Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Skytec aansluiten op VDJ... Mogelijk?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Heyhey,

Is het mogelijk om mijn Skytec TMX-6699 aan te sluiten op Virtual DJ? En op welke manier kan dit?

1: als ik geluidsniveau op mijn Skytec verhoog, doet hij dat dan ook in VDJ?
2: als ik in VDJ geluidsniveau verhoog, doet ie dat dan ook @ mengpaneel?

Op welk van de bovenstaande manier is het mogelijk, en hoe stel ik dat in?


Greets!
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 10:52 am
Beste Joris,

Nee. Deze mixer (ben er best even naar aan het zoeken geweest) is geen controller, alleen een mixer. Je kunt dit zelf wel nagaan: er zitten alleen audio in- en uitgangen op. Hoe zou je VDJ dan moeten vertellen wat de positie is van een fader?
Het enige dat rest is je linker- en rechter dek apart aansluiten (als je geluidskaart dat ondersteunt).

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 11:41 am
Hey Martin,

Dankjewel voor je antwoord en de research. Fijn dat er mensen zijn die de tijd nemen voor een ander! Dat waardeer ik zeker!

Hoe kan ik het linker en rechter dek apart aansluiten? Bedankt!


Vriendelijke groet,
Joris
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 11:53 am
Joris,

op algemene vragen antwoorden, daar doen we niet moeilijk over. Nu gaan we er wat dieper in, en dan is het toch belangrijk dat je de forumregels volgt. Dus: Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
We weten waar je mee werkt, en dat antwoord makkelijker. Daarnaast zul je toch moeten vertellen wat voor geluidskaart je gebruikt. Ik ben helaas niet helderziend en een universele oplossing is er niet.

We zien/horen het wel.

Groet,
Martin.
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 12:41 pm
ik ga toch je antwoord even verfijnen martin, je kan de mixer inderdaad niet aansluiten op vdj, maar dat wil niet zeggen dat je hem niet kan gebruiken in combinatie met vdj.
je kan de mixer als externe mixer configureren en dan je decks (die wel midi of HID hebben) aansluiten op zowel je mixer als op je computer.
je gebruikt vdj dan wel om je muziek aan te stren via decks, maar de interne mixer wordt dan niet gebruikt, je gebruikt dan gewoon de mixer met eventuele ingebouwde effecten.

hier heb je wel vdj pro voor nodig

zie ---->http://www.virtualdj.com/forums/128765/Dutch_Forum/CDJ_400_aansluiten_op_DJM_700_in_combinatie_met_VDJ.html?search=cdj 400 djm 800&page=1
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 12:46 pm
Dat mag altijd.
Helemaal duidelijk. Mijn antwoord was gebaseerd op wat Joris heeft (althans volgens zijn startpost).
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 1:12 pm
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb nog geen licentie van VDJ aangeschaft, wil eerst even kijken of het me bevalt. Ik heb een probeer-versie (20 dagen) een paar dagen geleden gedownload.

Ik weet helaas niet welke geluidskaart ik heb... Ik weet weinig van DJ'en af en begin pas net, vandaar ;-)

Ik begrijp de post hierboven niet helemaal. Waarschijnlijk omdat ik geen pro ben haha. Maar ik weet nu hoe ik mijn mengpaneel als externe mixer kan aansluiten, maar dan moet ik de kanalen verdelen over mijn mengpaneel. Hoe doe ik dat?
 

Posted Sun 19 Sep 10 @ 8:06 pm
ik was even vergeten dat de link die ik erbij had gezet enkel vanaf LE users bekeken kon worden. maar in het kort.

ingredienten: mixer + 2x bijvoorbeeld cdj 900(want die hebben een ingebouwde geluidskaart).

alles aansluiten zoals je dat ook zou doen bij een losse set, dus line out van cdj's naar line in van mixer. en mixer op versterker/actieve speaker.
koptelefoon in mixer.

dan cdj's via usb aan computer hangen.

vdj instellen op extern mengpaneel met als geluidskaart de asio drivers van de cdj's.
nu werken de decks van vdj op je cdj's en de mixer doet de rest.

eventueel een rca kabel van je mixer naar een line in van je geluidskaart in je pc , dan kan je je mixen ook opnemen


zo kan je in plaats van 2 cdj's ook platenspelers gebruiken met timecode, maar omdat die geen ingebouwde geluidskaart hebben zal je daarvoor een (goede) externe 4x in 4x out geluidskaart moeten kopen. de setup wordt dan al weer een stuk lastiger, maar het kan werken
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 3:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)