Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: controller: pitch fader functie toewijzen aan pitch bend buttons?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi, ik ben nieuw op het forum. Ik heb onlangs een PCDJ DAC-2 controller in bruikleen gekregen van een kameraad. Ik heb ondertussen een hele reeks DJ programma's getest, en ben nu vrijwel zeker dat Virtual DJ mijn uiteindelijke keuze wordt.
Ik probeer de demo uit voordat ik overga tot de aankoop.

Wat de controller betreft, ik heb geconstateerd dat de pitch schuiver van het B-deck niet meer goed werkt. Telkens wanneer ik de pitch nog maar verander, schakelt de pitch over naar een negatieve waarde. Het probleem heeft niks te maken met synchen of beatlock.

Ik vraag me af of ik de pitch fader functie niet kan toewijzen aan de pitch bend knoppen. Ik denk dat aan kort indrukken om de pitch te doen af- of toenemen, de knop ingedrukt houden zodat de pitch blijft af- of toenemen tot dat je de knop loslaat. Is dit mogelijk?

Ik heb er aan gedacht om simpelweg een andere dac-2 controller te kopen, maar ik wil het eerst eens zo proberen, het is toch maar voor thuis.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Levi

 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 6:55 am
in princiepe kan je zo'n beetje alles koppelen aan zo'n beetje iedere functie,
je zou zelf de draaiknop van je computervolume op je toetsenbord (als je die hebt) kunnen koppelen aan pitch + of -

bekijk het script wiki eens op deze site.

http://www.virtualdj.com/wiki/VDJscript.html
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 1:02 pm
in princiepe kan je zo'n beetje alles koppelen aan zo'n beetje iedere functie,
je zou zelf de draaiknop van je computervolume op je toetsenbord (als je die hebt) kunnen koppelen aan pitch + of -

bekijk het script wiki eens op deze site.

http://www.virtualdj.com/wiki/VDJscript.html
Zo knop heb ik helaas niet op mijn toetsenbord. Ik heb het script al bekeken, maar ik raak er niet aan uit om te bereiken wat ik wil...

 

Posted Wed 29 Sep 10 @ 9:08 am
Er zijn er hier niet veel die zich met scripting en mappen bezighouden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je toch naar een andere controller moet uitkijken. Remappen van de DAC is een lapmiddel. Een goedkopere en (met een beetje handigheid) zelf uit te voeren reparatie (nieuwe schuifpotmeter) in de DAC zou ook een optie zijn.
 

Posted Wed 29 Sep 10 @ 9:23 am
Een nieuwe pitchfader laten installeren lijkt mij een goed idee. Vind ik niemand om dat werkje uit te voeren, koop ik best een andere controller. Bedankt voor de hulp!
 

Posted Thu 30 Sep 10 @ 1:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)