Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mix opnemen als mp3, lukt alleen als Wav

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

royo115Home userMember since 2010
Hallo,

ik heb voorheen de trial versie van Virtual DJ geprobeerd en hiermee een leuke mix kunnen maken voor een feestje. De mix kon ik destijds opslaan als een MP3. Ik heb ondertussen de Hercules DJ Control MP3 e2 gekocht met Virtual DJ. Echter nu kan ik geen mix meer opnemen als mp3, maar alleen als WAV. Nu worden de bestanden veel te groot. Hoe en waar kan ik deze instellingen veranderen?

mvrgr
Royo
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 7:03 am
Royo,

als je op de tab "Record" klikt, staat er boven de knop "Start Recording" een knop "Config". Als je daar op klikt, opent er een menu waarin je van alles wat met de opname te maken heeft, kunt aanpassen. En dus ook of je in MP3 of Wave wilt opnemen.

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 8:50 am
royo115Home userMember since 2010
Hallo Martin,

bedankt voor je antwoord. Helaas komt er in onze versie (niet de Pro, maar de versie die bij de Hercules mixset geleverd wordt) geen config button als je op "start recording" drukt. Dus kan ik niet kiezen tussen .wav en .mp3.... bij de trial versie van de Pro kon dit wel.
Is er nog een andere oplossing of zou deze versie (dus voor de DJ Control MP3 e2) niet in mp3 kunnen opslaan?

alvast bedankt,
Royo
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 3:44 pm
Lees k je antwoord, schiet me te binnen dat dit al eens vaker voorbij is gekomen. Ik had niet opgelet en dus niet meegenomen dat je een LE-versie hebt. Maar niet getreurd: Werkende oplossing staat hier.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 7:16 pm
ik zou zelf nooit in mp3 opnemen, er is dan weer een extra codering bezig die belastend is voor je systeem en wav files zijn veel makkelijk na te bewerken. ze zijn wel iets groter ja, maar in het tijdperk dat 1000 gb harde schijven bijna standaard zijn lijkt me dat ook niet het grootste pobleem.
 

Posted Mon 06 Sep 10 @ 11:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)