Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Koptelefoon + speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DjeegoHome userMember since 2010
Ik weet dat dit een van de meest voorkomende vragen is, maar hoezeer ik op mijn eigen probeer en de tips volg in andere topics ben ik nog altijd niet verder.

Ik heb vanachter 6 uitgangen (Oranje zwart grijs/ blauw groen rood) en vooraan rood en groen (langs de zijkant).
Ik zou graag al het mogelijk is de headphones aan de zijkant steken omdat de draad van de koptelefoon niet lang is.

Verder heb ik REALTEK HD Audio configuratie, bij geavanceerde instellingen, bij afspeelapparaat gekozen voor gescheiden (laat de uitvoerapparaten vooraan en achteraan twee verschillende audiostromen simultaan afspelen)

De luidsprekers staan op 7.1 en en koptelefoon staat op stereo.

Hulp is nodig alstublieft...

Dank bij voorbaat !
 

Posted Mon 06 Sep 10 @ 12:44 pm
om de uitgangen aan de voorankt te gebruiken kan het zijn dat je in de bios van je computer de audio op HD moet zetten ipv legacy audio.
het is meestal niet mogelijk om zowel de voor als de achteringangen gecombineerd te gebruiken
 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 2:04 am
DjeegoHome userMember since 2010
DIe gaan wel aan de zijkant, maar wat stel jij dan voor?
Zoniet kan ik ook de case op de bureau zetten, dus dat is niet zozeer het probleem.
Ook wanneer ik mijn boxen vanachter in de groene steek en mijn koptelefoon in de zwarte krijg ik nog niks, ook niet als de 4.1 kaart selecteer ipv mono seperated en 2 cards.
Maar dan hoor ik gewoon alles door mijn speakers en niks door mijn headset.

http://img838.yfrog.com/img838/413/hulp2.jpg
http://img838.yfrog.com/img838/1284/hulp.jpg

Dit is mijn config in VDJ
en sound manager REALTEK audio configuratie...


 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 9:07 am
even ervanuitgaande dat we eerst geluid willen hebben voordat we vdj gaan opstarten.
ik neem aan dat het geluid van je speakers ooit wel heeft gewerkt. ga terug naar die situatie.
zorg dat windows het geluid over alle speakers doorgeeft (voor en achter) controleer dit in configuratiescherm/geluid/dan de uitgang selecteren en test uitvoeren. hoor je nu geluid uit de voor en achterspeakers. zo niet bekijk dan je setting en zorg dat achter ook werkt.
zo ja , dan enkel de achterspeakers uit de zwarte plug halen en daar de koptelefoon in stoppen, voor het verlengen kan je een simpele verlengkabel kopen met aan 1 kant 3,5mm jack female en aan de andere kant 3,5 mm jack male. cdj zou nu ook moeten werken
je instellingen zijn goed, seperate mono moet je niet gebruiken.
zorg dat je de juiste realtek drivers gebruikt, ik heb ook een realtek kaart en met de ene versie drivers wil hij absoluut de achterkanalen niet aansturen, hoe ik het ook instel en met een andere revisie van de driver werkt alles wel naar behoren.
 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 9:53 am
DjeegoHome userMember since 2010
Oke blijkbaar is er in het verleden iets gebeurd waardoor ik bepaalde ingangen had gemute (voor wat voor reden ook) nu heb ik de zwarte plug kunnen doen werken, maar ik hoor nu hetzelfde als speakers altijd, ook als ik LOAD A of B druk komt het geluid uit zowel de headset en de speakers.
ik ben nu 2 drivers aan het downloaden van de site vanRealtek en zal kijken wat dat geeft na installatie...
VErmoed je dat het daaraan ligt ?
 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 10:56 am
DjeegoHome userMember since 2010
 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 11:24 am
ik zie bij de eigenschappen van de geluidskaart dat alleen de groene uitgang fel gekleurd is en de rest is mat, als ik links kijk ziek dat er wel staat 5.1, maar daaronder zie ik dat de surround en centerspeaker staan uitgevinkt, nogmaals, eerst zorgen dat alles goed werkt in windows, daarna pas met vdj aan de weer gaan, want als het in windows niet goed loopt, zal het in vdj ook nooit goed werken
 

Posted Tue 07 Sep 10 @ 12:41 pm
DjeegoHome userMember since 2010
Dus ik heb niks veranderd aan mijn instllingen maar bij nader inzien heb ik nog een probleem.
Als ik de crossfader helemaal links schuif en 2 liedjes laat afpspelen op de decks, zou ik van track rechts niks mogen horen (track B) op mijn spreakers.
De listen A en B mode werkt perfect maar de speakers spelen altijd, hoewel miniem ook de andere track af, ook al staat de crossfader goed.
Trouwens ik heb ook geen 5.1 surround speakers maar JBL creature 2.
http://www.goodgearguide.com.au/mim.php/prodid/1412/vid/0/angleid/7/resid/2/im/1412_7_JBL_creature_II.jpg

Moet ik nog steeds die 5.1 laten staan?

