Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode probleem (cd dj in a box + maya44 + vdj 6.0.8)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

madieuHome userMember since 2010
Ik zit dus met een probleem dat mijn quality op 0% blijft staan, de lijnen totaal niet vast zijn en dus constant wat verschuiven (groen blijft wel voor rood), daarnaast moet ik ook telkens bij timecode setup eerst iets anders selecteren dan virtual dj cd en dan pas virtual dj cd tegen dat hij de muziek effectief wil afspelen =/.

Setup is numark cd dj in a box ( 2x ndx 200 cd spelers, 1x m1a mixer), maya 44 usb (moet ik asio4all gebruiken in timecode setup of de asio usb driver?) en dan vdj.

Hieronder enkele screens:





Dank bij voorbaat, Mathieu Devos.
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 6:09 am
Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 7:53 am
madieuHome userMember since 2010
trial versie nog, nog niet zeker of ik het ga kopen (eerst dit doen werken ...)
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 8:41 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
zou moeten werken heb de zelfde maya kaart gehad dus nog even proberen.
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 11:45 am
Madieu,

plaatje 1 laat geen cirkel zien maar een platgeslagen ei. In plaatje 3 zie je dat je geen nette sinus hebt maar 1 met afgeplatte toppen. Dat houdt in dat je te hard instuurt. Zet eerst RIAA-correctie eens uit. Dat is voor turntables met vinyl, en jij werkt met CD-spelers. Draai verder de gain terug totdat je een nette cirkel en een goede sinus krijgt. Verder zie ik op plaatje 3 dat je rode sinus harder is dan de groene. Dat komt waarschijnlijk omdat je de balans niet in het midden hebt staan. Timecode verwacht echt een goede balans tussen links en rechts.
Tot slot kan ik je aanraden de handleiding eens door te lezen vanaf pag. 59. Hierin staat goed omschreven hoe je timecode in moet stellen.
Zoals DJGreet aangeeft zou het moeten werken. De eerste signalen zijn er, nu nog "finetunen".

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 12:22 pm
Martin FourS wrote :
...............maar een platgeslagen ei. Succes, Martin.


2 minuten voor ik moet gaan draaien.
Goh, Martin, ik ga schaterlachend naar m'n werk!

 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 2:12 pm
Ben ik eens serieus.....
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 2:45 pm
hmmm..... misschien moet je een serieus genomen worden.


waar ging dit topic ook al weer over?
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 3:25 pm
madieuHome userMember since 2010
Signaal kwam idd veel te hard in. Bedankt voor alle hulp!
 

Posted Mon 13 Sep 10 @ 3:36 pm
beste mensen,

Ik zit met volgend probleem en vraag!!!

Ik heb nu al bijna een jaar vdj pro en heb een hercules rmx. Ik heb mij net 2 virtual vinyl timecode platen aangeschaft en zou dus graag met mijn synq's xtrm1 beginnen draaien.
Mijn probleem : als ik mijn timecode's afspeel, dan hoor ik steeds een blijvende hoge scherpe toon door mijn boxen????
Mijn vraag: Heb ik een externe audio interface nodig of is de soundcard van rmx voldoende??? En zo ja, welke audio interface kopen?? Ik had gedacht aan de stanton final scratch??

Wie kan mij helpen??
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 3:23 pm
Als je de instellingen niet goed zet, is de ingang van je RMX dom: M.a.w. hij geeft weer wat hij krijgt aangeboden. Uit je omschrijving maak ik op dat jet de ingang niet hebt geconfigureerd voor TC.
Open het configuratiemenu, kies Sound Setup en zorg dat je Inputs ingesteld zijn op TimeCodes. Daarnaast moet je RMX ingeteld zijn op ASIO, anders werkt de Timecode niet.
De RMX is idd niet de meest uitgelezen interface voor TC, maar het zou wel moeten weken.
Uiteraard horen we graag of dit helpt.

Groet,
Martin.
 

Posted Sat 02 Oct 10 @ 6:29 pm
Hey,

Een vraagje, ik ben van plan om een gemini CDJ-210 DJ-CD-/MP3 player te kopen. zonder USB.
Ik kan hem dus niet aansluiten op VDJ, maar als ik dan een maya44 USB erbij koop, kan ik VDJ dan wel gebruiken?

MVG
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 11:55 am
Het vorige topic is op slot gegooid. Dat had een reden.
Ik raad je aan je eerst eens in te lezen in het hele verhaal. Lees de topics, struin internet af, probeer eens te achterhalen hoe de verschillende componenten op elkaar worden aangesloten en met elkaar werken.

Ik ga eens uit van de huidige situatie: Je hebt een PC met ingebouwde geluidskaart. Omdat de Gemini's geen USB-aansluiting hebben, kun je ze niet als controller gebruiken.

Situatie na je vraag: Je hebt een PC, maar nu met een externe geluidskaart (De Maya). Dat maakt geen verschil met een interne kaart. Je kunt ze nog steeds niet als controller gebruiken.

Je kunt VDJ altijd gebruiken, maar deze CD-spelers hebben geen toegevoegde waarde. Dat verandert niet met een externe kaart. Dus: Nee.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 12:12 pm
Kijk,

Ik wil gewoon een apparaat zoals de rane sl1 voor serato, maar dan voor VDJ, als dat niet bestaat, zal ik moeten over schakelen naar traktor.

Bedankt...
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 7:06 am
je kan de rane sl3 kopen, daarvan zijn de drivers voor asio en coreaudio vrijgegeven
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 7:08 am
Dat kan ik nu nog niet kopen, ik ben nog maar 12 jaar.
is er een voor VDJ?
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 7:36 am
is de sl3 dan alleen voor 16 jaar en ouder :)
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 11:49 am
Hardcore spul, dat Rane.... :D
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 12:50 pm


maar ff zereneus, waarom zou je de sl1 wel kunnen kopen en de sl3 niet, zoveel scheelt dat niet in prijs, en wat ga je ermee doen, al je andere vragen gingen over controllers en nu weer over een hele dure geluidskaart.
en de sl3 kan je met vdj gebruiken, zoals ik al zei de asio drivers zijn vrij gegeven
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 1:55 pm


(Old topics and forums are automatically closed)