aan de sluiten op 2 schuivers met de Numark DJ|iO, heb filmpje op youthube gezien dat dat moet lukken + nog met een instelling in Numark Cue.
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 8:04 am
dat moet zeker wel lukken, deze combi controller/usb geluidskaart wordt zelfs als pakket verkocht.

de instellingen zullen dan zijn

input: none
output: headphones ch1/2 speakers ch3/4 headphone (hardware ook zo aansluiten)
soundcard: numark audio(of wat er dan ook staat voor de numark driver)

indien nodig in cue onder config/mapper de total control selecteren. (afhankelijk van de cue versie is dit wel of niet mogelijk)
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 8:54 am
Hi hi.....
Trek je de stekker van de Total Control eruit, stop je die van de DMC2 erin, werkt het ook.... ;) (uiteraard niet als het pakket draait, natuurlijk!!)
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 10:26 am
of ook leuk, gelijktijdig gebruik van beide controllers
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 10:42 am
Da's best een dilemma.....
 

Posted Tue 05 Oct 10 @ 11:07 am
Klopt, da gaat ook. ;)
 

Posted Thu 07 Oct 10 @ 11:59 am
thx voor de tips.
 

Posted Thu 07 Oct 10 @ 12:00 pm
Graag gedaan.
Vraagje: Je zegt Cue te gebruiken, maar je hebt een Professional licentie.Hebbie ondertussen stiekum de Pro gekocht of heb je met die Cue je Pro-status gekregen? (vraagje ivm algemene ontwikkeling.....)
 

Posted Thu 07 Oct 10 @ 12:16 pm
cue en vdj zijn hetzelfde, numark verkoopt het alleen onder de naam cue.
het is dezelfde licentie, je ziet bij hem alleen een ander logo onder zijn naam.
 

Posted Fri 08 Oct 10 @ 11:19 am
Heb ook ooit Cue gehad. Was helemaal niet op de hoogte van dit forum, dus wel geregistreerd maar niet op het forum. Wist daarom dus niet dat je daarmee ook een LE- of Profi-status kon krijgen.
Thnx.
 

Posted Fri 08 Oct 10 @ 11:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)