Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Is het mogelijk ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey,

eventjes uitleggen ik draai nu met vdj op 1 locatie. nu komt er een 2de zaal bij in dezelfde zaak. is het mogelijk om een systeem te creƫren, dat je 1 bvb server heeft die vdj 2x draait en met 2 herculus trim usb geluidskaarten werkt. dus dat je op 1 plaats je muziek n software hebt draaien maar verschillende uitvoer ???? begrijp je ?

is het mogelijk

 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 2:26 pm
Ja, ik begrijp....
Het zou moeten kunnen. Probleempje is, dat het slecht gedocumenteerd is.
Als je kijkt op pag. 41 van de handleiding, dan zie je dat er meerdere opties zijn om verschillende installaties van VDJ te synchroniseren. Ook 2 installaties op dezelfde PC. Als in Windows beide geluidskaarten actief zijn, zou je elke kaart toe kunnen wijzen aan een andere installatie.

Maar:
- Hoe wil je dit in de gaten houden? 2 Monitors die elk een ander muziekje afspelen (zaal 1 en 2)? Maak jezelf gek
- Je hebt een 2e licentie nodig. Je mag 1x VDJ draaien op 1 of 2 PC's, en dan niet tegelijkertijd.
- Bij installatie zal je voor elk exemplaar een aparte map moeten geven, anders installeer je ze over elkaar en heb je er nog maar 1.

Je kunt ook even geduld hebben. VDJ 7 komt eraan. Deze kan meerdere spelers weergeven (in jouw geval dus 4, maar er moet een maximum van 99 mogelijk zijn) Je kunt dan 2 spelers (decks) toewijzen aan de eerste kaart en de volgende 2 aan de andere kaart (en dus de andere zaal). Nog niet naar details vragen, die heb ik niet.

Tot die tijd: hetzelfde muziekje in beide zalen?

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 6:15 pm
waarom installeer je vdj niet gewoon op 2 pc's, die je dan vervolgens aan 1 NAS hangt waar alle audio op staat.

volgens de licentie mag je vdj op 2 pc's installeren, enkel niet tegelijkertijd gebruiken (misschien vringt daar de schoen).

als het al mogelijk is om je wens te laten werken, vraag ik me af of het nog wel stabiel genoeg is.
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 8:01 am
Twee PCs / laptops lijkt me idd een goede oplosing. ( die je uiteraard ieder aan z'n eigen versterker hangt.)
Op PC-1 draai je zoals gewend, met controller.
Er vanuitgaand dat je 2 verschillende muziekrichtingen draait, gooi je VDJ op PC-2 op automix, in die zaal waar de mensen het minste zeuren, waar ze misschien alleen maar wat gezellige R&B willen horen.Komt er dan een verzoekje voor zaal 2, schuif je dat er vlug tussen.
In de tussentijd kun je je vol concentreren op PC-1.
Je kunt m.i. onmogelijk tegelijkertijd met 2 controllers draaien. Dan zou je voor zaal 2 er een DJ bij moeten nemen.
Als bruin dat niet trekt, is automix een oplossing.


 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 7:38 pm
bedankt voor de info.

ga het nog eens rustig bestuderen en zien wat de simpelste oplossing is.

Het is zo dat zelden tegelijkertijd zal moeten draaien. maar denk dat het best is om 2 systemen te gebruiken met een externe audiodata in het netwerk. als dat stabiel genoeg zal zijn?

groeten
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 7:55 am
dat zal de makkelijkste oplossing zijn, een 100 mb netwerk haal in de praktijk ongeveer 10 mbps, gezien een hoogwaardig mp3 bestand 320 kbps is moet dat makkelijk gaan, maar als je netwerk uitvalt houdt alles op. die kans is natuurlijk niet oz groot.

gezien je de systemen niet gelijktijdig zal gebruiken hoef je ook geen 2e vdj aan te schaffen. je blijft binnen de eula werken
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 9:23 am


(Old topics and forums are automatically closed)