Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe het het effect.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zit nu in de trail periode van VDJ nu is mijn vraag. Hoe heet het effect dat je vaak hoord voor de basskick. Dat de beat/ bas steeds sneller achter elkaar gaat om zegmaar een soort spanning op te wekken?

Graag hoor ik van jullie!

Mvg.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 2:23 pm
Kun je een voorbeeldje geven (uit de "bekende muziek")
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 2:37 pm
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 2:41 pm
Dat lijkt op een pitch-up met beatlock. Hierbij verpitch je het nummer, terwijl het tempo hetzelfde blijft, terwijl de toonhoogte omhoog gaat (die het overigens niet doet in mijn skin...... Grrr). Andersom kun je ook pitchen met keyllock, waarbij de toonhoogte hetzelfde blijft, maar het tempo verandert. Je moet dan alleen wel een redelijk bereik instellen (minimaal +/- 33 %)
Laatste mogelijkheid: Geen enkel lock. Dan gaan tempo en toon omhoog. Wordt ook regelmatig gebruikt.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 3:46 pm
En waar kan ik deze effecten vinden?

Mvg.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:16 am
Roy,

het is wel prettig dat je, als je met VDJ gaat werken, in ieder geval de basiskennis van het programma en het draaien in het algemeen hebt. Download de handlleiding (je kunt zelfs de Nederlandstalige handleiding hier ophalen, zie topic Nederlandstalige handleiding op de startpagina van het Nederlandstalige forum)
Pitchen is het vertragen of versnellen van het nummer dat je afspeelt en gebeurt met de Pitchslider (de verticale schuifknop in elk deck) Beatlock betekent dat je tempo niet verandert als je de pitch gebruikt. (Beat=tempo / Lock=slot) De toonhoogte verandert dus wel.
Keylock (key= toon / Lock=slot) betekent dat de toon wordt vastgehouden bij het pitchen. Alleen het tempo verandert.
Het is dus een standaard functie in VDJ en geen apart te downloaden effect.

Nogmaals: download de handleiding en ga lezen. Wat we nu doen is stukjes uit de handleiding hier typen en dat is een beetje zonde van mijn (en jouw) tijd.

Groet,
Martin.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 2:38 am
En waar staat de nederlandse handleiding? Ik heb ik verschillende topics gekeken maar geen link gevonden.

Mvg.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 11:13 am
Martin FourS wrote :
....zie topic Nederlandstalige handleiding op de startpagina van het Nederlandstalige forum)......

En nu moet ik m'n best doen om niet weer een sneer uit te delen......
Je logt in, gaat naar het Nederlandse Forum. 4e Topic van boven heet "Nederlandstalige Handleiding VDJ". Op de 7e pagina van dat topic heeft s.waterreus 2 linkjes geplaatst naar de Snelstarthandleiding en de volledige Nederlandstalige handleiding.

Doe je best, je kunt het....
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:14 pm
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:19 pm
:D
Hebbie nieuwe plaatjes, Bob?
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:20 pm
HAHAHAHAHA
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:21 pm
Haha het blijft leuk om elke dag even te kijken wat er voor comentaar wordt geleverd.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:29 pm
Ik denk dat Roy & SweanS broertjes, buurjongens en/of vrienden zijn.
Krijgen jullie niet het idee dat ze bezig zijn de boel in de maling te nemen en thuis krom liggen van het lachen?

Met een pintje, natuurlijk....

 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:32 pm
Af en toe wel. Hoewel het taalgebruik van de heren wel weer in overeenstemming is met het niveau van de vragen.....
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 12:44 pm
Het lukt niet. Kan je printscreens sturen ofzo..

-.-

Jongens maak mij niet zo belachelijk. Ik heb heel dat topic doorgespit maar het nergens de linkjes gevonden... Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. Na, Ik ga nu ff op pagina 7 kijken.

Mvg.
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 7:57 am
Je hebt mazzel, we zijn kampioen domme antwoorden....
Printscreens gaat niet lukken. De handleiding is dik 60 pag. groot. Daar moeten we een apart forum voor oprichten.
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 7:59 am
Het was sarcastisch bij de hand.

Ik heb net in het topic zitten zoeken maar zie echt geen link gehalve VDJ Pedia ofzo. Maar daar staat geen dutch/ nederlands tussen. Dus kan iemand mij niet gewoon het linkje van de pdf oid sturen?

Mvg.
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 8:03 am
Je hebt in het goede topic gemeld dat je het niet kon vinden. Daaronder staat mijn antwword waar het WEL te vinden is. (Oh, kende ik de hele site maar uit m'n hoofd, dan had ik dit soort fouten niet gemaakt......)
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 8:11 am
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 9:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)