Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pech met Beat of bpm GRIP ofzo?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Terwijl ik live voor publiek aan het draaien was, ging VDJ spontaan uit het niets ineens de automatisch BPM aanpassen aan de spelende track in de andere speler. Dus ik kon ook de slider niet onafhankelijk bedienen, ze waren 'gelinkt' ofzo. Ook de spelende track werd geremd en bijgestuurd (deze HOOR je dus op het moment) aan de track die ik voorluister. Soort automix functie die ik nooit zou willen gebruiken, want de beatpunten 'kleven' dan aanelkaar. Ik heb alle slotjes die ik maar kon vinden aan- en uit-gevinkt. In de CONFIG stond bij OPTIONS 'Auto Pitch Matching' en die op UIT geselecteerd (nooit AAN gezet trouwens, en stond op dit moment op UIT). Toch bleef het doorgaan. Heel vreemd. Ik moest op de avond het systeem opnieuw opstarten om het te verhelpen. Dit was niet echt professioneel, en een jammerlijke stilte in de avond. (er was verder geen cd of zo aanwezig, zal je net zien op zo'n moment, dus volledig afhankelijk van VDJ, en gebeurd net dan natuurlijk...) Mijn vraag is: wat heb ik over het hoofd gezien of wat is er AAN gegaan op dat moment, en belangrijker, hoe zet je het UIT. Ik kon geen mix meer maken en instarten van een volgendse track was een ramp omdat VDJ probeerde de tracks te linken op BPM. WHAT HAPPENED?
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 8:18 am
je hebt de BEATLOCK functie ingeschakeld of door door een knop in je skin of door een shortcut op je toetsenbord.
kijk in de mapper aan welke key de BEATLOCK functie zit om hem aan of uit te zetten.

zet in het optie menu DISENGAGE BEATLOCK op ON LOAD zodat de BEATLOCK bij het inladen van een nieuw nummer automatisch uitgeschakeld is.

Deze functie is handig als je, terwijl beide decks open staan een versnelling wilt maken, beide decks blijven dan automatisch in sync.
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 11:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)