Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Specificaties computer voor video?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

welke specificaties moet de computer hebben om echt goed met video te kunnen werken?

ik heb nu een aantal configuraties geprobeerd.
waarvan de laatste een quad core intell met 3 gig werkgeheugen.
toch merk ik dat video niet echt lekker gaat.

Vooral als je behoorlijk grote files afspeelt 50 tot 100mb HD kwaliteit.
1 kanaal gaat wel maar als je gaat video mixen of vooral effecten gaat toevoegen als snel wisselende sonique effecten gaat het mis.
in het ergste geval loopt VDJ vast of stopt abrupt. (ik gebruik versie 6.1.2)
In andere configuraties merk je dat geluid redelijk gaat maar videobeeld regelmatig slowmotion of zelfs tijdelijk stil staat.
Het lijkt wel of het "strobe" effect aan staat.
Ik heb ook al wat verschillende topics gelezen. maar kan niet echt zeggen dat me duidelijk wordt welke configuratie ik moet hebben.
Sommige melden dat de videokaart belangrlijk is, danwel de processor, danweer het werkgeheugen. zelfs is een keer genoeg dat de harddrive beter kan worden vervangen voor een SSD HDD.

Wie kan me wat meer vertellen? Wie heeft een goed werkende configuratie?
Ik kan natuurlijk de meest uitgebreide / exclusieve hardware aanschaffen maar dat gaat nogal wat kosten terwijl ik het idee heb dat dit niet perse nodig is.

Ik ben zeer benieuwd.

Groet,

R
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 1:22 pm
de specificaties staan in de handleiding, echter is voor video vaak een zwaarder systeem nodig afhankelijk van de codec die wordt gebruikt.

als je een nvidea kaart gebruikt kan het helpen om de register tool te downloaden en de nvideafreeze (of iets dergelijks) knop te selecteren.
vergeet niet dat je met 2 hd kanalen 2x aan het decoderen bent en ook nog een 1 keer aan het coderen bent, Dit zijn dus 3 handelingen tegelijk, daar is een zwaar systeem voor nodig.
In plaats van hele dure hardware aanschaffen zou ik iets lagere kwaliteit video's gebruiken.
wat je leest over hardware is ook een beetje afhankelijk van je OS. gezien het meeste werk wordt verzet door decodeer en codeerwerk is de cpu van groter belang dan de videokaart. Een snellere SSD kan zeker helpen. bij het lezen van HD kwaliteit kan er 20 Mbit per seconde worden gelezen en geschreven tegelijkertijd. Nu heeft een HDD niet zo'n moeite met het lezen hiervan, maar twee tegelijkertijd en schrijven wordt wel lastiger. SSD hebben hier trouwens ook last van, maar wel minder.
Zorg ook dat er verder zo min mogelijk andere programma's meedraaien zoals virusscanners, firewalls chat programma's of wat dan ook.alle beetjes helpen.
 

Posted Fri 01 Oct 10 @ 2:18 pm
Ik heb ook verschillende configuraties geprobeerd maar weet nu zeker dat het niet aan mijn systeem ligt.

Mijn computer van 1 week oud is het volgende. MSI P55A-GD65 + Intel Core i5-760, Corsair XMS3 8GB PC3-12800, OCZ Vertex 2 SSD 120GB (240mb/s read), 2X WD Caviar Black 1TB 7200rpm 64MB SATA 6GB/s in raid 0 (supersnel 330mb/s read), MSI ATI 4670 voor monitor met virtualdj 7 en Asus EAH5670 voor video. Dit is een supersnel systeem en nog schokkerig beeld. Ik heb al van alles geprobeerd met instellingen en gebruik ook Numark CUE. Volgens mij ligt het aan Virtualdj, die kan dit op de een of ander manier niet aan. De oude versie van CUE 5.2 speelt dit alles perfect af en ook op een veel minder snelle pc, gek he. Dus ook ik baal als een stekker hiervan.
 

Posted Mon 25 Oct 10 @ 2:08 pm
# VideoMemFree: (introduced in 6.0.7, PC only) [DO NOT MODIFY THIS VALUE]This value should be slightly smaller than the number of MB you have in your videocard memory. If it's not and it's bigger, try to set VideoMemMaxUse to half the number of MB of video memory you have.
# VideoMemMaxUse: (introduced in 6.0.7, PC only) [VideoMemMaxUse<VideoMemFree] see VideoMemFree. If you have video loading issues, try to change the value of VideoMemMaxUse to 128 and see if it helps then increase this value (max. VideoMemFree) until it freezes again.

Dit lost veel problemen op, tenminste bij mij werkt het. Gebruik hiervoor register tool om de instelling te wijzigen.
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 5:02 pm


(Old topics and forums are automatically closed)