Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Sound setup voor combinatie Virutal DJ en Denon HD2500.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Ik heb virtual dj pro (6.1.0) in combinatie met een DENON HD2500.
Alles werkte correct met mijn laptop met windows XP en de Denon ASIO drivers.

Nu ben ik overgestapt naar een machine met windows 7.

Allereerst kreeg ik de ASIO drives niet aan de praat.
Ook heb ik gelezen (oa op dit forum (engels deel)) dat ASIO drivers (althans het voordeel daarvan) een beetje achterhaald is in een windows 7 omgeving (Is dat trouwens ook zo...?)

Toen bedacht ik me de configuratie te maken zonder ASIO drivers.
Nu dat blijkt niet zo gemakkelijk als dat ik dacht.
Via: Configuratie > Sound setup probeer ik dan de juiste instellingen te doen.
Bij output zet ik neer externar mixer.
Dan kan ik een aantal opties kiezen maar ......
Wat ik ook doe, ik krijg altijd geluid over 1 links-rechts kanaal. De 2e output werkt niet. (heb natuurlijk de kabels gecheckt daar ligt het niet aan.)

Nu ik de ASIO driver in windows 7 niet aan de praat krijg, zit dus met het bovenstaande probleem. Wie kan me hekpen?

Alvast bedankt voor de feedback.

Grt,

R

 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 4:20 am
Hoi, Roeland,

ik krijg in je verhaal nergens mee dat je ook je Asio-drivers hebt geupdate. De Asio-drivers worden door de fabrikant gemaakt (Denon in dit geval) en die moeten ook met hun tijd mee. Ik zou dus (als je dat nog niet hebt gedaan) HIER effies de nieuwste ophalen (is op de site van Denon, afd. HD2500, dus zijn de goede).
Ik zou, voor installatie, eerst de oude even verwijderen.
Laat je even weten of dit werkt?

Groet,
Martin.
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 6:30 am
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 9:31 am
Bas,
heb ik ook aan gedacht, maar de laatste updates waren alleen voor NetSearch en er zijn een aantal controllers toegevoegd. De 2500 wordt al even ondersteund. Daarom had ik het er niet bijgezet.

Ik vergat trouwens te melden dat je, vanwege de latency (vertraging) beter bij Asio kan blijven. Een standaard sounddriver kan nog steeds niet tippen aan Asio. Daarnaast is een Asiodriver altijd specifiek voor die geluidskaart geschreven. Dat werkt natuurlijk altijd beter.
De geluidskwaliteit van een standaard driver en Asio komen wel steeds dichter bij elkaar. Ik denk alleen dat het gemiddelde publiek dat verschil echt niet hoort. Daarnaast zijn de systeemeisen voor een Asiodriver wat hoger. Een zwakke PC kan daar moeite mee krijgen.
Ik heb trouwens ook wel eens geadviseerd (in navolging van Bas) om de universele Asio4all te gebruiken. Ben ik een beetje van teruggekomen. Dit is wel prima te gebruiken (en daar is het ook voor bedoeld) om een kaart die standaard geen Asio ondersteunt wel met Asio te laten werken. In mijn bureaumachine bijvoorbeeld werkt het prima. Maar op m'n M-Audio probeer ik het niet eens ;)
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 9:56 am
dat kopt martin, ik raad het gebruik van de asio4all drivers vaak aan, maar meer als optie om te kijken of het dan wel werkt, zo kan je gerichter zoeken naar het probleem. specifieke asio drivers hebben altijd de voorkeur.

 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 10:17 am
Hi,

bedankt voor de tips.
Helaas zonder succes. Ik heb VDJ 7 geinstalleerd. Ook asio 2.10.
Ook nog even gekeken naar firmware. Dat is de laatste versie nl. 1400.

Heb met importeur van Denon gesproken, die verwijst me doodleuk naar de retailer. Correct Business.
Die heeft een tip geopperd, door eerst de Denon HD2500 aan te zetten vervolgens MIDI in te schakelen en dan pas de laptop opstarten om daarmee een Midi kanaal af te dwingen.

Het feitelijke probleem is dus dat de device niet wordt herkend in windows 7. terwijl er in een XP omgeving niets aan de hand is. Daar werkt het perfect.
Zie nog even printscreen.

Correct Business is inmiddels de importeur Mennegat verder onder druk aan het zetten...

Wie kan me helpen.
Ik wil eigenlijk zaterdag as een keer goed video mixen en met mijn xp laptop komt dat niet goed.

Alvast bedankt.

