Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Koptelefoon monitoren op Macbook Pro met 2 geluidskaarten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een macbook pro met virtual dj pro en daaraan gekoppeld een hercules dj control mp3 (eerste editie). De standaard geluidspoort op de macbook pro gebruik ik om hem te verbinden met mijn speakersysteem. Daarna heb ik een externe usb-geluidskaart gekocht met nog een geluidspoort om die te gebruiken voor het monitoren met mijn koptelefoon. Mijn probleem is dat ik alleen maar de output van de 2 decks kan scheiden, dus deck 1 mijn speakersysteem en deck 2 mijn koptelefoon. De knopjes op mijn controller om te wisselen met het monitoren hebben geen invloed. Ik ben net begonnen met mixen dus ik hoop dat iemand mij een oplossing kan geven.

Dit is mijn Sound Setup:
Inputs: None
Outputs: External mixer (left deck: first card, right deck: second card
Sound card: 2 cards (Built-in Output & C-Media USB headphone set

Alvast bedankt,
Willem
 

Posted Sat 28 Aug 10 @ 4:38 pm
Willem,

je sound-setup klopt niet.
Kies eerst bij SoundCard voor "2 cards" en daarna bij Output voor "Headphones" Master: First card / Headphones second card. Deze volgorde aanhouden, want als je eerst Soundcards wilt aanpassen snapt VDJ nog niet dat je je koptelefoon via een andere kaart wilt laten lopen.
Je kunt bij Sound Card kiezen wat de eerste en de tweede kaart moet worden.

Op een rijtje dus:

Inputs: None
Outputs: Headphones Master: First card / Headphones: Second cards
Soundcard: 2 Cards (Kies voor de bovenste Build-in Audio en voor de onderste je USB-kaart.)

Zo moet het werken.

Succes,
Martin.
 

Posted Sat 28 Aug 10 @ 5:00 pm
Beste Marcel,

Hartstikke bedankt! Alles werkt nu prima en ik kan beginnen met het mixen van mijn liedjes.
Leuk dat deze community zo behulpzaam en snel reageert!


Willem
 

Posted Sat 28 Aug 10 @ 5:33 pm
Ik zal m'n zwager zeggen dat' ie bedankt wordt......
Wil je nog wel je licentiecode invoeren bij Modify My Profile?

Groet,
Martin......
 

Posted Sun 29 Aug 10 @ 9:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)