Ik ken nochtans wel wat van computers en ben over het algemeen snel weg met dingen en zelf uitzoeken maar AUDIO lijkt niet voor mij te zijn weggelegd..

Nogmaals bedankt al voor de hulp !
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 11:25 am
het crossfader probleem is het gevolg van verkeerde instellingen.

door je opmerking over 5.1 geluid blijkt dat je het niet snapt.

een 5.1 geluidskaart heeft 5 kanalen en 1 subwoofer kanaal, omdat dit geen volwaardig kanaal is heet het geen 6.0 maar 5.1.

in vdj gebruik je de 5.1 niet als surround maar je gebruikt de voor kanalen voor je speakers en de achterkanalen voor je koptelefoon.
dit is de rede dat 5.1 eerst goed en volledig moet werken voordat je in vdj gaat rommelen.
het is ook om die rede dat je de speakers in de voorkanalen stopt en de koptelefoon in de achterkanalen.
5.1 speakers heb je dus ook niets aan omdat je slecht de 2 voorspeakers gebruikt, de achterspeakers zijn als het ware je koptelefoon.
doordat er in de eerste instantie verkeerde instellingen worden gebruikt om 5.1 in wondows goed te laten klinken, gebruikt vdj deze instellingen ook verkeerd met als gevolg dat je altijd al het geluid hoort of dat de crossfader niet goed werkt.
gezien er heel veel verschillende geluidschips zijn met net zo veel verschillende soorten configuratieschermen kan ik je niet precies zeggen hoe je je geluidskaart moet instellen. wel is het zo dat hoe simpeler je dat houdt hoe beter het werkt. je zou eens kunnen peroberen je geluidskaart te installeren door enkel het inf bestand te koppelen aan de hardware, daardoor installeer je niet het hele asus/realtek instellingenmenu, maar gebruik je slechts het windows config menu, hierdoor krijg je minder opties en dus ook minder kans op problemen.
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 12:03 pm
DjeegoHome userMember since 2010
"inf bestand te koppelen aan de hardware"
Begrijp ik niet zozeer, maar zou het niet beter zijn als ik de speakers op stereo zet ipv 5.1, ik gebruik maar 1 pin en zie nu in wat voor domme zet dit was, dit was mede omdat ik al een paar keer las, je hebt een 5.1 of 7.1 kaar nodig om koptelefoon op aan te sluiten.
Ik ga nu even proberen om de speakers gewoon op stereo te zetten en koptelefoon gewoon laten staan.

Overigens als ik de 2 omwissel, zo mijn headset als master gebruik en de speakers om te monitoren gaat het perfect...
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 12:39 pm
DjeegoHome userMember since 2010
zou dit probleem opgelost zijn moest ik een externe geluidskaart kopen ?
Het lukt me maar niet om de 2 te scheiden op de speakers ( crossfader probleem)
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 5:46 am
DjeegoHome userMember since 2010
Ik heb het kunnen doen laten werken, via de site van realtek een driver geinstalleerd die High definition audio noemde en die geinstalleerd nu hoork de ene track nietmeer ! :) dank je voor de hulp forum!
 

Posted Sat 11 Sep 10 @ 4:10 am
@ s.waterreus Heey bedankt voor die duidelijke uitleg, ik begreep de voorhanden opties in de soundsetup menu niet helemaal haha. Als ik nu een woord vervang door het woord koptelefoon is het allemaal stuk duiudelijk ineens haha. Anyways bedankt heh weer wat opgelost :D
 

Posted Fri 29 Oct 10 @ 5:17 am
Soortgelijke vraag:

Kan ik via mijn laptop het geluid scheiden?. Ik heb namelijk een Y-kabel gekocht. Deze stop ik in mijn enige jack-ingang van mijn laptop, waardoor ik zowel mijn speakers als headset aan kan sluiten op mijn laptop. Het probleem is alleen dat ik het geluid niet kan scheiden. Dus als ik een CUE afspeel dan hoor ik deze ook op mijn speakers ipv alleen door mijn headphone.

Wie kan mij helpen?
 

Posted Tue 11 Dec 12 @ 8:13 am
Daar mag je de volgende keer gerust een nieuw topic voor aanmaken: deze is 2 jaar ongebruikt...
Allereerst: Je hebt wel een goede splitter nodig. De standaard splitters die worden verkocht splitsen het stereo signaal in 2 stereo signalen. Daarmee kun je 2 koptelefoontjes aansluiten. Maar dat is nu net niet degene die je nodig hebt. Je moet een splitter hebben die het stereo signaal splitst in 2 mono kanalen.
Heb je de goede dan ga je naar Config/Sound Setup en kies je in de middelste box voor Headphones en in de onderste voor Mono Separated. Alleen nog even bepalen welke de speakers en welke de koptelefoon is en je bent klaar.
 

Posted Tue 11 Dec 12 @ 8:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)