R
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 1:45 pm
heb er even naar gekeken maar het lijkt erop dat denon gewoon de asio4all drivers gebruikt met hun eigen setup schermpje.

het probleem zit dus waarschijnlijk niet in vdj, maar is een driver probleem. heb je al geprobeerd om het als administrator te installeren of om het in compatibiliteitsm odus te laten draaien?

kijk ook eens in apparaatbeheer of er nog vraagtekens staan, zo ja, (indoen relevant)probeer daarvan de drivers met de hand te installeren.

zorg dat je altijd na installatie van de software dezelfde usb poort gebruikt.

hoor het graag
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 3:52 pm
hoi,

Ik heb de combinatie HD2500 en virtual dj draaien op windows 7 64 bit, werkt perfect met asio driver.
ik zal vanavond ff kijken hoe dit bij destijds opgelost is.
maar 1 is zeker, het werkt goed.

Ed
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 9:58 am
Hi,

Ik heb geprobeerd de ASIO drivers los te installeren (bijwerken drivers via apparaatbeheer.)
Dit maakt ook geen verschil.

Heb geprobeerd om de drivers te ilnstalleren met de DENON HD2500 ingeschakeld (en op stand MIDI) en ook uitgeschakeld.
Dat werkt helaas ook niet.

Wat me wel opvalt is dat mijn computers aangeven dat er HD2500 "speakers" in het systeem aanwezig zijn.
Kan dat nog verschil maken?

Ik wordt toch wel een beetje moedeloos....

Alvast weer bedankt voor jullie input.

grt,

Roeland

 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 6:20 am

Probeer onderstaande link eens voor zover je dit nog niet gedaan hebt.
zo heb ik het ook werkend gekregen.

nog een tip, eerst dien je de hd2500 in de midi te zetten, daarna pas virual dj opstarten.
in config bij souns setup de asio driver selecteren, en 2 kanaals mixer kiezen.

ik hoop dat dit je helpt.




http://www.denondj.com/firmware.aspx?ProductId=80
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 3:37 pm
misschien een rare oplossing, maar probeer eens een andere usb kabel, of hoor je wel dat windows geluidje als je de usb poort erin prikt?
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 5:30 pm
ik zit met een probleem,

ik heb net een dn hd 2500 gekocht en ik zou graag met midi willen mixen maar ik krijg het maar niet aangesloten...
ik heb vdj 7 basic gekocht en heb ook de kabel die werkt voor het aansluiten op mijn computer
( is een mac die werkt met parallells 6 desktop met windows 7 op)
heb de asio driver van denon geïnstalleerd maar blijft niet te werken en
heb ook de firmare van alles geupdate tot nu maar zit echt vast en weet ook niet de instellingen voor vdj 7.

zou het graag zo snel mogelijk willen uittesten want moet zaterdag draaien...
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 12:07 pm
Hoi,
dat probleem is helaas niet opgelost voor zaterdag: je hebt niet de goede versie van VDJ. Zoals je >HIER< kunt zien, is er geen ondersteuning voor MIDI / HID-controllers in de basic versie. Die heb je alleen bij de versie die meegeleverd wordt met de controller (geen idee of dat bij de jouwe ook is) of met de Pro-versie.
Sneu, maar je had in dit geval beter eerst geïnformeerd voordat je de Basic versie kocht.

Evengoed succes zaterdag.
Martin.
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 12:16 pm
heb nu de juiste versie PRo versie geienstallerd en zit noch altijd met hetzelfde probleem kan iemand me helpen??
het moet echt lukken tegen zaterdag...
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 2:26 pm
misschien ligt het aan het feit dat je windows 7 draait op een mac via een port programma, probeer het eerst eens werkend te krijgen op een standaard os, daarna kan je altijd nog gaan spelen
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 4:12 am
................. of VDJ Pro draaien zónder controller en mét muis en toetsenbord.

(en toen kwam de beroemd-beruchte \"hoe-luister-ik-dan-voor\" vraag!)


 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 4:48 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Waarom niet direct de MAC-versie donwloaden in het 'Download-center' ?
Misschien dan minder problemen.
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 4:52 am
maar dan kom ik toch in de problemen met mijn asio driver???
begin eigl een beetje te stressen....
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 1:25 pm
Eerst proberen, lukt het niet kan je altijd nog stressen: Onder OSX gebruik je geen ASIO maar WDM. ASIO is geschreven voor het Windows-platform. Uiteraard wel even de drivers installeren (ik neem aan dat je ze op z'n minst op CD hebt. Anders de Denon-site even bezoeken.) Mijn M-Audio kaart draait vlekkeloos en erg stabiel op WDM met een latency van 5 ms. Kan het niet vervelend vinden....
OK, M-Audio is geen Denon, maar het is alleen om aan te geven dat WDM niet onder doet voor ASIO.
 

Posted Thu 24 Feb 11 @ 3:34 pm
 

Posted Fri 25 Feb 11 @ 12:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)